Téma: (ne)diskuse

Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 10. 07. 2017 10:11
Předmět: (ne)diskuse

Navigace: link | přehled | fórum
Přátelé diskutující, hlavně vy, co se zde snažíte psát názory, za kterými stojíte svou totožností, prosím vás, jak si vysvětlujete, co jsou ti druzí diskutující, co tvrdí, že „nám“ vůbec nerozumí, zač?
Takoví např. „Martin Janča“ a „ab@ac“? Nejde mi teď o zjištění jejich identity, ale spíše motivace a charakteristiky. Jak rozumíte vy jim? (Pokud mi budete odpovídat, navrhuji, abychom případné vmísení těchto dvou nicků metodicky ignorovali.) Proč to dělají? Chtějí jenom provokovat, nebo si myslíme, že mají nějaké trauma z reálné církve, z kterého se chtějí vymluvit? Nebo? (Např. „Martin Janča“ je zdá se mi nick nižší inteligence, v živé diskusi by si brzy zůstal jen stát s pusou otevřenou, českou větu ale napsat umí, a dlouhou dobu tady v diskusích působil jako „upřímný prosťáček“. Vrtá mi hlavou, proč se radikalizoval, že jsou to teď už jenom provokativní štěky? Až k vrcholnému výroku, ve kterém z nás „nás“ udělal „výjimku“ a „ab@ac“e pochválil: „My dva si rozumíme. Jsem rád, že až na ty výjimky se tady vesměs všichni diskutéři shodujeme v rozumných názorech (že by totiž evangelíci měli volit Okamuru a DSSS a Zemana – doplnil aw). A tudíž pokud je zde většina z nás z ČCE, tak to s tou církví ještě není tak špatné.“)
Prosím, tuhle otázku nepokládám, abych někoho urážel. Vždyť taky nejde o reálné lidi, jen o nicky, kteří za napsané žádnou odpovědnost nenesou. Jestli máte trochu času, zkuste si přečíst, co tihle dva tady v diskusích za poslední dobu napsali – nejhutnější podle mě je diskusní vlákno k „Slovu synodu ČCE k volbám“, http://www.evangnet.cz/diskuze/prehled/enews/544, a napište, co si o tom myslíte. A hlavně prosím o věcnost, nejlépe podloženou citáty z toho, co napsali.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 10. 07. 2017 11:14
Předmět: Re: (ne)diskuse

Dovoluji si reagovat postřehem z venčí - ne jen, že nejsem členem ČCE, ale je mi vzdálená i politický situace v Česku. Myslím, že to s tím souvisí:
1) těch nicků by bylo víc: velcí a malí psi, jedni nebo druzí evangelíci …, ale mám pochybnosti o tom, jsou-li to různí lidé. Jeden vzpomíná, jak byl v šedesátých letech pronásledován, tomu by tedy muselo být mezi sedmdesáti a osmdesáti lety. Moc tomu nevěřím.
2) všichni šíří typickou proruskou propagandu a odkazují na strany a osoby, se zájmy Ruska spojené. V Polsku jich tolik není, ale i tady se podobné věci dějí. Myslím, že je to spíš naivní pokus těchto iniciativ vlichotit se českým evangelíkům.
3) Mě osobně ale spíš zaráží, že takový nástroj, jakým je Evangnet, skutečná ČCE vůbec nevyužívá, faráři, jakoby nebyli, a pokud se tam angažují, tak dost nešikovně (s prominutím, ale mluvím i o Vás, nic ve zlém). Mám dost přesné informace o obsahu studia na ETF UK i jiných teologickýc školách v Česku a domnívám se, že byste měli zvládnout lepší argumentaci.
Ptám se Vás já: ať už jsou ti nicky kdo chce, proč jste jim Vy úplně vyklidili prostor?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 10. 07. 2017 11:26
Předmět: Re: (ne)diskuse

Děkuji za názor. Nemá to být pochlebování, když napíšu, že Vaše příspěvky téměř vždy oceňuji. A beru od Vás i kritiku naší (i své) nešikovnosti. Tato metadiskuse má být pokusem, abychom třeba věděli, jak se zlepšit. - Myslím, že za těmi nicky přece jen více lidí je. Mám dojem, že kdybych tomu dal více času, že bych opravdu dovedl rozpracovat charakteristiku "Martina Janči" a byla by odlišná od "ab@ace". Takové věci se přece nedají zahrát, nebo ano? - Dovedete uvést nějaký příklad, co by mohlo být pokudem, byť naivním, o vlichocení?
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 10. 07. 2017 11:29
Předmět: Re: (ne)diskuse

Možné je všechno a není nic, co by se nedalo sehrát. Ano, pár osob to bude, ale některé vystupují pod několika identitami.
Příklad? Stačí číst pozorně: to vytváření dojmu, že oni reprezentují to správné evangelictví, správný evangelík volí pana Zemana …
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 10. 07. 2017 11:57
Předmět: Re: (ne)diskuse

S dojmem, že za několika nicky je někdy jedna osoba, souhlasím. - K tomu druhému, k Vašemu příkladu: naprosté většině evangelíků je dnes Zeman už odporný, o tom jsem přesvědčen. A média naší zatvrzelost (až předpojatost) průběžně utvrzují dalšími a dalšími argumenty. Myslíte si, že by "mocnost", která možná je schopna si vydržovat hromadu trollů, nebyla schopna vymyslet lepší taktiku, než takové házení hrachu na stěnu: "volte Zemana"?
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 10. 07. 2017 13:26
Předmět: Re: (ne)diskuse

Předně to nemusí být řízené přímo z Ruska, ale ta taktika se také nemusí jevit, jako špatná. Právě může jít o záměrné vyvolávání dojmu, že jde o autentické reakce nějakých "lidových" aktivistů. Přijde mi to jen dost průhledné, ale mnoha jiným to tak přijít nemusí.
Od: Kazatel ČCE Filip Keller <>
Kdy: 10. 07. 2017 13:35
Předmět: Re: (ne)diskuse

Hodan Daniel jr. napsal(a):
 Ptám se Vás já: ať už jsou ti nicky kdo chce, proč jste jim Vy úplně  vyklidili prostor?
Osobně: nejsem dobrý internetový diskutér. Raděj hovořím, než píšu. A tady nevidím v zapojení do diskuse smysl. Ona to moc diskuse není. Když se někdo věcně snaží (viz mnohokrát Aleš Wrana, nebo teď naposled velmi věcně a trpělivě Jiří Tengler), ab@ac prostě ze své strany diskusi ukončí. (http://www.evangnet.cz/diskuze/vlakno/forum/cce/aktualne//9707#9736)
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 10. 07. 2017 14:22
Předmět: Re: (ne)diskuse

Pane Kellere, nejste náhodou provozovatelem Evangnetu? Proč provozujete něco, čemu nevěříte?
Jasně: neorané pole se stává rumištěm a roste na něm všelijaký plevel. Proč se Vaše církev nezajímá o možnosti internetu proaktivně? Máte faráře na kde co (mládež, Diakonie, armáda, možná i policie …), máte také faráře, který by měl za úkol aktivně působit na internetu, jako na jedné z cest, na níž mají být sezváváni hosté na hostinu (Mt 22, 9)? Máte vůbec jasno, na jakou hostinu zvát, co nabízíte?
Z Vaší, a ne jen z ní, církve mám pocit, že je uzavřená, nekomunikativní. Ti, kdo by měli zvěstovat, se vymlouvají na pokleslost diskusí. Díky tomu Vám toto pole nakonec planí. Nemůžete se pak divit, že lidé ztrácejí (celosvětově) o náboženství, především křesťanství zájem. Proč by se o něj měli zajímat, když nikdo (jak říká Pavel) nezvěstuje?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 10. 07. 2017 14:39
Předmět: Re: (ne)diskuse

O naší nekomunikativnosti asi máte pravdu - na druhou stranu bych se bránil tomu, aby se z diskusně proaktivního církevníka stal úřad, instituce. Takhle internetové diskuse nefungují, myslím, že by se z něj rychle stal hromosvod ještě větší, než jsme my, řadoví faráři.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 10. 07. 2017 18:14
Předmět: Re: (ne)diskuse

Proč? Lidi se ptají. Na internet přijdou, ale do kostela ne. Proč úřad? Prostě pověření, aby se pastoračně teologicky věnoval lidem na internetu. Jaký úřad? Chce to spíš vůli a vědomí nějakého poslání. Ne se stále někde schovávat. Kdykoliv se chci o ČCE něco dozvědět, zejména o aplikaci bible v jejím životě, dostávám jen vyhýbavé odpovědi, a to především od Vašeho duchovenstva.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 10. 07. 2017 20:30
Předmět: Re: (ne)diskuse

Neumím odpovědět než osobně. Sám se snažím neschovávat nebo nedávat vyhýbavé odpovědi. Neodvážil bych se však řídit diskusi na internetu, jestli myslíte něco takového. Je tolik způsobů, jak diskusi vést, tolik možností jak argumentovat. Je snad tomu možno stavět hranice (tedy např. mazat příspěvky, které poručí určitá pravidla - a o to se správci evangnetu snaží). Nelze však v rukou držet opratě diskuse - taková je má zkušenost.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 11. 07. 2017 08:14
Předmět: Re: (ne)diskuse

To není třeba. Zkušenost je taková, že když jsou diskusní nástroje využívány seriózně, tihle trollové si v nich nakonec neškrtnou. Ale Vy jste je jednoduše nechali Evangnet ovládnout. Stojí za zvážení, jestli má Evangnet ještě smysl, když jej evangelická komunita nepřijala. Dokonce mám pocit, že mezi Evangnetem a ústředím církve došlo asi tak před deseti lety k nějaké šarvátce o to, kdo na internetu ČCE reprezentuje. ČCE slibovala diskusní prostor na oficiálních stránkách, ale nikdy to nerealizovala, nakonec i ten slib stáhla. Je otázkou, zda takový nástroj, jako je Evangnet, není pro ČCE škoda?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 11. 07. 2017 09:08
Předmět: Re: (ne)diskuse

Nejsem mezi těmi, kdo Evangnet organizují, na Vaše programové otázky by musel odpovědět někdo z nich. - Evangnet není jen diskusní fórum, přesněji dokonce: diskusní fórum je, zdá se mi, jen taková bokovka. Pro evangelíky má dnes myslím Evangnet hlavní smysl jako zdroj informační: je tu adresář a další, nespočetné informace, které jsou skryté v útrobách. - A teď tedy k diskusnímu fóru. Připadá mi, že je za jeho existencí prostě snaha dát prostor svobodné diskusi, trochu spojená s evangelickou pýchou, že u nás je možno diskutovat o všem, a snad spojená i s nadějí (která se ovšem v posledních letech ukazuje stále více jako iluzorní), že se skrze svobodu slova prosadí pravda. Tady mě, ovšem, Danieli, oslovuje spíše Vaše podobenství, že když se pole neobdělává, že zaroste plevelem.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 11. 07. 2017 11:20
Předmět: Re: (ne)diskuse

To je věc Vaše, nebo snad především provozovatelů. Jako nějakou církevní nástěnku bych to viděl na velký luxus a k ničemu. Diskusní prostor nevnímám, jako "pýchu". Pokud mohu radit, Vaše církev by se měla víc otevřít lidem (když jsem byl párkrát v Česku na bohoslužbě, připadal jsem si, jako bych se vetřel na cizí svatbu). Diskusní prostor je dobrým krokem k tomu. Nediskutujete jen s Jančou a psy, ale i s těmi, kteří pasivně přihlížejí. I provokativní vystupování na něco apeluje (ty homosexuální útoky například kladou dotaz, jehož zodpovězení mě eminentně zajímá, jaký je Váš vztah k normativnímu textu - ne fundamentalistický, no dobře, to je moudré, ale jaký tedy? Katolíci tu mají alespoň vsunutou tradici a rozhodnutí úřadů). Já to také sledoval pasivně, to mělo své důvody. Teď do toho trochu jdu, protože mě reakce na mé dotazy zajímají. Ale je jisté, nebo pravděpodobné, že je tu víc takových tichých pozorovatelů, kteří si podobné otázky kladou: co jste vlastně zač? Proč nestačí třeba jedna církev … ?
Neměl by být problém převzít kultivovaně iniciativu. Ale diskuse není k tomu, aby se v ní prosadila pravda, nýbrž hledala. Musíte se vyrovnat s faktem, že nebudete mít poslední slovo, a pokud se "pravda" alespoň trochu nakousne a poodkryje, přiblíží, myslím, že je to přímo mamutí úspěch. Pokud se ale bojíte s veřejností komunikovat, tak bych tu, jak říkáte, "bokovku" raději zrušil. Ale je to škoda.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 11. 07. 2017 11:48
Předmět: Re: (ne)diskuse

Nemyslím, že my evangelíci máme strach s veřejností komunikovat. Jen víme, jak je obtížné svědčit, a tu obtížnost (možná z jakési lenosti) vnímáme jako nemožnost.? - Také pro mě jsou Vaše názory velmi podnětné. Teď např. zase ten, že při evangnetových diskusích je mnoho přihlížejících… - Jestli dovolíte, zůstanu v tomto vlákně u tématu trollů, a nebudu psát své názory na Vaše nakousnuté otázky teologické. Svůj názor např. na h. jsem už tu ostatně někde napsal. A pokud Vás konkrétní teologické otázky zajímají, což mě těší, zkuste třeba založit vlákno nové.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 11. 07. 2017 18:57
Předmět: Re: (ne)diskuse

To je mi jasné. Jen jsem uváděl příklad, co se vlastně v těch diskusích mezi řádky děje. Já zakládat vlákna nebudu. Maximálně položím otázku, ale sleduji spíš, co vyplave mezi řečí. Je to autentičtější. Na tom je ale vidět, že debata nemusí být marná jen proto, že se jí účastní špatní lidé, nebo že nedopadne tak, že někdo někoho přesvědčí o své pravdě.
Ostatně myslím, že kazatel je na tom dost podobně. Nemusí všechny lidi pod kazatelnou znát. Pokud ano, stejně mu tam může nečekaně vejít někdo cizí, a přece se kvůli tomu nezakoktá. Také nevím, zda očekávaný účinek kázání se vždy naplní. Kdyby, možná by to mohla být pro kazatele i nuda. Nevidím moc velký rozdíl mezi debatou na internetu a působením na kazatelně. Tady máte víc zpětné vazby, ale ano, nemáte to poslední slovo. To je pravda. Ale je to nutné?
Kdyby nějaký kazatel, schopný mluvit s lidmi, dostatečně erudovaný, ale hlavně motivovaný, aby procházel diskuse, které se týkají víry, a dokázal s lidmi hovořit (tedy ne je stírat), asi by pro Vaši církev udělal víc, než třeba nemocniční kaplan.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 12. 07. 2017 00:28
Předmět: Re: (ne)diskuse

Přátelé, jedno takové evangelické diskusní fórum o evangelické církvi, ve kterém také diskutuje dost farářů z naší církve, existuje. Je na facebooku a jedná se skupinu "Přátelé ČCE". Já tam chodím málo a spíš jen číst, ovšem zaznamenal jsem, že i tam asi třetina diskutujících přispívá z fiktivních účtů nebo že několik účtů působí, jako by měly stejného majitele…
Celkově tomu rozumím tak, že nejspíš zvítězily sociální sítě nad klasickými stránkami. Ovšem právě zde na Evangnet, myslím si, chodí dost lidí z ČCE, kvůli hledání informací o sborech a duchovních. Nepochybně nahlédnou i do diskuse, když je "strhne" téma.
A že právě mě považujete za trola, nu což, já se cítím jako Hus. Čestně prohlašuji, že Ab&ac nejsem já, je to někdo jiný a neznáme se. Má ale rozumné a biblické názory, tak s ním souhlasím.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 12. 07. 2017 08:51
Předmět: Re: (ne)diskuse

Martine, u "Martina Danihelky" jsem náhodou zjistil, že je to nick i kdo se za ním skrývá (pan Škrob to není), proto jsem mu vytkl, že tady v diskusích vystupuje jako strážce evangelictví, přitom se chová jako troll (ať to slovo používáme správně, troll je ten, kdo "zasílá záměrně provokativní, urážlivé nebo irelevantní příspěvky k citlivým tématům"), přitom se skrývá pod falešným jménem. - Martine Jančo, vy o sobě také píšete, že jste evangelík, pro vás by bylo možné, abyste se pro nás stal člověkem, abyste řekl, zda zde vystupujete pod pravým jménem, případně do kterého sboru patříte?
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 12. 07. 2017 12:12
Předmět: Re: (ne)diskuse

Děkuji za vysvětlenou. Nejmenuji se Martin Janča, je to jen můj nick. Již dřív jsem to zde napsal Danihelkovi. Jednou dávno jsem se rozhodl, že nebudu psát už nikdy nikde pod reálným jménem, protože jednou mě jeden troll pronásledoval. Zjistil si o mě všechno a pak na mě např. chodily anonymy všude možně i do práce mému zaměstnavateli. Samozřejmě samé vylhané věci. Bylo mi vyhrožováno likvidací mé osoby, i jiné věci mi dělal a byl to prosím člověk, který se pasoval do role "pravého křesťana". Když se neznáme my zde osobně, a to se neznáme, tak to jméno stejně nic víc neřekne, ať je to Petr nebo Pavel.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 12. 07. 2017 12:28
Předmět: Re: (ne)diskuse

OK. Já osobně to respektuji, takové už internetové diskuse jsou, a díky za přiznání. Jen si pak však uvědomme, jakou závažnost mohou mít vaše příspěvky zde, když napíšete, že jste evangelík, říkáte tady názory extrémistické, ale osobní odpovědnost za ně nenesete žádnou. Zase napíšu jen za sebe: mně to připadá špatné.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 12. 07. 2017 18:50
Předmět: Re: (ne)diskuse

A to se mi právě nelíbí, to moderní nálepkování do extrémistů, když má někdo názor odlišný od toho, který je "oficiální", tedy ten, jenž je dnes předkládaný zejména formou médií. Nebo pak v evangelické církvi ten, kdo má názor odlišný od určité intelektuální elity, která dnes udává názorový směr této církve. Pak tedy - vnímáš homoseualitu na základě toho, co doslovně o ní říká Písmo a dvoutisíciletá církevní tradice - je to v rozporu se současným směrem v ČCE, jsi extrémista. Vnímáš příchod "uprchlíků" do Evropy jako invazi lidí, kteří zde nejdou kvůli záchraně vlatního života, toužící zde pracovat a dodržovat naše zákony, nýbrž jako sociální a bezpečnostní hrozbu - je to v rozporu se současným směrem v ČCE, jsi extrémista. A tak dále. Tak tohle se mi tedy opravdu nelíbí. Evangelík přece nemusí být LGBTQ+ pozitivní, volič TOP 09 nebo Lidovců, romista, proislámista, havlista, atd., aby mohl být dobrým evangelíkem. A pokud musí, pak se obávám, že většina obyčejných evangelíků nejsou správnými evangelíky, nýbrž extrémisty.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 12. 07. 2017 20:19
Předmět: Re: (ne)diskuse

Vy jste se nám zase rozjel… ale takhle já slovo extrémismus vůbec nemyslel. Také já bych s ním velmi šetřil, a např. z toho, co jste vy napsal v posledních týdnech, bych ho použil jen na větu, že evangelík by měl raději volit Dělnickou stranu než eurolidovce. Stranu založenou na xenofobii, právě stranu extrémní…
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 13. 07. 2017 11:09
Předmět: Re: (ne)diskuse

Pokud jde o FB, má proti Evangnetu tu výhodu, že je třeba se tam registrovat a trolla je snadné vykázat. Ale faráři tam nevystupují duchovně, žádná teologie, jen sem tam vtípek, což je bohužel i můj pocit z evangelických kázání na internetu.
Na Evangenetu se ještě před pár lety docela diskutovalo a o zajímavých věcech, pak to náhle chcíplo. Tragickým případem je Grano Salis. Ale všechna křesťanská diskusní fóra umírají v křečích hádek a trollingu. Evangnet (o kterém jsem se mimochodem dozvěděl z kázání jednoho Vašeho faráře, který své posluchače nabádal, aby tam nechodili, že je to hnus) měl docela výdrž a spíš se vypotřeboval, asi jako nejstarší česká církevní diskusní fóra, která provozovali starokatolíci.
To, co se nazývá "Martin Janča", je typický troll: nemá identitu, dokonce tu vystupoval dlouho jako žena a jako žena odpovídal vlezle i na inzeráty seznámení, nebo na nabídky práce, kde předsíral(a), že je absolventem bohosloví … to je typické chování bezvýznamně trapného jedince, který si prostřednictvím internetové identity žije svůj druhý život. Ani jeho historku o pronásledování bych vážně nebral. Tady ukázal, co vše je s to si z palce vycucat.
Vedle toho ale plní nějaké zadání: snaží se Vás spolu s dalšími rozštípnout, polarizovat - používá sémantiku kruhů kolem Vašeho prezidenta: my, obyčejní, většina, ovšem pronásledovaná, proti elitám, menšinovým, ale agresivním. Dokonce proti farářům - tady už byste se nad tím měli dost zamyslet! "Velký pes" dokonce nabízel "pravým evangelíkům", že vytvoří nějakou metacírkev, aby ji pak převedl pod jinou, nejspíš CB. To jsem se docela bavil: jak by to chtěl anonym udělat? Byla by to velkopejsková církev? Ale tato smečka sem neustále vnucuje témata, jako Miloš Zeman (vlastenec), odpor proti EU a proti elitám. To už nemají jen ze své uskřinuté hlavičky. Úspěšně ale ovládli prostor a na náhodného návštěvníka mohou skutečně působit, jako že reprezentují český, evangelický hlas.
Takové trolly je třeba ignorovat. I sem už zase Janča, a zřejmě úspěšně, pere svoji milovanou homosexualitu. Odpovídat mu na to, znamená krmit trolly.
Problém ale vidím ve Vaší schizofrenii: pořídíte si diskusní fórum, ale stavíte se k němu, jako k nechtěnému dítěti. Rádi dáváte najevo, že účast na něm je pod Vaši úroveň, jako by šlo o něco pokleslého a nemravného. Pokud ho ale nezačnete využívat a plnit skutečně evangelickým a hutným obsahem, bude vám tu bujet tohle. Plevel je vždy životaschopnější, než kulturní rostlina, nevyžaduje žádnou péči a práci. Dobrý obsah je nutné rodit v bolestech. Je tedy dobře zvážit, jestli jste otevřením Evangnetu nepřesáhli své schopnosti.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 13. 07. 2017 12:08
Předmět: Re: (ne)diskuse

Ale to víte, že neberu "Martina Janču" zas tak vážně. U kryptonymů to ani jinak nejde, nemluvíte s reálným člověkem. V mnoha oblastech etiky se doporučuje anonymní psaní vůbec nečíst, internetové diskuse jsou právě i tímto velmi nepřirozené. - A "Martina Janči" mučednictví? Vstoupil do tohoto vlákna, kde se píše proti trollům, trapnou poznámkou, že si připadá jako Hus - přitom on žádnou odpovědnost za to, co řekne, nenese. Napsal ve vlakně minulém, že mu chtěl Martin Danihelka rozbít hubu, rozmyslel si to však, když se dověděl, že bydlí ve vedlejší ulici. Přitom se "MJ" domníval, že "MD" je možná pan Škrob. Jo, s tím "trapným jedincem" máte nejspíš pravdu.
Od: Kazatel ČCE Filip Keller <>
Kdy: 13. 07. 2017 14:23
Předmět: Re: (ne)diskuse

Odpovím nejprv ještě na Vaši otázku výše, proč provozujeme něco, čemu nevěřím. Evangnet provozujeme kvůli mnoha jiným věcem, než jsou diskuse. Ty jiné věci snad dávají smysl, byť třeba nejsou dokonalé.
V mnohém s vámi ohledně diskusí souhlasím. Ovšem žádné řešení není ideální, resp. toho, které naznačujete - nevím (po mnoha různých pokusech), jak dosáhnout. (Jen podotknu, že existují uzavřené diskuse pro konkrétní skupiny uživatelů - většinou pracovní nebo zájmové skupiny)
Evangnetí diskuse prošly různými proměnami. Původně byly úplně otevřené - to byla postupná cesta do pekel (nebylo síly, jak filtrovat). Pak jsme diskuse uzavřeli pouze pro registrované. Výsledek byl více méně naprostý útlum. Následně jsme opět diskuse otevřeli, tentokrát alespoň s běžnou kontrolou spamu. Zhruba v souvislosti s tím, jsme rozjeli blogy a vyzvali několik kazatelů ČCE (snad i nejen kazatelů), aby se blogy využili i jako podklad pro kultivované diskuse. Chvíli to fungovalo, pak ovšem dva největší bloggeři založili Svobodné protestatnské stránky, protože Evangnet zhodnotili jako nedostatečně svobodný a odešly (i se svými dříve publikovanými blogy). Detailní důvodu mi nejsou známy. Postupem času opravdu diskuse opět více měné zmizely vyjma zmiňovaných diskutérů-trollů. A je velkou otázkou, jestli tedy diskuse neuzavřít pouze pro registrované. Jaký bude výsledek ovšem víme.
Máte pravdu v tom, že chybí někdo, kdo by se diskusím věnoval. Čemu opravdu nevěřím (po těchto mnohých zkušenostech) je vize, že Evangnet (nebo kdokoli jiný) nabídne prostor a uživatelé ho využijí. Muselo by být víc lidí jako Aleš Wrana nebo teď Jiří Tengler, ale ukazuje se, že to není touto cestou reálné (Stejně tak nemohl fungovat a nefunguje podobný pokus vycházející před časem od Českého Bratra a církevních stránek. Tady zas jen podotknu k Vaší poznámce výše, že vztah spolupráce mezi Evangnetem a ČCE také prošel různými proměnami až k současné dobré kooperaci dle možnosti a schopností jedné i druhé strany).
ČCE je malá církev a zdá se mi, že v této oblasti máme víc platforem, než jsme schopni využít: Evangnetí diskuse, FB skupina Přátelé ČCE, Svobodné protestantské stránky, Christnet. Možná ještě něco? Nesejdeme se a kapacity jsou omezené.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 13. 07. 2017 14:38
Předmět: Re: (ne)diskuse

Co třeba výzvě nových médií věnovat nějaký farářský kurs? Jak jsem se tu dočetl, funguje to a řeší se tam všechno možné. Jen si myslím, že musíte pochopit diskuse na internetu skutečně jako výzvu a příležitost. Z Vašich řečí mi přijde, že je to jen problém.
Od: Kazatel ČCE Filip Keller <>
Kdy: 13. 07. 2017 15:18
Předmět: Re: (ne)diskuse

Problém je, že se zatím nenašel nikdo, kdo by měl kapacitu se tomu intenzivně věnovat. Nápad s kurzem není marný.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 13. 07. 2017 20:55
Předmět: Re: (ne)diskuse

Také zde je hodně diskusních fór na téma křesťanství a v mnohých z toho to žije: https://www.diskutnici.cz/kategorie/10/
Od: Kazatel ČCE Jakub Dvořák <>
Kdy: 14. 07. 2017 11:06
Předmět: Re: (ne)diskuse

Prý tu o mně byla zmínka a abych ji uvedl na pravou míru. Asi to bylo tohle. Už jsem se vyjádřil, že SPS jsme nezaložili proti evangnetu. Ten je dobrý, dost svobodný. Reagovali jsme na útoky z církve, ne kvůli obsahu našich příspěvků, ale kvůli četnosti a že vůbec. Byli jsme obviněni, že evangnet zneužíváme k napadání a urážení diskutujících, což odmítám. SPS jsme založili jako svůj prostor. Ele proti evangnetu jsme nikdy nic neměli.
Od: Kazatel ČCE Filip Keller <>
Kdy: 14. 07. 2017 11:56
Předmět: Re: (ne)diskuse

To jsem měl na mysli tím, že se nesejdeme. Nedaří se nám síly sjednotit (a to myslím i sebekriticky k Evangnetu) a tak máme každý "svůj prostor". A v tomhle konkrétním případě je myslím tříštění sil a kapacit škoda.
Od: Anonym: Miloš Dědič <> ( --- )
Kdy: 31. 07. 2017 20:31
Předmět: Re: (ne)diskuse

Kazatel ČCE Filip Keller napsal(a):
 Odpovím nejprv ještě na Vaši otázku výše, proč provozujeme něco, čemu  nevěřím. Evangnet provozujeme kvůli mnoha jiným věcem, než jsou diskuse. Ty  jiné věci snad dávají smysl, byť třeba nejsou dokonalé.    V mnohém s vámi ohledně diskusí souhlasím. Ovšem žádné řešení není ideální,  resp. toho, které naznačujete - nevím (po mnoha různých pokusech), jak  dosáhnout. (Jen podotknu, že existují uzavřené diskuse pro konkrétní skupiny  uživatelů - většinou pracovní nebo zájmové skupiny)    Evangnetí diskuse prošly různými proměnami. Původně byly úplně otevřené - to  byla postupná cesta do pekel (nebylo síly, jak filtrovat). Pak jsme diskuse  uzavřeli pouze pro registrované. Výsledek byl více méně naprostý útlum.  Následně jsme opět diskuse otevřeli, tentokrát alespoň s běžnou kontrolou  spamu. Zhruba v souvislosti s tím, jsme rozjeli blogy a vyzvali několik  kazatelů ČCE (snad i nejen kazatelů), aby se blogy využili i jako podklad  pro kultivované diskuse. Chvíli to fungovalo, pak ovšem dva největší  bloggeři založili Svobodné protestatnské stránky, protože Evangnet  zhodnotili jako nedostatečně svobodný a odešly (i se svými dříve  publikovanými blogy). Detailní důvodu mi nejsou známy. Postupem času opravdu  diskuse opět více měné zmizely vyjma zmiňovaných diskutérů-trollů. A je  velkou otázkou, jestli tedy diskuse neuzavřít pouze pro registrované. Jaký  bude výsledek ovšem víme.    Máte pravdu v tom, že chybí někdo, kdo by se diskusím věnoval. Čemu opravdu  nevěřím (po těchto mnohých zkušenostech) je vize, že Evangnet (nebo kdokoli  jiný) nabídne prostor a uživatelé ho využijí. Muselo by být víc lidí jako  Aleš Wrana nebo teď Jiří Tengler, ale ukazuje se, že to není touto cestou  reálné (Stejně tak nemohl fungovat a nefunguje podobný pokus vycházející  před časem od Českého Bratra a církevních stránek. Tady zas jen podotknu k  Vaší poznámce výše, že vztah spolupráce mezi Evangnetem a ČCE také prošel  různými proměnami až k současné dobré kooperaci dle možnosti a schopností  jedné i druhé strany).    ČCE je malá církev a zdá se mi, že v této oblasti máme víc platforem, než  jsme schopni využít: Evangnetí diskuse, FB skupina Přátelé ČCE, Svobodné  protestantské stránky, Christnet. Možná ještě něco? Nesejdeme se a kapacity  jsou omezené.
Milý přátelé, musím se přidat ke zklamání z úrovně diskusí na evangnetu, ale také k lítosti, že konstruktivní diskuse se vytrácí. Domnívám se, že jediné řešení je, aby přístup do diskuse nebyl zcela volný. Přes uvedená negativa bych viděl jako rozumnou podmínku registraci a aby autoři nemohli psát anonimně. Je to zcela běžné, znám to třeba z profesních servrů. Z toho by možná vyplývala možnost některé příspěvky odstranit nebo přispivatele zablojkovat. Snad by bylo vhodné nějak stručně sepsat pravidla pro diskusi. Na internetu je svobody dost, ať to píší těm, kdo to chtějí číst. Protože znám správce evangnetu, věřím, že by se neblokovala kritika, ale pouze ty štěky a ruzné osobní invektivy, které jistě nepatří do veřejné diskuse.
Od: Kazatel ČCE Filip Keller <>
Kdy: 10. 07. 2017 13:31
Předmět: Re: (ne)diskuse

Aleši, už dlouho si kladu podobnou otázku, jasnou odpověď nemám.
Z části se zdá, že je to Tebou zmiňované trauma - blbý zážitek, blbá zkušenost z nějaké konkrétní situace/sboru a s tím související (nebo z toho plynoucí?) nedůvěra k farářům, který se projevuje nevěcnými štěky (teď se mi podařilo najít konkrétní v reakci na Tebe - "Vy jste skutečně nezklamal, vážený pane faráři. ab&ac"(http://www.evangnet.cz/diskuze/vlakno/enews/544/9653#9674) či o pár příspěvků níže: "Vy se skutečně překonáváte, pane faráři! ab&ac"), podobně tak rádoby vtipnými, nicméně ironickými poznámkami: "Zdá se, že v ČCE nejen mediální hvězda farářka Glancová ztrácí glanc . . . ab&ac" Faráři jsou pak obecně v jednom pytli (viz "shrnující" stanovisko jednoho evangelika: "Pán Bůh s námi a "faráři" z CČE pryč." zde https://www.evangnet.cz/diskuze/vlakno/forum/cce/aktualne//9707#9721). Ostatně ab@ac to tak vidí s celou ČCE.
Vím, že teď zas já trochu hážu ony diskutující do jednoho pytle. Liší se. ab@ac mluví z "vně" církve ("nejsem evangelík a nikdy jím nebudu") a u něj jsou to spíš pohrdavě ironické příspěvky. Martin Janca naopak psal, že "(zatím) jsem evangelík." Zdá se, že zde spíš nespokojenost s tím, že "názory církve" (tj. tak jak si ji on projektuje) se neshodují s názory jeho. Taky netuším, kolik je za různými nicky osob. Motivaci fakt nerozumím.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 10. 07. 2017 20:49
Předmět: Re: (ne)diskuse

Filipe, pojmenoval jsi dojem, který vlastně z psaní těch nicků mám i já. Jeden je ještě členem církve a druhý není, a tak se snaží vypadat, že se liší i v jiných ohledech, je to jakoby rozhovor velmi rozdílných lidé, a přesto že spolu souhlasí v tom hlavním: např. že církev je špatná, nebo že evangelík má volit Okamuru. A pochválí se navzájem za svou rozumnost. A jak říká výše pan Hodan - navíc se to snaží vypadat jako „autentický rozhovor nějakých lidových aktivistů“, přece věrohodnějších než nějací faráři.
Od: Anonym: Fero--- )
Kdy: 10. 07. 2017 20:50
Předmět: Re: (ne)diskuse

Tiez pozorujem diskusie, vsak iba vynimocne pisem. Badam tu tiez na strane tych "dobrych" nazorov (ano Unii, nie Zemanovi, ano homosexualom, nie aplikacii biblie na dnesnu dobu, nie Rusku, a dalsie) tiez sprostakov. Okopirujem Martin Danihelka
Táhni si do svého cébéčka nebo do jiné, ehm ehm, "narůstající církve" a nestarej se o ČCE,
Všem zúčastněným včetně sebe ušetříš spoustu času, když podobného psychopatického počínání zanecháš a vyfičíš z tohoto serveru. Vyřiď to i svým spolutrollům.
Nudíš.
Pokoušet se zde s trollíky diskutovat je naprostou ztrátou času a všeho. Já sám za sebe klidně řeknu, že s modelem "života na hromádce" vůbec nemám problém
se jedná s určitostí o trollí nájezd některých týpků z Církve bratrské alias cébéčka. Rovněž jejich úchylná posedlost sexualitou a zvláště homosexualitou je výmluvná. Cébéčko by se nad sebou mělo vážně zamyslet. Jistěže nejde uhlídat každého úchylného nerda, který si tuhle sedne k počítači a "vyplachuje si hubu Pánembohem, aby mu z ní tolik nesmrdělo" Ti jsou však do jisté míry produktem atmosféry, která v cébéčku panuje - plné fundamentalismu, manipulace, povzbuzování povážlivých stránek lidské povahy, inklinující v nemalém procentu členů CB k putinismu, fašounským sklonům, protimuslimské nenávisti, homofobii atd.
Tovížejo, anonyme. :-)
Hlodá ve mně leda snad znechucení tebou. A nevandruj laskavě do náročné teologické problematiky, působí to opravdu mimořádně trapně.
Svědčí to o závažné poruše osobnosti.
— Martin Danihelka —
Pytam sa, tohto anonyma plati zas imperialisti zo zapadu? Ci sama cirkev CCE?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 10. 07. 2017 21:05
Předmět: Re: (ne)diskuse

Ano, také "Martin Danihelka" byl nick a taky, zdálo se mi, troll. Potřebovali jsme se i s tím vypořádat, byť se tvářil evangelicky. Stalo se to už před několika měsíci, dá se to tady v diskusích dohledat.
Od: Anonym: Fero--- )
Kdy: 10. 07. 2017 21:58
Předmět: Re: (ne)diskuse

Preco Danihelka z tadialto odisiel? A on nebol evanjelik?
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 12. 07. 2017 00:35
Předmět: Re: (ne)diskuse

Tento kolega se odsud vytratil poté, co tady ti velcí či malí psové začali nahlas přemýšlet o jeho identitě spojené s jistým kontroverzním evangelíkem panem Škrobem. Ale mám za to, že to tehdá zůstalo jen v rovině dohadů, nicméně dalo by se to tady někde dohledat.
Od: Anonym: jeden evangelík--- )
Kdy: 15. 07. 2017 17:14
Předmět: Re: (ne)diskuse

Pan Danihelka není, pan Škrob, je emeritní farář CCE. jeho úroveň svěčí o stavu církve CCE,,.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 15. 07. 2017 21:13
Předmět: Re: (ne)diskuse

Píšete, že chování jednoho člena svědčí o stavu celé organizace. Je to zrovna zase jeden trollí štěk, kterým se v tomto vlákně snažíme porozumět. Mohl byste tedy např. vy odpovědět: 1) proč máte potřebu psát sem takové blbiny? 2) jak to, že nejste schopen vymyslet něco inteligentnějšího? Za případné odpovědi děkuji.
Od: Anonym: jeden evangelík--- )
Kdy: 16. 07. 2017 10:54
Předmět: Re: (ne)diskuse

Odpovídám kdo je a není Danihelka. Další jména jsou zřejmá,, sprosťák Škrob,, hulvát Karásek.. Ale pojďme na sodomisty, Vymětal,, Pechar,, Glancová, co ztrácí ten glanc a arzenál dalších azp po synodní radu….
Od: Anonym: jeden evangelík--- )
Kdy: 16. 07. 2017 11:08
Předmět: Re: (ne)diskuse

A krmí tou homosexualitou i evangelickou mládež. http://notanebe.cz/2017/06/homosexualita-i/ Proč v pluralistickém periodiku chybí názor druhé strany?
A nejlepší z článku je,, tato věta pana faráře
Jsou to obyčejní násilničtí hajzlové.
Tak mluví pan farář Pechar před evangelickou mládeží.
A teď se divte,, že trollům zas něco nevoní…
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 16. 07. 2017 11:21
Předmět: Re: (ne)diskuse

Slova "násilničtí hajzlové" použil kolega Pechar o mužích sodomských. Mně to připadá docela přiměřené. Ale o takovou diskusi tu tolik nejde. - Prosím o pomoc vás, netrolly. Dovedete pochopit motivaci takového "jednoho evangelíka"? O církvi má velký přhled, čte církevní tisk. A pak by asi všechny osobnosti v církvi šmahem odsoudil, od konkrétních jmen "až po synodní radu". Na otázky v diskusi neodpovídá, jsou pro něj jen podnětem k dalšímu kárání. Porucha osobnosti? Nebo jen hra se slovy? Faktická zklamanost z církve?
Od: Anonym: jeden evangelík--- )
Kdy: 16. 07. 2017 12:13
Předmět: Re: (ne)diskuse

Jeden farář říká "hajzl". Druhý se zubí přes kytaru,, se slovy "ďábel je stará kurva". Paní farářka uzavře dvoum klukům manželství ve jménu Trojjediného Boha. To jsou tedy náramné způsoby .
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 16. 07. 2017 16:27
Předmět: Re: (ne)diskuse

Dejte pokoj. Znám horší hulváty - "duchovní", než je pan Svatopluk Karásek. Jeden si dokonce dovolil napsat sprosťárnu, nad kterou se i překladatelé červenají: "… καὶ ἡγοῦμαι σκύβαλα, ἵνα Χριστὸν κερδήσω" = "… a všechno pokládám za sračky, abych Krista získal" (B. Kral. jen "lejna", B. Gdańska "gnój", ale význam je tvrdší!), a ještě si to dovolil dát do Bible (Fp 3:8). Ale když už za tu Bibli dýcháte, jistě víte, o čem mluvím, že? :-)
Od: Anonym: jeden evangelík--- )
Kdy: 16. 07. 2017 17:12
Předmět: Re: (ne)diskuse

Já bych to přeložil asi jako odpadky,, smetí,, binec,, špína,,, tak si vyberte… Problém je ten,, že v CCE jde stále jen o teoretické bádání bible,, ale její aplikace do života se v CCE nedělá… Tak to jsou mi bližší fundamentalisté..
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 16. 07. 2017 17:24
Předmět: Re: (ne)diskuse

Teorie a praxe spolu souvisejí. Vaše návrhy jsou pouze eufemistické. Fakticky Pavel mluvil dost tvrdě. Vy se ale urážíte nad nevinnými hrubými slovy od duchovních, která navíc kromě sodomských a satana nikoho neurážejí. Ale je dobře, že ty sodomské tak milujete, stejně jako satana. Máte přece milovat své nepřátele (Mat 5:44).
Jenomže bibličtí autoři si s ničím podobným hlavu nelámali. Nezdá se Vám, že důrazy na Bibli jsou často mimo ni? Ale to je off topic. Tématem vlákna je, že Vy a Vám podobní vnucujete svá témata (Zeman, Okamura, homosexualita, EU, …) všude, kam to nepatří. I sem. Pan Wrana by rád věděl, proč? Já bych se nerad dohadoval, tak mu to přece konečně řekněte sám.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 16. 07. 2017 17:24
Předmět: Re: (ne)diskuse

Teorie a praxe spolu souvisejí. Vaše návrhy jsou pouze eufemistické. Fakticky Pavel mluvil dost tvrdě. Vy se ale urážíte nad nevinnými hrubými slovy od duchovních, která navíc kromě sodomských a satana nikoho neurážejí. Ale je dobře, že ty sodomské tak milujete, stejně jako satana. Máte přece milovat své nepřátele (Mat 5:44).
Jenomže bibličtí autoři si s ničím podobným hlavu nelámali. Nezdá se Vám, že důrazy na Bibli jsou často mimo ni? Ale to je off topic. Tématem vlákna je, že Vy a Vám podobní vnucujete svá témata (Zeman, Okamura, homosexualita, EU, …) všude, kam to nepatří. I sem. Pan Wrana by rád věděl, proč? Já bych se nerad dohadoval, tak mu to přece konečně řekněte sám.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 17. 07. 2017 09:01
Předmět: Re: (ne)diskuse

Čekal jsem, zda vám odpovědí povolanější, než já, ale ti se k tomu nemají. Tak pro Vaši informaci - nevím, co myslíte pojmem "sodomista", ale všichni jmenovaní jsou heterosexuálové, pan Pechar navíc pravidelně pochoduje Prahou, prý tím chrání rodinu. Dosud jsem nepochopil, k čemu to ta rodina potřebuje, ale budiž.
Bible kralická zná pojem "sodomář": 1Kr 14:24; 15:12; 22:47 a 2Kr 23:7. Ve všech případech se tím myslí hebrejské slovo "kadeš" (קָדֵשׁ), což ovšem znamená "svatý". Jestli jsou podle Vás jmenovaní "světci", no tak proč ne?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 17. 07. 2017 09:50
Předmět: Re: (ne)diskuse

.. ne. "Kadeš" tady znamená "Zasvěcený, zasvěcenec", myšleno "zasvěcenec Venuše nebo Aštarty". Novotného Biblický slovník: "pojmenování těch, kdo s náboženskými úkony spojovali nepřirozené pohlavní neřesti, jež byly páchány nejenom v Sodomě…"
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 17. 07. 2017 10:27
Předmět: Re: (ne)diskuse

Takže "ano", pane faráři. Přesně o to tu jde. Podstatou je, že nejde o homosexualitu, ale o náboženskou praktiku (neřestí bych to nenazýval, to už je spíš hodnocení měšťanské společnosti 19. století. Ve své době a prostředí to bylo normální, i když i ta pohanská společnost znala a odmítala neřest).
Shodneme se tedy na tom, že jde o mezináboženskou kontroversi, která s pojmem homosexuality má jen některé styčné body.
Jo, a jinak, snad se duchovenský stav nevylučuje se smyslem pro humor a malé rýpnutí. :-)
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 17. 07. 2017 10:47
Předmět: Re: (ne)diskuse

(odpovídám víceméně jen soukromě. asi pochopíte, proč tady téma h. - zase - rozebírat nechci. malé rypnutí snesu, vždyť sám se o takový humor pokouším, jak lze snadno dohledat.)
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 17. 07. 2017 11:15
Předmět: Re: (ne)diskuse

Jasně. Já sem zase spíš vnáším jiné téma, než které jste otevřel - normativní text a jeho aplikaci. Jinak - Vy, křesťané písma dbalí, máte problém, co je litera a co duch textu, a sám Ježíš Vám to moc neusnadnil. Ale to je skutečně na jiné vlákno.
Od: Anonym: LociKa---.jirivana.net )
Kdy: 16. 07. 2017 11:37
Předmět: Re: (ne)diskuse

Ovce zahnané do ohradníku nepotřebují pastýře. Diskutovat by se mělo, co dělá církev, aby byla schopná argumentovat. Církev je němá, jen píše zbožná přání. Kolik evangelických kandidátů splňuje body? Kolik evangelických farářů splňuje body? Ruská propaganda na evangnetu? to o nás mají teda vysoké mínění, čím jsme si ho zasloužili?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 16. 07. 2017 11:57
Předmět: Re: (ne)diskuse

ok, také já mi myslím, že trollové na tomto serveru nejsou řízení moskvou. - na jaké "body", které mají faráři splňovat, a jaké "kandidáty" myslíte?
Od: Anonym: LociKa---.jirivana.net )
Kdy: 16. 07. 2017 12:40
Předmět: Re: (ne)diskuse

zděs pažalujsta. vid slovo synodu blabla.
Chybí jen za desáté: převeď do přítomného času. oh dear dear dear God. Proč vše, co si čas od času přečtu z provenience synodu, mně připadá jako snění.
"Při volbě podporujme kandidáty, od nichž lze očekávat, že ve své politické funkci:
budou mluvit pravdu a jednat v souhlase s tím, co pověděli,
budou dávat přednost obecnému prospěchu, a nejen soukromým nebo skupinovým zájmům,
budou usilovat o spravedlnost a dosavadním osobním příkladem dosvědčují úctu k právu, vzdělání a tradičním hodnotám slušnosti,
budou zvyšovat respekt k pravdě a ke svobodě a čelit tak těm, kteří šířením strachu usilují o lacinou popularitu,
budou i ve vypjatých chvílích povzbuzovat k odvaze hájit lidská práva a pomáhat tam, kde jsou lidé postiženi neštěstími,
budou naslouchat bolestem a starostem spoluobčanů, hledat pokojná řešení a zabývat se problémy postihujícími celou společnost,
budou si vážit lidí úspěšných, poctivých, nesobeckých a zároveň věnovat pozornost lidem v jakémkoli ohledu slabým a společností vyřazovaným,
budou brát vážně problémy týkající se životního prostředí a podporovat rozhodnutí odpovědná vůči životu následujících generací a stavu planety vůbec,
budou připraveni zasahovat aktivně do událostí překračujících naši domácí politiku, hledat prospěch širšího celku a pěstovat solidaritu uvnitř Evropské unie i mimo její hranice.
Od: Anonym: jeden evangelík--- )
Kdy: 16. 07. 2017 13:14
Předmět: Re: (ne)diskuse

 
 > budou mluvit pravdu a jednat v souhlase s tím, co pověděli,
Jen Okamura.
 > budou dávat přednost obecnému prospěchu, a nejen soukromým nebo  skupinovým zájmům,
  Pouze Okamura.
 > budou usilovat o spravedlnost a dosavadním osobním příkladem dosvědčují  úctu k právu, vzdělání a tradičním hodnotám slušnosti,
Opět pan Okamura.
 > budou zvyšovat respekt k pravdě a ke svobodě a čelit tak těm, kteří  šířením strachu usilují o lacinou popularitu,
Pan Okamura.
 > budou i ve vypjatých chvílích povzbuzovat k odvaze hájit lidská práva a  pomáhat tam, kde jsou lidé postiženi neštěstími,
Opět pan Okamura.
   > budou naslouchat bolestem a starostem spoluobčanů, hledat pokojná  řešení a zabývat se problémy postihujícími celou společnost,
To dělá jen pan Okamura. Právě v tuto chvíli,, navštěvuje lidi ve vesnicích zlínského kraje. Co asi zrovna dělá Jurečka? Gazdík?
   > budou si vážit lidí úspěšných, poctivých, nesobeckých a zároveň věnovat  pozornost lidem v jakémkoli ohledu slabým a společností vyřazovaným,
Reálně jen pan Okamura.
   > budou brát vážně problémy týkající se životního prostředí a podporovat  rozhodnutí odpovědná vůči životu následujících generací a stavu planety  vůbec,
To je krávovina.
   > budou připraveni zasahovat aktivně do událostí překračujících naši  domácí politiku, hledat prospěch širšího celku a pěstovat solidaritu uvnitř  Evropské unie i mimo její hranice.
To je krávovina na druhou. Tady jsme doma. Ne Rakousko-uhersko. Ne protektorát!
Od: Anonym: LociKa---.jirivana.net )
Kdy: 16. 07. 2017 13:32
Předmět: Re: (ne)diskuse

nojo, jenže Okamura není evangelický farář ani kandidát, a já jsem tady body uvedla proto, že by mě zajímalo, kdo z těchto toto splňuje.
Ty body jsou fraška a jestli v ní vidíte hrát Okamuru, tak to sedí.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 16. 07. 2017 13:32
Předmět: Re: (ne)diskuse

jo, tyhle body a tyhle kandidáty myslíte. to očekávání synodu asi fakt vypadá jako snění. ale že by ideálním kandidátem byl okamura? tak to vy žijete v iluzích ještě o stupeň silnějších. např. hned u toho prvního bodu, u pravdivosti kandidáta, se dívám na blog demagog.cz, který politiky usvědčuje z faktického lhaní. při rozboru výroků pana okamury zjistili, že 91 jich sice bylo pravdivých, ale 51 nepravdivých, 40 zavádějících, 24 neověřitelných. http://demagog.cz/politici/180/tomio-okamura/?oblast=20
Od: Anonym: jeden evangelík--- )
Kdy: 16. 07. 2017 13:47
Předmět: Re: (ne)diskuse

Z článku:
„ČSSD vytrvale předvádí politiku, která bere slušným pracujícím na maximum možného z výplat, ale dlouhodobě práceschopným, avšak nepracujícím nechává tučné sociální dávky. (…) ČSSD i Babiš připravují o peníze ty, co pracují a co se chovají řádně. Tučné sociální dávky dávají nepřizpůsobivým.“
Svatá pravda! Sobotka se chlubí,, zvyšujeme minimální mzdu,, třikrát,, přesto ji drží nejnižsší v Evropě.
„Česká republika žádné reálné kroky proti kvótám nepodnikla.“
Nepravda Výrok je hodnocen jako nepravdivý, neboť Česká republika prostřednictvím ministra vnitra Chovance hlasovala na úrovni Rady pro spravedlnost a vnitřní věci proti přijetí systému kvót. Zde se tedy česká vláda postavila jasně proti, byť byla v souladu s platnými evropskými pravidly přehlasována.
Ano,, pane faráři,, byli proti kvótám, protože na místě oznámili imigranty pžijmeme dobrovolně bez kvót, proč jich bylo málo?? Protože imigranti k nám nechtějí. Oni si vybírají.
Mám pokračovat? Opravdu jste tak manipulovatelný pane faráři??
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 16. 07. 2017 13:58
Předmět: Re: (ne)diskuse

je možné, že každý z nás žije v jakési bublině, kde se obklopuje "pravdami", které potvrzují jeho přesvědčení, a všechno, co je mimo jeho bublinu, vidí deformovaně. přesto stále ještě doufám, že některé lži lze jako lži označit objektivně. pro mne je demagog.cz jedním z pokusů o toto. jestli vás ani faktický rozbor výroků nepřesvědčí, lepší nástoje neznám. uznávám, jsem v diskusi s vámi v koncích.
Od: Anonym: jeden evangelík--- )
Kdy: 16. 07. 2017 14:11
Předmět: Re: (ne)diskuse

Přečet jsem ještě Babiša,, označují jako lhaní i to,, když si splete pojem,, a Kalouska. Taky dost mimo. Přečet jsem toho Okamuru a mi to přijde,, že v těch odpovědích odpovídají mimo. Jako by to dělali nějací študáci z humanitní fakulty,, co moc koukají na českou televizi. Podle mně ho ze žádné lži neusvědčili,, nicméně uznávám jakousi bulvárnost některých jeho projevů třeba na facebooku. Ale největší dareba Kalousek z tama vyšel docela jako frajer. Toho by měl evangelík volit.. Však je to bývalý lidovec, katolík. Ta stránka je divná.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 28. 07. 2017 10:05
Předmět: Re: (ne)diskuse

Budu trochu chytračit, ale omluvte mě prosím. Ptáte se, pro to ti lidé dělají? To by Vám museli asi odpovědět sami. Avšak na Vámi naposledy rozpoutané diskusi jsem si všiml několika podobností s jinými úchylnými aktivitami některých lidí:
Podívejte, jak jste dopadl: rozpoutal jste celkem zajímavou diskusi, která mohla být o něčem. Pak tam vstoupí Janča, ab@ac … a co z toho zbylo? Jednoduše ovládli prostor.
Pojďme ale jinam, do města, kde je krásný nový park, upravené fasády … všem se to líbí, ale jednou se ráno probudíte, stromy polámané, lavičky zrubané, domy počmárané … co z toho ten člověk měl? Nic, jen pocit, že ač anonym, všem vnutí všem svoji vůli, všichni s ním musejí počítat, ale zároveň nikdo neví, kdo to je.
Sem chodí Jančové, ab@ac, všelijací psi a evangelíci - vesměs lidé, kteří ani nedají dohromady kloudnou českou větu. Místo argumentů užívají výkřiky, shluky interpunkčních znamének. Zjevně neschopní vyplodit nějakou myšlenku, ale schopní do všeho zasahovat a převálcovat každý prostor. Nakonec tancujete, jak oni pískají. Někdy říkají, že jsou, jindy že nejsou a ani nikdy nebudou evangelíky. Zejména na Jančovi je patrné, že ČCE zevnitř vůbec nezná (ani není jasné, jakého je pohlaví). Nejsou nic a nikdo, ale totálně zdevastují veškerou diskusi a znemožní pokračovat.
Je to zřejmě podobné: neumím nic vytvořit, ale umím likvidovat. Nikdo mě nepolapí, nikdo neví, co jsem zač, ale poslední slovo mám já. Ať si diskutují inťoši, o čem chtějí, já budu tím, kdo rozhodne, co z jejich úvah zbyde.
Vrátím se ke svým zemědělským podobenstvím: záhon se musí ne jen kultivovat a užívat, ale také plít. Nelze přát svobodu každému sebevyjádření. I vandalství je sebevyjádřením. Proto musí městem chodit policie a sem tam umístit i nějakou tu kameru.
1) Chcete mít diskusní prostor? Pak ho užívejte. 2) Zjevnému trollingu neodpovídejte. Janča a jemu podobní už dávno ukázali, oč jim jde. 3) Administrátoři by si měli sobě jasně definovat podmínky diskusí, a začít to tu nekompromisně čisti. Připomenu li jen tu nedávnou diskusi o písních, Janča a spolu už měli být dávno vymazáni. To je jasný trolling - vnášení témat, která jsou mimo diskusi - Janča a jeho homosexualita se vetřely zase i do debaty o písních.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 28. 07. 2017 10:06
Předmět: Re: (ne)diskuse

Budu trochu chytračit, ale omluvte mě prosím. Ptáte se, pro to ti lidé dělají? To by Vám museli asi odpovědět sami. Avšak na Vámi naposledy rozpoutané diskusi jsem si všiml několika podobností s jinými úchylnými aktivitami některých lidí:
Podívejte, jak jste dopadl: rozpoutal jste celkem zajímavou diskusi, která mohla být o něčem. Pak tam vstoupí Janča, ab@ac … a co z toho zbylo? Jednoduše ovládli prostor.
Pojďme ale jinam, do města, kde je krásný nový park, upravené fasády … všem se to líbí, ale jednou se ráno probudíte, stromy polámané, lavičky zrubané, domy počmárané … co z toho ten člověk měl? Nic, jen pocit, že ač anonym, všem vnutí všem svoji vůli, všichni s ním musejí počítat, ale zároveň nikdo neví, kdo to je.
Sem chodí Jančové, ab@ac, všelijací psi a evangelíci - vesměs lidé, kteří ani nedají dohromady kloudnou českou větu. Místo argumentů užívají výkřiky, shluky interpunkčních znamének. Zjevně neschopní vyplodit nějakou myšlenku, ale schopní do všeho zasahovat a převálcovat každý prostor. Nakonec tancujete, jak oni pískají. Někdy říkají, že jsou, jindy že nejsou a ani nikdy nebudou evangelíky. Zejména na Jančovi je patrné, že ČCE zevnitř vůbec nezná (ani není jasné, jakého je pohlaví). Nejsou nic a nikdo, ale totálně zdevastují veškerou diskusi a znemožní pokračovat.
Je to zřejmě podobné: neumím nic vytvořit, ale umím likvidovat. Nikdo mě nepolapí, nikdo neví, co jsem zač, ale poslední slovo mám já. Ať si diskutují inťoši, o čem chtějí, já budu tím, kdo rozhodne, co z jejich úvah zbyde.
Vrátím se ke svým zemědělským podobenstvím: záhon se musí ne jen kultivovat a užívat, ale také plít. Nelze přát svobodu každému sebevyjádření. I vandalství je sebevyjádřením. Proto musí městem chodit policie a sem tam umístit i nějakou tu kameru.
1) Chcete mít diskusní prostor? Pak ho užívejte. 2) Zjevnému trollingu neodpovídejte. Janča a jemu podobní už dávno ukázali, oč jim jde. 3) Administrátoři by si měli sobě jasně definovat podmínky diskusí, a začít to tu nekompromisně čisti. Připomenu li jen tu nedávnou diskusi o písních, Janča a spolu už měli být dávno vymazáni. To je jasný trolling - vnášení témat, která jsou mimo diskusi - Janča a jeho homosexualita se vetřely zase i do debaty o písních.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 28. 07. 2017 16:31
Předmět: Re: (ne)diskuse

OK. Dávám vám v mnohém za pravdu, a po poslední zkušenosti s "nabídnutím prstu" ještě více. A přece si stále myslím, že je dobře, že tu tu možnost diskuse máme. Možná to celé tu vypadá jako špatné svědectví o evangelické církvi, o její přesvědčovací impotenci. Ale např. já jsem se už také zde o lecčem poučil. Např. že nestačí správně argumentovat. Že když někdo chce diskusi jen rozvracet, udělá to velmi snadno a ještě vypadá, že on má poslední slovo, na které už ostatní diskutující nenacházejí odpověď. Že když se necháte v diskusi sebemíň vytočit, použijete sebemenší ironii, trollové si vás snadno vychutnají. Není to snad poznání užitečné? - A pak bych chtěl přece stále i tady chtěl třídit zrno od plev, asi jsem diskutér bytostný: takový nebo taková Janča: ne moc inteligentní, v osidlech převážně jednoho tématu, s kterým dovede otrávit každou diskusi jinou, často jen provokující, ano vím. Přes toto všechno by mohl být některý jeho podnět užitečný.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 28. 07. 2017 18:24
Předmět: Re: (ne)diskuse

Pojďme ale jinam, do města, kde je krásný nový park, upravené fasády… Ovšem to město se nazývá Sodoma. A teď si představte, že tam jednou v noci přijde cizinec a na ty jejich krásné fasády napíše: Jste hříšníci! Čiňte pokání! Peklo existuje! Na druhý den se sejde rada města a událost uzavře: Naše město navštívil zlý vandal, chyťme jej a zneškodněme, aby nenarušoval spokojený život v našem krásném městě.
A nyní si do tohoto příběhu dosaďme některé jiné pojmy, třeba Sodoma - ČCE, upravené fasády - kostely, rada města - synodní rada, cizinec - Janča, Ab&Ac, Pes…
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 28. 07. 2017 20:17
Předmět: Re: (ne)diskuse

Částečně máte pravdu. ČCE má dle vyznavačských textů velmi zdravý vztah k písmům svatým, ale ze zkušenosti vím, že do praxe to moc neproniká, i faráři bývají teologickým studiem dost nepoznamenáni. Těžko pak mohou postoje své i své církve fundovaně a přesvědčivě obhajovat. S biblí se nakonec vyrovná mnohým přimhuřováním očí, spíš než pozorným studiem. Ještě podivnější je postav pana faráře Vymětala, který v časopisu Nota nebe přiznává, že mu křesťanství nic neříká, ale umožňuje mu provozovat své aktivity. Budiž, kdyby to byl nějaký aktivista, který vděčně přijme prostor církve, ale proč farář, to mi hlava moc nebere. Ve stejném časopise se to snaží napravit pan Pechar. Uvidíme, jak mu to půjde.
Vy sám nejste úplně vyrovnán ani s biblí ani s tím, jak s ní Vaše církev pracuje. Vaše fakulty a duchovenstvo by mělo tyto věci přitom vysvětlovat. Ale v ČCE mi chybí otevřená diskuse. Ta však předpokládá schopnost naslouchat, jak říká Jakub: "lidským hněvem spravedlnost neprosadíš". Ale mezi křesťany je víc božích bojovníků, než následovníků. Vzniká tak jalový prostor, který ochotně vyplní všelijací psychopati.
Prima, že si ceníte diskusního prostoru. Ale tak ho zaplňte něčím hodnotným a pečujte o něj. Jestli něco tihle vandalové odhalují, pak to, jak zhoubné je, když si po několika jejich invazích řeknou ti "moudří" a slušní, že je pod jejich úroveň v tom pokračovat. Naopak. Měli by se toho o to intenzivněji chopit.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 29. 07. 2017 11:59
Předmět: Re: (ne)diskuse

Jo, a ještě tohle také: někteří si dokonce ke své likvidační a obtěžující činnosti najdou dokonce i posvátný důvod. Je to jako teď v Hamburku, kdy banda přitroublých agresorů likvidovala město, lidem auta, obtěžovala pokojné občany, dokonce je i ohrožovala na zdraví a životě, nutila je měnit plány, ale vše to v boji proti globalizaci a údajný "zájmům několika miliardářů".
Mohu-li radit: s darebáky, hlupáky a vandaly nemá cenu diskutovat, ani když mají špetku nějakého podnětu, zejména ne, předstírají-li boží poslání.
Ostatně skutečné osobnosti nevystupovaly nikdy ze zálohy a anonymně, ať už schovaní v davu nebo za nicky. Jeden osel se tu srovnává s Janem Husem. Nevím nic o tom, že by Hus vystupoval inkognito, se škraboškou na obličeji a pod cizí identitou.
Od: Anonym: LociKa--- )
Kdy: 29. 07. 2017 12:32
Předmět: Re: (ne)diskuse

cílem diskuse není, že budu číst to, co chci slyšet a co si sama myslím. Někdo nesouhlasí s postojem ČCE k homosexualitě, no, a o své trápení se chce podělit, chce upozornit, tam kde je ještě život, tzn. ve všech aktivních vláknech.
ČCE má být schopná vysvětlovat své postoje co a proč dělá, co svými činy, reakcemi, vyjádřeními sleduje a jaké očekává dopady. Tuto snahu nevidím. Sama je anonymní troll. Podepsat dopis, "poslanci synodu", kterých je snad stovka. S takovou kůží jít na trh moc odvahy nedokazuje.
Od: Kazatel ČCE Jiří Tengler <>
Kdy: 29. 07. 2017 22:41
Předmět: Re: (ne)diskuse

Jémine, jaképak trolení. Ten dopis jde do světa jako usnesení synodu, proto je podepsán souhrně "poslanci synodu". Ti byli řádně zvoleni a rozhodně nejsou anonymní jako tajtrlíci na internetu. (Myslím, že u podobných dokumentů jde taky o parametry proporčně estetické, aby se prohlášení neztratilo vedle záplavy podpisů. Vezměte si kupř. ústavu - začíná slovy "My, občané České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku," a taky tam nejsme všichni podepsaní.)
Máte pravdu, že světlování asi není nikdy dost. Jak by ale to vysvětlování podle vás mělo vypadat? To nemyslím ironicky, nýbrž jako upřímný dotaz. Jako farář mluvím o lecčems při setkáních v kostele či při návštěvách. Že se stanoviska neobjevují na netu je možná dáno tím, že církev přeci jenom žije po staru více mezi lidmi z masa a kostí, než ve virtuálním prostoru. Ano, tam pak prezence chybí.
Pokud jste s církví trochu obeznámena, zřejmě víte, že neexistuje příliš velká názorová jednota, takže se jednotné výklady postojů dost těžko získavají. V církvi jde předně o to, abychom i přes svou rozdílnost spolu v lásce k chvále Boží vydrželi. O což šlo i Ježíšovi. Nikoliv jednota v názorech, nýbrž jednota v lásce. Sám se často divím, jak různí lidé se v církvi scházejí, a považuji to za opravdový Boží zázrak, že držíme pohromadě. Inu, svatý Duch je mocný.
Jako jistý příklad vysvětlování mohu uvést následující: K oné tolik propírané homosexualitě synod přijal již roku 2005 dokument, jenž vyšel tiskem a je i na netu. Poučte mne, prosím, zda nějaká jiná církev u nás takto zevrubně probrala dotyčnou problematiku svým vrcholným shromážděním a svůj postoj prezentovala veřejnosti. Skutečnost, že v dokumentu chybí konkrétní dopady na bohoslužebnou a pastýřskou praxi, lze chápat i tak, že synod přijal maximum možného a dál jít nechtěl či nemohl.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 30. 07. 2017 07:14
Předmět: Re: (ne)diskuse

Pane faráři, rozhodně s Vámi souhlasím. Určitě je tady velký krok, který mnozí zaznamenali. Ale je to nedostatečné.
Podobný dokument vydal i SPEK, a když jsem se jednoho faráře zeptal, jak tuto záležitost vidí on sám, jen mě na něj alibisticky odkázal: "No víte, já jsem loajálním členem speku, takže se pokorně držím prohlášení speku." Čili žádná autenticita, žádná schopnost říct to přesvědčeně a přesvědčivě svými slovy.
Mluvíte o životě své církve v minulosti, ale nepoznávám, říkáte li to, jako pokání, nebo s chloubou. Právě za to jsem Vaši církev v tomto vlákně několikrát kritizoval, že moderní média ignorujete. Ale tam se dnes s Vámi lidé budou setkávat. Kdyby se takhle stavěla k lidem Jednota českých bratří, nikdy si nepořídí tiskárnu. J. A. Komenský byl velmi moderní člověk, a neštítil se ani divadla, v jeho době výstřelku moderní komunikace, aby sdělil vážné věci.
Na Vaši poznámku stručně odpovím: vyplivnout jen jeden, byť dobře zpracovaný dokument, ještě se za něj schovávat, to nenahradí trpělivé osvětlování z očí do očí, trvající navíc roky. Ten dokument je dobré východisko, ale ne vysvětlení samo. Ostatně ani všichni faráři (zde zjevně ani pan Wrana) se s ním vnitřně neztotožnili, takže jste si to ani mezi sebou dobře neprobrali.
Od: Kazatel ČCE Jiří Tengler <>
Kdy: 30. 07. 2017 14:49
Předmět: Re: (ne)diskuse

Rozumím, kam míříte, ale buďtě konkrétnější - jak si tu činnost s novými médii představujete? A hlavně - co by tam měla prezentovat církev jako celek? My vlastně nemáme zas až tak příliš jednotného materiálu, který by mohl církev jednoznačně reprezentovat. Největší váhu mají synodní dokumenty, ale zkuste si v demokratickém procesu produkovat zásadní texty, na kterých se shodnou zástupci ze všech koutů církve. (Právě na synodním textu o homosexualitě se ukazuje, jak těžké je dobrat se u nás jakž takž jednotného výstupu. A i tak k němu bude řada lidí mít řadu výhrad. Což ale neznamená, že jsou horšími evangelíky. Ostudou je naopak, když jim někdo jejich evangelictví upírá.)
Vedení církve rozhodně tak silnou pozici jako synod nemá. Na místní úrovni je bráno s rezervou: třebaže jeho členy máme rádi, tak není důvod, proč bychom se měli s jejich názory pokaždé ztotožnit. Tudíž i to, co se v médiích objeví, jsou jednotlivé hlasy, které zastupují jen určité proudy v církvi, nikoliv celou církev.
Abych to vyjádřil trochu obrazně: nás evangelíky prostě nebude sjednocovat magisterium (učitelský úřad církve), nýbrž kalich, ze kterého společně přijímáme.
Fakt je ten, že se do práce s médii nehrneme. Možná by nebylo od věci, kdyby staršovstvo kazateli uložilo: v neděli dopoledne budeš v kostele a ve všední den krom jiného také aspoň půl hodiny na netu a postaráš se o to a o to. Ale jak jsem už psal prve, jsme staromódní a soustředíme se na práci s lidmi v místě. Ostatně označení farář je odvozeno od slova pro "sousedství" či "okolní obydlí". Tam je práce dost, lidi mají jména a tváře. A pro většinu těchto lidí se život opravdu neodehrává na netu. Čímž nic neomlouvám, jenom konstatuji. A podotýkám, že se člověk nemůže rozkrájet.
Ten zmiňovaný alibismus ohledně SPEKu mi připadá taky trapný. SPEK je sdružení kazatelů, reprezentující jejich zájmy a postoje, nikoliv celou církev. Držet s ním basu opravdu není zapotřebí.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 12. 08. 2017 13:17
Předmět: Re: (ne)diskuse

Omlouvám se za svoji poněkud opožděnou reakci na Váš dotaz, ale měl jsem teď dost zařizování. Myslím, že už to mám řečené jinde, jak si to představuji. V podstatě jde o dva kroky:
1) Překonání předsudků vůči novým médiím, nebo vůbec vůči veřejnému vystupování - stále je patrné, že zejména mnoho duchovních Vaší církve považuje veřejné vystupování, zejména na internetu a v diskuzích za cosi nechutného.
2) Hledat lidi schopné a povolané věnovat se péči o tento prostor. Lidi, kteří by publikovali, vedli rozhovory, odpovídali na (slušné a zdvořilé samozřejmě) dotazy … Pře pár lety jsem musel v Praze vézt příbuzného do nemocnice v Motole - zaujala mě tam tzv. "Zóna ticha" = nemocniční kaple (proč ta litota?). Byli tam jmenovaní i duchovní za různé církve - Kužel, Bartošek a Zemánková za Vaší, ale nikdo z pacientů, ani tchán, je tam nikdy neviděli. Ale jiní faráři třeba pečují o církevní tisk. Tak podobně cíleně a s přesvědčením vzít i internet, jako příležitost a výzvu.
Od: Anonym: LociKa--- )
Kdy: 31. 07. 2017 12:42
Předmět: Re: (ne)diskuse

1) Faraři, poslanci a další církevní vrchnost by především neměla pohrdat názory svých bližních. Zamyslet se nad nimi a neobhajovat pořád zatvrzele svoje řady. Nic nejde dělat jinak, rochnění se ve stereotypech, uzavírání usnesení k ničemu. Vás to fakt baví???
2) Když napíšu blábol, tak ho jistě nebudu podepisovat svým jménem. Než stohlavé slovo k volbám si radši přečtu větu s osobním pohledem p. Grubera, Pfanna nebo Plecháčka apod.
3) Ne, nevím jaká kdy synod ČCe vydal usnesení nebo dokumenty tiskem ani kdo je četl. V rozměrech dopadu na občany v jakých se ČCE pohybuje, si myslím, že by synod udělal lépe, kdyby odpověděl těch pár dotazů tady na webu a efekt by to mělo větší.
4) vysvětlovat jsem řekla špatně, umět se vyjadřovat a klást (si) otázky.