Téma: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Od: Anonym: David Havlik <> ( --- )
Kdy: 18. 10. 2020 11:23
Předmět: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Navigace: link | přehled | fórum
Nedovedu a ani si nechci představovat jiný způsob jak projít nadcházejícím časem, než zaklesnut do pravice Hospodinovi a podle rady jeho. (Ž 73,23-25). Dnes víc než kdy jindy prožívám, že pro každodenní jednání,pro přežití samé, potřebuji vážnější důvody než jsou hygienická doporučení, vládní nařízení nebo projevy osobností veřejného života. Jistě mají svou váhu, avšak srdce si žádá mocnějšího Slova. Slova, v němž kromě varování lze nalézt také posilu, důvěru a naději v budoucnost. Dovoluji si tedy podělit se o to, co jsem načerpal z poučení našich předků. Tento text volně čerpá z předmluvy Adama Huberta z Risenpachu ke knize Regiment zdraví věnované Václavu Budovcovi z Budova.
Najdeme mnoho důležitých důvodů, proč chránit, opatrovat a střežit zdraví našich těl. Já se však chci zabývat pouze jedním důvodem. Je to především Hospodinův nárok na mne kladený (ano i naložený jako nepříjemné břemeno) a je to nárok natolik nehorázný, že má přirozenost s ním chce tiše i nahlas polemizovat. A není jediný, těch nároků je víc a všechny stejně nehorázné. Pokoj,láska k Bohu a bližnímu…
*Nezabiješ*!
Může mi vadit, jak politici komunikují s veřejností, může mi vadit obviňování okolí z panikaření, úšklebky, posměch a zlehčování a já nevím co ještě, ale tenhle rozkaz Hospodinův hřmí mi teď nade vším. Protože On chce a dokonce naléhá nejen abychom svým bližním neubližovali na těle ani na zdraví, ale také o své vlastní zdraví pečovali a používali k tomu všech prostředků, které tělo chrání, posilují a udržují. Máme ovšem také klást odpor všemu co jakýmkoliv způsobem škodí nám i druhým. Když tohle přijmeme pochopíme již snadno, že nedbalost, nerozumnost, neopatrnost, svévolnost a dokonce všetečnost jsou vlastně také vraždící zbraně.
*To je vůle Boží, vaše posvěcení, aby každý z vás dokázal ovládat své tělo a život ve svatosti a poctivosti*. Pavel
Já nemám žádné tabulky, z nichž bych mohl predikovat vývoj následujících dní. Nemohu říct jak zlý čas nás čeká ani kdy skončí. Mohu se proto cítit nejistý, vystrašený a mám na to právo. Jak ale vyplývá ze slov apoštola znám Boží vůli. A právě teď uprostřed nejistoty a zoufalých vyhlídek na budoucnost si na to mám vzpomenout. O co tu tedy jde? Dnes se posvěcuji. Posvěcuji se sebeovládáním, respektem, uskromňováním, upozaděním sebe, distancováním, vzdálením se a ano dokonce odporem se posvěcuji. Jsem teď a takto příbytek Boha, úd Kristova těla, zrcadlo Boží slávy a dílna Božích skutků. Nečiním překážky Bohu a jeho vůli a nepochybuji, že tak jako zlo přišlo do našich životů a těl, zase odejde. A toto dnes nabízím každému a všem.
Naši otcové tomu říkali jedovatý povětří. Mysleli tím mor, ale v podstatě to platí i dnes jen tomu říkáme kapénkova infekce. Měli jedinou radu: brzo ujeď, daleko zajeď a dlouho se nevracejí nechceš-li aby jed v povětří zahubil tobě život tvůj. My nemáme kam ujet, ale i pro nás platí začít se chránit včas, dostatečně a dostatečně dlouho.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 18. 10. 2020 11:46
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Vaše rada, údajně křesťanská, tedy je: "Stáhněte se ze světa, utečte před epidemií."? Může být, ale je to jen jeden z mnoha možných pohledů. Víte kolik lidí prostě musí chodit do práce, aby si vydělali na prosté živobytí? A kdo pak bude např. navštěvovat seniory, kteří trpí samotou třeba více než rizikem nakažení? Možná byste si rozuměl více s Bocacciem než s Biblí.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 18. 10. 2020 20:16
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Nechápal bych to jako "stahování se a útěk někam" ale prostě důraz na dodržování karanténních opatření. Opravdu se mi také nelíbí, když křesťané podporují různé konspirační teorie a pohrdají virem nebo jeho existencí a nebezpečím. Protože víme, že Pán tuto situaci dopustil, tak bychom ji nijak zlehčovat neměli. Toto je však o důvod víc se scházet - alespoň k modlitbám a třeba po malých skupinkách. Vždyť Pán Ježíš řekl, že stačí dva-nebo tři. To je další stimul pro naše osobní kněžství a bohoslužebnou činnost doma i na pracovištích. To je úkol hlavně pro otce rodin, ale i pro maminky a manželky. Pojďme do toho!
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 19. 10. 2020 00:07
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Koroňáku se nebojím, ten je v Praze.
Od: Anonym: David Havlik <> ( --- )
Kdy: 24. 10. 2020 12:07
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Děkuji za Váš postoj. Právě dnes kdy se mluví o kázání vody a pití vína mi to přijde důležité.
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 19. 10. 2020 02:10
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Vaše rada, údajně křesťanská, tedy je: "Stáhněte se ze světa, utečte  před epidemií."? Může být, ale je to jen jeden z mnoha možných pohledů.  Víte kolik lidí prostě musí chodit do práce, aby si vydělali na prosté  živobytí? A kdo pak bude např. navštěvovat seniory, kteří trpí samotou třeba  více než rizikem nakažení? Možná byste si rozuměl více s Bocacciem než s  Biblí.
Souhlasím. Utéct je podle mě sobecké. Teď je doba, kdy jsme nejvíc potřební.
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 19. 10. 2020 20:29
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Četl jsem nějaké zprávy o protestech proti omezením kvůli koroně a velice zajímavé rozdíly.
Zdroj 1: 2000 chuligánů dělalo binec na Staroměstském náměstí.
Zdroj 2: 10000 občanů přišlo protestovat proti vládním omezením, asi 400 členů hooligans potom vyvolávalo nepokoje.
Od: Anonym: Rapallo--- )
Kdy: 19. 10. 2020 22:52
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Koho to zajímá?
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 20. 10. 2020 21:48
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Ty, kdo přežívají ve vegetativním stadiu nezajímá vůbec nic. Jsou mi milejší ti hooligans, než notoričtí nemyslící konzumenti. To žel vypadá jako majoritní vzorek Čecha. Kéž by nás karanténa naučila se aspoň zamyslet.
Od: Anonym: Locika--- )
Kdy: 20. 10. 2020 22:41
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Těžko si představit více vegetativní stadium než hooligans ze Staroměstského náměstí. Vulgární výtržníci co ničí majetek, hajlují při hymně, fyzicky napadají policajty, hulákají "Prymula do plynu" a "zabít Prymulovi děti". Porušují karanténní opatření a riskují nakažení všech kolem. To není nic překvapivého, že vám podobná extremistická spodina s IQ šumící trávy imponuje, pane učiteli. Ale není to hlavně vůbec nic pěkného. Jak je možné, že někdo podobný může být učitelem?
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 20. 10. 2020 22:53
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Locika napsal(a):
 Těžko si představit více vegetativní stadium než hooligans ze Staroměstského  náměstí. Vulgární výtržníci co ničí majetek, hajlují při hymně, fyzicky  napadají policajty, hulákají "Prymula do plynu" a "zabít  Prymulovi děti". Porušují karanténní opatření a riskují nakažení všech  kolem. To není nic překvapivého, že vám podobná extremistická spodina s IQ  šumící trávy imponuje, pane učiteli. Ale není to hlavně vůbec nic pěkného.  Jak je možné, že někdo podobný může být učitelem?
Na světě je spousta divných lidí v různých profesích.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 21. 10. 2020 19:29
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Locika napsal(a):
 Těžko si představit více vegetativní stadium než hooligans ze Staroměstského  náměstí. Vulgární výtržníci co ničí majetek, hajlují při hymně, fyzicky  napadají policajty, hulákají "Prymula do plynu" a "zabít  Prymulovi děti". Porušují karanténní opatření a riskují nakažení všech  kolem. To není nic překvapivého, že vám podobná extremistická spodina s IQ  šumící trávy imponuje, pane učiteli. Ale není to hlavně vůbec nic pěkného.  Jak je možné, že někdo podobný může být učitelem?
Aha, opět jste mně nepochopil, jak ostatně vždy. Jsou mi milejší lidi, kteří jsou schopní se kvůli svému přesvědčení alespoň zvednout ze zaprděné židle, než jiní kteří žádné přesvědčení mít nikdy nebudou, protože nemyslí dál, než je nejbližší supermarket, večer pak lednička a remote control. Jste schopen tohle pochopit? Mimochodem jsem z důvěryhodného zdroje slyšel, že demonstrace proběhla z 95% pokojně a důstojně. Reportéři však snímali a komentovali těch 5% šílenců. Takže klasika, objektivní zpravodajství…
Od: Anonym: Locika--- )
Kdy: 22. 10. 2020 08:28
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Ty vaše důvěryhodné zdroje, ze kterých jste slyšel to, co jste slyšet chtěl, bych chtěla znát. Idnes uveřejnila půlhodinový stream z demonstrace, který pokojný a důstojný průběh dokumentoval. Takovou pastvu zkřivených a nenávistných obličejů jsem si předtím nedokázala ani představit. Porušovali tam snad všechny zákony, o bezohlednosti v čase korony nemluvě. Neslušná, sprostá a nenávistná letka. Jak si podporu těchto elementů někdo dokáže zodpovědět před Bohem? Vy zřejmě ano.
Ani já nebudu sedět na své zaprděné židli. Zvednu se z ní a přesunu se na jinou židli psát do vaší školy dotaz, jestli ředitelka považuje za normální, že na její škole učí děti zaměstnanec s tak vychýleným vztahem k realitě, dodržování zákonů a toleranci menšin. Doufám, že můj nezájem o ledničku, supermarket a remote control oceníte.
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 22. 10. 2020 09:29
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Locika napsal(a):
 Ty vaše důvěryhodné zdroje, ze kterých jste slyšel to, co jste slyšet chtěl,  bych chtěla znát. Idnes uveřejnila půlhodinový stream z demonstrace, který  pokojný a důstojný průběh dokumentoval. Takovou pastvu zkřivených a  nenávistných obličejů jsem si předtím nedokázala ani představit. Porušovali  tam snad všechny zákony, o bezohlednosti v čase korony nemluvě. Neslušná,  sprostá a nenávistná letka. Jak si podporu těchto elementů někdo dokáže  zodpovědět před Bohem? Vy zřejmě ano.    Ani já nebudu sedět na své zaprděné židli. Zvednu se z ní a přesunu se na  jinou židli psát do vaší školy dotaz, jestli ředitelka považuje za normální,  že na její škole učí děti zaměstnanec s tak vychýleným vztahem k realitě,  dodržování zákonů a toleranci menšin. Doufám, že můj nezájem o ledničku,  supermarket a remote control oceníte.
Skvělá odpověď.
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 22. 10. 2020 10:08
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

A lidi, kteří pendlují mezi gaučem a ledničkou a ještě mezi tím pošlou na záchodě z mobilu na někoho udání, tak ti jsou úplně nejlepší.
Demonstrace se nesla v podobném duchu, jako ta pořádaná evangelickým studentem na Letné, ovšem o té studentově se hlásalo, že byla pokojná, protože se prostě hodila ideologicky.
Od: Anonym: Locika--- )
Kdy: 22. 10. 2020 10:39
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Na Letné někdo hajloval, posílal ministra do plynu, vyslovil, že se mají zabít něčí děti, vyzýval k porušování zákonů a karanténních opatření, pral se s policií, házel koše, ničil majetek? Co?
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 22. 10. 2020 11:12
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Nepochybně taky. Jsou to jednotlivci, kteří přijdou dělat binec, jsou tam sami za sebe, ale kamery se věnují jim, aby reportáž pak měla grády. Tahle paka se objeví na každé demonstraci. Tady jde o to, že Letná se měla prezentovat jako "pokojné vyjádření nesouhlasu národa proti lumpovi Babišovi," přičemž už jen z některých transparentů čišela militantní nenávist vůči premiérovi a hlavě státu, jenže tohle se neukazovalo, alespoň ne na tzv. veřejnoprávních médiích. To, že tam někdo řve "zničte tu svini" a podobně, to je na všech demonstracích. Např. pamatuju, že i na Pochodu pro život, což je demonstrace křesťanská a pokojná, znělo také nadávání do kurev, hajzlů a jiné sprostoty. Při tom 99 % lidí je slušných. Jde jenom o to, jak chtějí média akci podat a do jaké míry si mohou dovolit vysílat všechno a zda kameraman má štěstí být zrovna u něčeho výstředního. To se sám pořadatel pak diví, co vlastně "pořádal."
Od: Anonym: Locika--- )
Kdy: 22. 10. 2020 11:34
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Určitě, Janča, určitě.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 22. 10. 2020 15:37
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Doufám, že už jste na naši školu napsal. Vaše uhozené a primitivní chápání mých příspěvků mně opravdu dojímá. Prosím, evidentně nejste schopen pochopit něco abstraktnějšího, nebo míru odstupu, atd.. Budu rád, když přestanete na mé příspěvky reagovat, tohle je i poslední moje reakce na Vás. Nebudu Vám dokazovat, kolik % bylo normálních lidí a kolik bylo agresivních, sám jste totiž velmi agresivní. Neumím si představit, že bych zde osočoval a napadal někoho tak jako Vy. Konec.

Můj dotaz pro ostatní: jak prožíváte tuto dobu ve sborech? Máte online i biblické? Jaký je ohlas?
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 22. 10. 2020 17:11
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Jiří Polák napsal(a):
 Doufám, že už jste na naši školu napsal. Vaše uhozené a primitivní chápání  mých příspěvků mně opravdu dojímá. Prosím, evidentně nejste schopen pochopit  něco abstraktnějšího, nebo míru odstupu, atd..  Budu rád, když přestanete na mé příspěvky reagovat, tohle je i poslední moje  reakce na Vás.  Nebudu Vám dokazovat, kolik % bylo normálních lidí a kolik bylo agresivních,  sám jste totiž velmi agresivní. Neumím si představit, že bych zde osočoval a  napadal někoho tak jako Vy.  Konec.  ———————–  Můj dotaz pro ostatní: jak prožíváte tuto dobu ve sborech? Máte online i  biblické? Jaký je ohlas?
1. souhlas
2. během korony nemíváme ve sboru žádné dění
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 22. 10. 2020 19:36
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Pawle, jak často a v jaké podobě by měly (nebo mohly) být domácí pobožnosti? Myslíte že je lépe číst z připraveného čtení (Na každý den, Dobrá setba) nebo raději evangelium či epištolu? Co se komu osvědčilo?
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 22. 10. 2020 23:58
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Dyť píšu, že u nás v době koronaviru nic nemáme, farář má volno a my taky, někteří v této době žijeme v ekuméně.
"Na každý den" neznám, "dobrá setba" mi přijde dost amatérská, to je teologicky tak na úrovni apoštolské církve. Za mně přečíst kapitolu z Bible a normálně si udělat exegezi, třeba s pomocí nějakého komentáře, pokud je člověk laik. Mi se líbí ty knížky Sacra Pagina.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 23. 10. 2020 18:54
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Když tak pošlete odkaz na nějaké dobré a ucelené komentáře, prosím o to i Aleše a další. K teologické úrovni- pokud bychom měli naše domácí pobožnosti alespoň na úrovni AC, to bych byl spokojený. Jedna věc je teologie (což je lidská nauka) druhá - a ta důležitá- je Boží moc obsažená. Nejraději nechávám mluvit a modlit se děti. Je až neuvěřitelné, jak se Pán přiznává k prosbám a přímluvám dětí! (moje zkušenost).
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 23. 10. 2020 21:05
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Jestli čtete anglicky, všechno dostatečně najdete na biblehub.com. V češtině doporučuji např. biblickedilo.cz, sekce Bible v liturgii.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 25. 10. 2020 20:20
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Jestli čtete anglicky, všechno dostatečně najdete na biblehub.com. V češtině  doporučuji např. biblickedilo.cz, sekce Bible v liturgii.
Děkuji za odkazy. Ten anglický odkaz mi bude asi trvat hodně dlouho, než jej prostuduju a "něco vyvařím", přestože učím AJ, tak je to náročné plně pochopit (nejen přeložit) a zjistit tak, jestli je to nová myšlenka, nebo jen parafráze čteného textu. Druhý odkaz- katolický - tam jsem se snažil najít něco stravitelného, ale hned jako první téma na mně vykoukla katolická pohádka: http://biblickedilo.cz/bible-v-liturgii/liturgicky-rok-a/slavnost-panny-marie-pocate-bez-poskvrny-prvotniho-hrichu/
Pokud jste našel něco, co máte odvahu sám doma přečíst vlastním dětem, pošlete mi to. Díky.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 25. 10. 2020 20:29
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Mluvil jsem o sekci Bible v liturgii. Pokud tam najdete něco závadného, bude mě to zajímat.
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 25. 10. 2020 21:48
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Jo tak Jirka učí angličtinu. No tak to si bude muset zdejší bonzácké komando rozmyslet, jak může angličtinář ideologicky ovlivňovat děti ve výuce ohledně homosexuality. :)
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 27. 10. 2020 14:49
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Mluvil jsem o sekci Bible v liturgii. Pokud tam najdete něco závadného, bude  mě to zajímat.
Odkaz je ze sekce "bible v liturgii"- vidíte, že ten můj link bibli v liturgii obsahuje
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 27. 10. 2020 15:25
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Aha. Tak tento článek se snaží vysvětlit, jaké biblické základy má Slavnost Marie Panny, počaté bez prvotního hříchu. Vidíme, že i tady se katolíci snaží své dogma vystavět na biblických základech, rozvíjených nepřetržitou tradicí, už od patristiky. Jistě, že když čteme jejich zdůvodnění evangelickýma očima, připadá nám divné až směšné, i mně toto tak připadá. (Tak ovšem i celou patristiku můžeme buď vzít jako bohatou pokladnici domýšlení Bible - nebo jako sbírku svévolných alegorií.) Ok, nestojím si za celým obsahem sekce Bible v liturgii, ani jsem ji celou neprošel. Ale co jsem zde v posledních letech hledal, často mne svou důkladností a srozumitelností potěšilo.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 27. 10. 2020 19:26
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Dobře. Mně přístup ŘKC také těší v různých ohledech (přístup k umělým potratům, důraz na pokání, svátost manželství…) ale konkrétně ohledně Marie ujíždějí. To je vidět také hlavně v tom jak lpí na celoživotním panenství, přitom máme ve všech evangeliích zmínky o Kristově rodině, dokonce výslovně je psáno, že Josef Marii nepoznal DOKUD neporodila svého Prvorozeného. Tohle jsem kritizoval ve skupině "Katolíci", takže mně vyhodili. Zajímavé je, že jiná témata (podobojí, nucený celibát, M. Luther) zvládli, ale tohle už bylo moc. Zřejmě by nedokázali uctívat skutečnou ženu, musí mít pannu, která tedy nikdy nesplnila manželský slib. Na tohle nic neodpoví, jsou jen agresivní.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 27. 10. 2020 22:33
Předmět: mariologie

Plynule jste přešel na téma mariánské. Ale tady byste musel asi nejdříve něco dostudovat - např. při pečlivém čtení NZ se vám rozvine mariologie skutečně hodně bohatá. A to, že Marie "zůstala po celý život pannou", vyznávali M. Luther i J. Kalvín.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 29. 10. 2020 21:10
Předmět: Re: mariologie

Naprosto nebiblicky, přejali to jako součást tradice. Marie nemohla být celý život pannou, manželství s Josefem by vůbec nevzniklo. Gabriel zvěstoval, že se Josef nemá bát přijmout Marii jako manželku, neboť "to co bylo počato je z Božího Ducha". Pokud by ji Josef nepoznal, nesplnil by příkaz samotného Boha a Marie taktéž. Pokud jste četl pozorně evangelia a chápete židovské zvyklosti, víte že celoživotní panenství Marie je vyloučené. Vy to ale víte, jen mně zkoušíte. Co takhle vyjít se svým jednoznačným názorem ven? To, že se Luther a Kalvín v těchto okrajových věcech mýlili není nic nového. Jejich dílo a přínos je navzdory těmto detailům naprosto úžasný!
Od: Anonym: anonym--- )
Kdy: 29. 10. 2020 23:14
Předmět: Re: mariologie

Bible je taky součást tradice.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 29. 10. 2020 23:28
Předmět: Re: mariologie

Tvrzení, že pak už pannou nebyla, je stejně nebiblické jako to, že po celý život byla. V Bibli se totiž neříká jedno ani druhé. Byl by to sice zázrak - ale copak panenské početí zázrakem není? Dokonce ještě větším?
Od: Anonym: bratr141.170.144.--- )
Kdy: 30. 10. 2020 15:02
Předmět: Re: mariologie

Náš bratr synodní senior se na jedné ekumenické bohoslužbě modlil za zemřelé, tak proč bych nemohl vzývat Pannu Marii.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 30. 10. 2020 15:14
Předmět: Re: mariologie

Nevěřím, že se modlil za zemřelé. - Modlit se za zemřelé znamená chtít ovlivnit jejich posmrtný osud, potažmo kecat do toho Pánu Bohu, potažmo chtít být milosrdnější či spravedlivější než On. Můžete to doložit?
Od: Anonym: Locika--- )
Kdy: 30. 10. 2020 17:39
Předmět: Re: mariologie

Já se tedy nemíním probírat a googlit všechny možné vyjádření synodního seniora, protože žaludek mám jenom jeden. Ale našla jsem tohle: https://www.pastorace.cz/tematicke-texty/modlitba-za-zemrele-biblicky-a-historicky-pohled
a ještě myslím na to, že Pavel považoval za možné nechat se dokonce pokřtít za mrtvé. Velké autority křesťanského života se za zemřelé docela klidně modlily, v článku.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 30. 10. 2020 18:25
Předmět: Re: mariologie

Tak ten katolický článek evangelíka nepřesvědčí, ty argumenty jsou dost vachrlaté. A toho Luthera jsem měl potřebu si dohledat. Napsal k této věci: "Odstranili jsme z našich církví takové papežské zvrhlosti jako mše za mrtvé, očistec a další hokus-pokusy ve prospěch zemřelých." O to tedy asi jde, to by nám na modlitbách za zemřelé vadilo: myšlenka, že taková modlitba má magický (záslužný) účinek.
Od: Anonym: bratr141.170.144.--- )
Kdy: 30. 10. 2020 18:36
Předmět: Re: mariologie

Bylo to myslím na jedné ekumenické v televizi snad na Husa, ten odkaz tady tenkrát byl, dnes bych ho už nenašel.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 30. 10. 2020 18:50
Předmět: Re: mariologie

OK. A já se tu teď snažím říct, že neplatí "evangelíci se za mrtvé nemodlí", ale "evangelíci se za mrtvé nemodlí tak a tak…". Protože nebudu nějaké vdově rozmlouvat, aby se modlila: "Pane Bože můj, odpusť tomu mému Vaškovi, že tak chlastal." Takovou modlitbou vyznává, že to opravdu byl hřích, který rodinu poškodil, i svou ochotu se s tím vyrovnávat. - I ten katolík, který si představuje, že odříkáním té či oné modlitby odčiní zemřelému 3 dny očistce, to může dělat z asi hloupé, ale milosrdné snahy. Fakt si myslím, že vadné je to (až) tehdy, když je to záležitost účetní - dělám, aby Bůh udělal. Má zásluha Bohem pohne.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 30. 10. 2020 20:30
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 OK. A já se tu teď snažím říct, že neplatí "evangelíci se za mrtvé  nemodlí", ale "evangelíci se za mrtvé nemodlí tak a tak…".  Protože nebudu nějaké vdově rozmlouvat, aby se modlila: "Pane Bože můj,  odpusť tomu mému Vaškovi, že tak chlastal." Takovou modlitbou vyznává,  že to opravdu byl hřích, který rodinu poškodil, i svou ochotu se s tím  vyrovnávat. - I ten katolík, který si představuje, že odříkáním té či oné  modlitby odčiní zemřelému 3 dny očistce, to může dělat z asi hloupé, ale  milosrdné snahy. Fakt si myslím, že vadné je to (až) tehdy, když je to  záležitost účetní - dělám, aby Bůh udělal. Má zásluha Bohem pohne.
Jen ať se evangelíci modlí! Čím víc, tím líp! Ať se klidně modlí teologicky nedostatečně, ale ať se hlavně modlí! Faráři, veďte svoje ovce k modlitbám, nenechte nás v letargii a konzumu. Potřebujeme vzpruhu a důraz na přímluvy, zvykli jsme si, že se za nás pomodlí farář a hotovo… Chceme slyšet jasné "VSTÁVEJ A FUNGUJ!!"
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 30. 10. 2020 20:25
Předmět: Re: mariologie

Modlit se a dokonce křtít za zemřelé není nebiblické, je o tom v epištole. Naproti tomu celoživotní panenství Marie, nebo očistec jsou tradiční konstrukce, nemající s evangeliem nic společného. Očistec, pokud je chápán správně - není změna údělu po smrti člověka, je to jakási posmrtná práce k dalším odměnám. Takhle to ale spousta oddaných katolíků nechápe a je to mnohým kamenem úrazu. Kdo je zavržen v okamžiku smrti, je zavržen navždy. Očistec je (dle ŘKC)jen pro spasené.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 31. 10. 2020 07:04
Předmět: Re: mariologie

Jirko, docela zřetelně nás tady poučujete o úskalích evangelikalismu a biblicismu. To vaše stálé rozlišování, že něco "je biblické" (a tedy zřejmě podle vás správné), a něco "není biblické" (tudíž by to křesťané neměli dělat?). Teď píšete, že "dokonce křtít za zemřelé není nebiblické". Tak to pak ani "zabít bratra není nebiblické", viz Kain a Abel. - Dovedete si představit, že když Panel mluví o křtu za mrtvé, že v tuhle chvíli nemá potřebu tu praxi hodnotit, a už vůbec to neznamená, že tu praxi schvaluje? Že ji uvádí jen jako příklad pro svou tézi, na které jediné mu tady záleží, že totiž máme pevně spoléhat na vzkříšení?
Od: Anonym: evangelík92.61.80.--- )
Kdy: 31. 10. 2020 10:34
Předmět: Re: mariologie

Původní protestantismus evangelikální byl.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 31. 10. 2020 10:58
Předmět: Re: mariologie

K čemu jsou takové mnohoznačné výroky bez dalšího rozvedení? "Původní protestantismus", to je 16. století? Koncept "evangelikalismu" vzniká ve století devatenáctém.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 31. 10. 2020 15:08
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 K čemu jsou takové mnohoznačné výroky bez dalšího rozvedení? "Původní  protestantismus", to je 16. století? Koncept  "evangelikalismu" vzniká ve století devatenáctém.
Mně by spíš zajímalo, v čem je evangelikální pojetí chybné. Zkuste pomocí negace , nebo jinak vysvětlit vetchost tohoto pojetí. Doufám, že důraz na individualitu nebude jediným.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 31. 10. 2020 17:07
Předmět: Re: mariologie

Jirko, nekritizoval jsem tady evangelikalismus obecně, ale na konkrétních bodech, které se v diskusi objevily. Asi stále jsou to věci, které souvisí s důrazem na autoritu Bible. Teď u otázky křtu za mrtvé se mi ukázalo, jak děravé je vaše pojetí, co znamená, že je něco "biblické". - A u předešlé naší otázky, mariologické: neposkvrněné početí přijmete, protože to je podle Bible, proti stálému panenství už budete argumentovat z pozice rozumu. A abych tohle dořekl: pro mou víru není učení o stálém Mariině panenství zvlášť důležité. Spíše mne zamrzelo, že máte potřebu hádat se s katolíky, že vykládají "pohádky", a ještě se divíte, že s vámi o tom diskutovat nechtějí - asi proto, že jim připadáte jako rozumář, navíc rozpolcený, jeden zázrak přijmete, druhý, který podle nich z toho prvního vyplývá, příkře odmítnete.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 31. 10. 2020 20:56
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana naps al(a):
 Jirko, nekritizoval jsem tady evangelikalismus obecně, ale na konkrétních  bodech, které se v diskusi objevily. Asi stále jsou to věci, které souvisí s  důrazem na autoritu Bible. Teď u otázky křtu za mrtvé se mi ukázalo, jak  děravé je vaše pojetí, co znamená, že je něco "biblické". - A u  předešlé naší otázky, mariologické: neposkvrněné početí přijmete, protože to  je podle Bible, proti stálému panenství už budete argumentovat z pozice  rozumu. A abych tohle dořekl: pro mou víru není učení o stálém Mariině  panenství zvlášť důležité. Spíše mne zamrzelo, že máte potřebu hádat se s  katolíky, že vykládají "pohádky", a ještě se divíte, že s vámi o  tom diskutovat nechtějí - asi proto, že jim připadáte jako rozumář, navíc  rozpolcený, jeden zázrak přijmete, druhý, který podle nich z toho prvního  vyplývá, příkře odmítnete.
V tomto se pořád nechápeme- je jasně psáno, jak byl Kristus počat- z Ducha Božího. Dále je jasně psáno, že měl sourozence, jejichž otcem byl Josef (předpokládejme že Maria jiného muže neměla, nic o jejich zvláštním početí také nečteme). Nechápu v čem jsem rozpolcený, v čem je ohledně Kristovy rodiny problém?? Nikde se v Písmu nepíše celoživotním panenství Kristovy matky, žádná tajemství ani nejasnosti nejsou.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 31. 10. 2020 21:14
Předmět: Re: mariologie

Panna počne a porodí syna. Mt 1,23. Ona i rodí jako panna. Neříkám, že to tak bylo. Ale nebudu se divit katolíkům, kteří tomu věří
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 31. 10. 2020 10:54
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Jirko, docela zřetelně nás tady poučujete o úskalích evangelikalismu a  biblicismu. To vaše stálé rozlišování, že něco "je biblické" (a  tedy zřejmě podle vás správné), a něco "není biblické" (tudíž by  to křesťané neměli dělat?). Teď píšete, že "dokonce křtít za zemřelé  není nebiblické". Tak to pak ani "zabít bratra není  nebiblické", viz Kain a Abel. - Dovedete si představit, že když Panel  mluví o křtu za mrtvé, že v tuhle chvíli nemá potřebu tu praxi hodnotit, a  už vůbec to neznamená, že tu praxi schvaluje? Že ji uvádí jen jako příklad  pro svou tézi, na které jediné mu tady záleží, že totiž máme pevně spoléhat  na vzkříšení?
Ptá se doslova" jaký smysl by pak mělo, že se někteří dávají křtít za mrtvé"- tzn. nejen že nevyvrací, ale dokonce nezpochybňuje smysl zástupného konání. Pokud apoštol Pavel nezpochybňuje smysl, má to navzdory naší protestantské tradici smysl. Druhá otázka pak je, jestli pokřtěný= spasený…
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 31. 10. 2020 11:06
Předmět: Re: mariologie

Nevyvraci, nezpochybňuje, to s vámi souhlasím. To však neznamená, že schvaluje. Jeho záměr je zde prostě jiný. Je to otázka pragmatiky biblického textu. Uvědomuji si, že tady chci po vás příliš
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 31. 10. 2020 15:04
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Nevyvraci, nezpochybňuje, to s vámi souhlasím. To však neznamená, že  schvaluje. Jeho záměr je zde prostě jiný. Je to otázka pragmatiky biblického  textu. Uvědomuji si, že tady chci po vás příliš
ano, hlavní myšlenka je jiná. Podobně, jako když Kristus uvádí, že "nelze vymýtat démony ve jménu Belzebuba" a uvádí, že démony vymýtají i žáci farizeů (nebo zákoníků?) Smysl textu je jiný, ale my díky němu víme, že vymýtání démonů nebylo nic tak úplně nového. Stejně tak apoštol připouští zástupný křest a dokonce jím dokazuje budoucí vzkříšení. Vy se snažíte zdůraznit kontroverzi takového jednání, což vyplývá z celkového důrazu na osobní přijetí a vyznání se kterým se jinak velmi ztotožňuji. Je to spíše evangelikální a velmi správné pojetí, kdy je zásadní osobní rozhodnutí křtěnce. Tohle mi připadá jako kontrast, kdy "můžeme zkoušet udělat maximum" a Pán Bůh se rozhodne, jestli to bylo "prohlášení za čisté" z autority Církve, nebo už je to za hranicí naší kompetence. Tohle je dobrý článek v časopisu CB, zřejmě s ním souhlasíte: https://brana.cb.cz/?/clanek?id=84&;nazev=krest-za-mrtve
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 31. 10. 2020 16:51
Předmět: Re: mariologie

Jirko, naprosto ne. Nemyslím, že "apoštol připouští zástupný křest". Abych vám tedy uvedl příklad uvažování nad pragmatikou: Ježíš vypráví podobenství o nepoctivém správci (L 16,1-13). Dokonce toho správce jaksi chválí. A církev už musí celá staletí přemýšlet: proč si vzal Ježíš za příklad takového člověka? Znamená to, že "připouští" nepoctivé jednání? Nijak ho nekritizuje. Co tady znamená vaše, že máme jednat "biblicky"? Někdo by z toho vyčetl, že Ježíš radí, abych byli světsky vypočítaví. Až dobrá exegeze vyčte, že pragma textu je jediné a velmi úzké. Buďte prozíraví, ale jako synové světla, ne jako synové světa. - Jsem přesvědčen, že takto Pavel pojímá ty, kdo se křtí za mrtvé: podívejte se na ně jak moc se upínají k naději vzkříšení. A vůbec tím není řečeno, jestli on křest za mrtvé "připouští".
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 31. 10. 2020 21:07
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Jirko, naprosto ne. Nemyslím, že "apoštol připouští zástupný  křest". Abych vám tedy uvedl příklad uvažování nad pragmatikou: Ježíš  vypráví podobenství o nepoctivém správci (L 16,1-13). Dokonce toho správce  jaksi chválí. A církev už musí celá staletí přemýšlet: proč si vzal Ježíš za  příklad takového člověka? Znamená to, že "připouští" nepoctivé  jednání? Nijak ho nekritizuje. Co tady znamená vaše, že máme jednat  "biblicky"? Někdo by z toho vyčetl, že Ježíš radí, abych byli  světsky vypočítaví. Až dobrá exegeze vyčte, že pragma textu je jediné a  velmi úzké. Buďte prozíraví, ale jako synové světla, ne jako synové světa. -  Jsem přesvědčen, že takto Pavel pojímá ty, kdo se křtí za mrtvé: podívejte  se na ně jak moc se upínají k naději vzkříšení. A vůbec tím není řečeno,  jestli on křest za mrtvé "připouští".
S tím nepoctivým jednáním u zmíněného správce je to trochu jinak- on nepoctivě snižuje dlužní úpisy jen aby si "pojistil" přátele pro dobu nouze. Dokud má "štempl", použije jej. Podobně jednají ti, kteří dělají zástupné svátosti, v tomto je tento Váš příklad přesný. Jako Církev můžeme leccos změnit, možná víc než si myslíme, i když je to někdy vůči Boží spravedlnosti "nefér". I za to však budeme pochváleni. Motivem zde může být "udělat maximum dokud se dá", nebo seberealizace atd., což je také forma egoismu, nejde o motiv z čisté lásky. Proč ne? Pokud přikrýváme provinění a snižujeme dluhy druhých, je to správné.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 31. 10. 2020 22:03
Předmět: Re: mariologie

No vidíte, jak vám ty divoké výklady sedí. Tak co máte proti těm katolíkům?
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 31. 10. 2020 11:14
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Jirko, docela zřetelně nás tady poučujete o úskalích evangelikalismu a  biblicismu. To vaše stálé rozlišování, že něco "je biblické" (a  tedy zřejmě podle vás správné), a něco "není biblické" (tudíž by  to křesťané neměli dělat?). Teď píšete, že "dokonce křtít za zemřelé  není nebiblické". Tak to pak ani "zabít bratra není  nebiblické", viz Kain a Abel. - Dovedete si představit, že když Panel  mluví o křtu za mrtvé, že v tuhle chvíli nemá potřebu tu praxi hodnotit, a  už vůbec to neznamená, že tu praxi schvaluje? Že ji uvádí jen jako příklad  pro svou tézi, na které jediné mu tady záleží, že totiž máme pevně spoléhat  na vzkříšení?
"Zabít bratra není nebiblické"- co to je za absurdní argument?? Víme, jak dopadl Kain a jeho potomstvo. Víme, jak dopadlo lidstvo po prvním hříchu, víme jak dopadl Izrael, když reptal a chodil za jinými bohy. Pojmem "biblické" označuji Bohem, Kristem nebo apoštoly schvalované. Studiem Bible skládáme jako puzzle to, jak by měl náš život vypadat, co se Bohu líbí, protože to není ve všech oblastech tak jednoznačné, jak to stojí v Zákoně. Kéž nám v tomto rozlišování pomáhá ten Drahý a Vzácný, který kam chce věje.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 31. 10. 2020 11:32
Předmět: Re: mariologie

Ano, to s tím Kainem bylo samozřejmě absurdní dotažení toho, jak jste používal "co je biblické". A jestliže teď svůj pojem upravujete "biblické je to, co je Bohem, Kristem či apoštoly schvalované", je to úprava stále nedostatečná, protože když říkáte, že "křest za mrtvé je biblický", tak je třeba říct, že Pavel křest za mrtvé neschvaluje. Měl byste spíše více studovat a přemýšlet, uniká vám toho hodně, tady není prostor takové mezery přemosťovat.
Od: Anonym: evangelík92.61.80.--- )
Kdy: 31. 10. 2020 14:24
Předmět: Re: mariologie

Současná ČCE je na hony vzdálena původnímu protestantismu.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 31. 10. 2020 14:49
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Ano, to s tím Kainem bylo samozřejmě absurdní dotažení toho, jak jste  používal "co je biblické". A jestliže teď svůj pojem upravujete  "biblické je to, co je Bohem, Kristem či apoštoly schvalované", je  to úprava stále nedostatečná, protože když říkáte, že "křest za mrtvé  je biblický", tak je třeba říct, že Pavel křest za mrtvé neschvaluje.  Měl byste spíše více studovat a přemýšlet, uniká vám toho hodně, tady není  prostor takové mezery přemosťovat.
Potom se rád nechám poučit. Apoštol Pavel význam křtu za mrtvé nezpochybňuje. Vy jste ale nenapsal důležité stanovisko. Pokřtěný=spasený - je to pravda? Čekám jasnou odpověď!
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 01. 11. 2020 12:19
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Ano, to s tím Kainem bylo samozřejmě absurdní dotažení toho, jak jste  používal "co je biblické". A jestliže teď svůj pojem upravujete  "biblické je to, co je Bohem, Kristem či apoštoly schvalované", je  to úprava stále nedostatečná, protože když říkáte, že "křest za mrtvé  je biblický", tak je třeba říct, že Pavel křest za mrtvé neschvaluje.  Měl byste spíše více studovat a přemýšlet, uniká vám toho hodně, tady není  prostor takové mezery přemosťovat.
Vy jste zase drsnej. No jo no, tak jsme se dozvěděli, že dotyčný je nevzdělaný pitomec a jeho vzdělanostní mezery zde nebudete přemosťovat. To je poselství faráře Wrany. Vy jste neměl dělat faráře, ale nějakého vyhazovače nebo bachaře, tam byste své nastavení lépe zužitkoval.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 01. 11. 2020 13:05
Předmět: Re: mariologie

Žádný "pitomec", nic takového jsem ani nenaznačoval. Jirka je jeden z nejlepších diskutérů zde.
Od: Anonym: evangelík92.61.80.--- )
Kdy: 01. 11. 2020 13:46
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 … Jirka je  jeden z nejlepších diskutérů zde.
Pravda!
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 02. 11. 2020 16:37
Předmět: Re: Jsem evangelík a denně vzývám Pannu Marii

Připojuji se. Po delší pauze z Vás, pane Vrána, vypadlo něco rozumného.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 02. 11. 2020 17:34
Předmět: Re: Jsem evangelík a denně vzývám Pannu Marii

Jančo, když vás čtu, napadá mne: Panenko skákavá. (A to tedy taky vzývám PM.)
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 02. 11. 2020 18:09
Předmět: Re: Jsem evangelík a denně vzývám Pannu Marii

Máte smysl pro humor, zasmál jsem se. Měl jsem vás vždy za suchara. Dneska jste jinej pan Vrána. Nezastupuje vás někdo?
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 30. 10. 2020 20:10
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Tvrzení, že pak už pannou nebyla, je stejně nebiblické jako to, že po celý  život byla. V Bibli se totiž neříká jedno ani druhé. Byl by to sice zázrak -  ale copak panenské početí zázrakem není? Dokonce ještě větším?
Mýlíte se, výše uvedený odkaz, stejně jako zmínky o sourozencích Krista (známe je jmenovitě) jednoznačně svědčí o tom, že po narození Spasitele se Marie oddala Josefovi.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 30. 10. 2020 21:26
Předmět: Re: mariologie

Ach, to vaše "jednoznačně". A co tedy jednoznačně vyplývá z toho, že Maria počala? Že měla chlapa? Je v tom trochu tajemství, rozumem to nerozhodnete
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 31. 10. 2020 11:03
Předmět: Re: mariologie

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Ach, to vaše "jednoznačně". A co tedy jednoznačně vyplývá z toho,  že Maria počala? Že měla chlapa? Je v tom trochu tajemství, rozumem to  nerozhodnete
V tom, že měl Duchem počatý Ježíš Kristus normální bratry z Josefa víme, žádné tajemství v tom není. viz Marek 6,3-4. Pán Ježíš měl čtyři bratry- Jakuba, Josefa, Judu a Šimona a také sestry.
Od: Anonym: aztli <> ( ---.eurotel.cz )
Kdy: 26. 10. 2020 19:49
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

A navíc, bohužel tam zaúčinkovali také policejní provokatéři, tedy fakticky zaměstnanci policie, která z podstaty věci nesmí provokovat k trestným činům. Čili policajti, převlečení za chuligány, a navíc záměrně provokovali k násilí, čili sami od sebe např. hodili něco směrem k policajtům, alias svým soukmenovcům a ti pak měli důvod k zásahu, resp. vyhecovali ostatní k akci proti policajtům. Když bylo po zásahu, pak odešli. A policií byli označeni za antikonfliktní tým (čili pravý opak toho, co činili).
Od: Anonym: bratr--- )
Kdy: 27. 10. 2020 01:24
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Však to vodní dělo, to byla jasná provokace, protože od roku 1989 už policie žádná vodní děla nemá. Byli to anarchisti a chtěli vyprovokovat klidné demonstranty k bitvě s policií!
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 27. 10. 2020 02:40
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

To je taky blbost.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 27. 10. 2020 07:32
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

O tom, že policie nemá vodní dělo, je to lež. Má vodní děla a běžně je i prezentuje při přehlídkách techniky, odkazy snadno najdete.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 27. 10. 2020 07:28
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Odkud o účasti policejních provokatérů víte? Jestli neuvedete hodnověrný zdroj, visí to tu jako hloupý výmysl.
Od: Anonym: David Havlik <> ( --- )
Kdy: 24. 10. 2020 12:16
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Jistě, je třeba péct chleba, obdělávat pole a vůbec postarat se o přežití a postarat se o ty kdo pomoc potřebují. To je hodnota a o tom nediskutuji. A musíme ochránit ty, kdo se starají kdo nemohou zůstat doma. Tím, že budeme Prymulovstejsi než Prymula. Tedy každý kdo může. Bohužel krize už byla, teď je je to už jen kolaps. O to důležitější je chování každého z nás s ohledem na podmínky.
Od: Anonym: David Havlik <> ( --- )
Kdy: 24. 10. 2020 12:32
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Ještě mám poznámku. V Izraeli nákazu rozšířili především tzv. věřící. Ultraortodoxní a hle i křesťané neboť když vláda zakázala bohoslužby nelenili a nacpali se po desítkách a dokonce prý stovkach do soukromých bytu kde pod vedením duchovních slavili privátně Velikonoce. Mapa česka je aktuálně rudá jak čínská vlajka, což znamená že od publikování meho příspěvku už jen situace úplně out od control. Jsme nejateističtější země na světě a držíme prvenství s s nejteistictictejsi zemí světa. Jak ekumenické. Co máme tak společného? Že by ignorance? Pokrytectví? Text jsem jen převzal od našich evangelických předků… Je to jen parafráze.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 24. 10. 2020 14:09
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Česko není nejateističtější země světa, to se jen tak říká. K neateističtějším ovšem patří.
A Izrael že je nejteističtější? "Pro ty, kdo nejsou seznámeni s komplikovanou sociologií izraelské společnosti, může být překvapivé, že 65 % Izraelců se označilo za nenáboženské lidi či ateisty, zatímco k víře se tam hlásí „jen“ 30 %….
Nejnáboženštější zemí se stalo buddhistické Thajsko, kde se za věřící považuje 94 % obyvatel. Jen 1 % se tam hlásí k ateismu."
Mrzí mě vždy, když se tady nepodloženě plácá a vyvádějí se jakoby důležité závěry z nepodložených nesmyslů.
A proč by důvody pro vzedmutí covidu v Izraeli měly být stejné jako důvody nezvládnutí covidu v ČR?
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 24. 10. 2020 23:05
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Pane Vrána, neříká se Česko, ale Česká republika.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 24. 10. 2020 23:38
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

I Česko je správně. Jako byste neuměl ani správně přepsat mé příjmení
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 25. 10. 2020 13:20
Předmět: Re: Můj křesťanský pohled na tzv. Lockdown

Ano, Česko je správně. Republiky jsou všechny okolní státy a neříkáme to. "Wrana" není pseudonym? My v "Česku" říkáme "Vrána" , nebo "Polák". "Wrana" nebo "Pollack" jsou jména odvozená, vyslovují se stejně :)
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 25. 10. 2020 15:49
Předmět: nediskuse

Věřil byste, že od okraje Ostravy je do Polska už jen 600 metrů? Tam už je Poláků plno.
Od: Anonym: Pawel141.170.144.--- )
Kdy: 25. 10. 2020 19:06
Předmět: Re: nediskuse

Vlastenec “Česko” neříká.
Od: Anonym: bratr--- )
Kdy: 25. 10. 2020 19:55
Předmět: Re: nediskuse

člen ČCE nemusí být vlastenec
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 25. 10. 2020 19:59
Předmět: Re: nediskuse

Na rozdíl od vás se nikomu za omezenou slovní zásobu vysmívat nebudu.
Od: Anonym: Jiří Polák <> ( --- )
Kdy: 25. 10. 2020 20:08
Předmět: Re: nediskuse

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Věřil byste, že od okraje Ostravy je do Polska už jen 600 metrů? Tam už je  Poláků plno.
Tak máme aspoň zábavu. Skoro jak malí kluci :-)) Pište nějaké pěkné vtipy, ať se aspoň zasmějeme a odlehčíme to!
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 25. 10. 2020 21:51
Předmět: Re: nediskuse

Tak já bych přispěl básničkou, kterou jsem vymyslel sám…
Koroňáku, koroňáku, já mám roušku na čuni.
Do hospody nemůžu jít, nedostanu tam po čuni.
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 25. 10. 2020 22:48
Předmět: Re: nediskuse

Pawel napsal(a):
 Tak já bych přispěl básničkou, kterou jsem vymyslel sám…    Koroňáku, koroňáku, já mám roušku na čuni.    Do hospody nemůžu jít, nedostanu tam po čuni.
Krásná básnička :-D. Mám taky jednu krásně duchaplnou:
Duben, duben, duben, bába nese buben.
Od: Anonym: Pawel--- )
Kdy: 26. 10. 2020 00:50
Předmět: Re: nediskuse

:) :)
Ale teď máme říjen…
Říjen, říjen, říjen, říhám jako řemen.