Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Re: Předodpověď (2) Jirkovi S.

Od: Uživatel Evangnetu Jirka S <>
Kdy: 07. 03. 2016 05:59
Předmět: Re: Předodpověď (2) Jirkovi S.

Petr Šíma napsal(a):
 Pane Jirko,    osobně s povděkem velice kvituji, že přijímáte výzvu sdílet se a komunikovat  s obyčejným "teologickým" laikem. Znovu to o sobě zdůrazňuji, že  jsem samouk a samorost, a to nedoučený a nedorostlý, snad je to nakonec  dobře.    Abyste předem věděl s jakými potížemi se při mně budete setkávat, v  krátkosti popíši pozadí své víry. Uvěřil jsem v roce 1991 pod vlivem  S.Rydera a do roku 2003 jsem byl členem ROFC. Vystoupil jsem z ní sám na  základě vlastního nesouhlasu s učením a bez vlivu jiných. Po zvážení učení  denominací jsem se rozhodl přistoupit do ČCE ovlivněn také historickou  náklonností k Českým bratřím, Jednotě bratrské a Obnovené JB. Veliká změna  to příliš pro mne nebyla, protože rozchod s učením ROFC se u mne projevoval  časově postupně. Za to časem se u mne začalo prohlubovat zklamání z přístupu  k učení laiků v ČCE. Nerad bych to rozebíral, snad jde jen o místní problém  sboru, nebo sborů v širokém dalekém okolí okolo, a jinde je to jiné, ale  nesetkal jsem se soustavným, postupným a uceleným učením o zvěsti evangelia.  Svět kazatelů ČCE se mně zdá příliš vzdálený a nedostupný světu obyčejných  věřících.    Budete se tedy u mne potýkat možná s potížemi falešných představ podvědomě  pozůstalých z učení charismatiků či letničních, ač si myslím, že jsem se  "všech falešných představ" zbavil. Také i třeba s potížemi  "falešných představ" samorosta a samoučence.    Co se týče výběru z Vašich nabídnutých variant: zastávám shodně s Vámi 2c.  O mentorování témat Vámi Vás prosím. Uceleně bych rád, abyste se mnou  probral postupně nejen naplněné mesiášství Ježíšovo, ale i vznik a důvody k  proroctvím a zaslíbením mesiášského krále, který je znamením nastolení Boží  vlády (království).