Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Předodpověď (2) Jirkovi S.

Od: Anonym: Petr Šíma <> ( 194.228.165.--- )
Kdy: 06. 03. 2016 15:08
Předmět: Předodpověď (2) Jirkovi S.

Pane Jirko,
osobně s povděkem velice kvituji, že přijímáte výzvu sdílet se a komunikovat s obyčejným "teologickým" laikem. Znovu to o sobě zdůrazňuji, že jsem samouk a samorost, a to nedoučený a nedorostlý, snad je to nakonec dobře.
Abyste předem věděl s jakými potížemi se při mně budete setkávat, v krátkosti popíši pozadí své víry. Uvěřil jsem v roce 1991 pod vlivem S.Rydera a do roku 2003 jsem byl členem ROFC. Vystoupil jsem z ní sám na základě vlastního nesouhlasu s učením a bez vlivu jiných. Po zvážení učení denominací jsem se rozhodl přistoupit do ČCE ovlivněn také historickou náklonností k Českým bratřím, Jednotě bratrské a Obnovené JB. Veliká změna to příliš pro mne nebyla, protože rozchod s učením ROFC se u mne projevoval časově postupně. Za to časem se u mne začalo prohlubovat zklamání z přístupu k učení laiků v ČCE. Nerad bych to rozebíral, snad jde jen o místní problém sboru, nebo sborů v širokém dalekém okolí okolo, a jinde je to jiné, ale nesetkal jsem se soustavným, postupným a uceleným učením o zvěsti evangelia. Svět kazatelů ČCE se mně zdá příliš vzdálený a nedostupný světu obyčejných věřících.
Budete se tedy u mne potýkat možná s potížemi falešných představ podvědomě pozůstalých z učení charismatiků či letničních, ač si myslím, že jsem se "všech falešných představ" zbavil. Také i třeba s potížemi "falešných představ" samorosta a samoučence.