Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Re: křest za mrtvé dodatek pro Anonym:Petr Šíma 2vstáním.

Od: Anonym: Petr Šíma <> ( 194.228.165.--- )
Kdy: 03. 03. 2016 20:20
Předmět: Re: křest za mrtvé dodatek pro Anonym:Petr Šíma 2vstáním.

Uživatel Evangnetu Jirka S napsal(a):
 Budu velmi stručný protože jsem Vám minule dostatečně vysvětlil rozdíl mezi „vzkříšením“ jak o něm mluví Ježíš a Pavlovým „zmrtvýchvstání“.
I já budu velice stručný, protože jsem Vám minule dostatečně vysvětlil, jaký je rozdíl mezi probuzením z mrtvých, jak o něm mluví Ježíš a zmrtvýchvstáním, jak o něm mluví Pavel. Je zcela vágní - časový.
Odvoláváte se na Mat 22:23-33 ale tam se právě Ježíš v Mat 22:31-32 jasně vyjadřuje že Bůh je jen a jen Bohem živých !!!
Jistě, a já Vašemu smýšlení rozumím. A já také jednoznačně s Ježíšem souhlasím, že Bůh není Bohem mrtvých, ale živých. A právě proto také věřím Bohu, že mne vzkřísí z mrtvých.
 Synoptická evangelia nepoužívají termín „zmrtvýchvstání“ pro událost Ježíšova vzkříšení, Ježíš prostě z hrobu „vstal“. Mrtvola je v judaismu (Ježíšovy víry) kulticky nečistá jak pro židy tak i pro Boha samého. Mrtví nemohou už s Bohem býti v obecenství.
Přesně tak. Ježíš na kříži vypustil svého ducha Mt 27,46-50 poté, co ho Otec opustil a jeho tělo zemřelo, stalos se mrtvým Jk 2,26 Mk 15,42-47. Ježíš se tedy stal kulticky nečistým a nemohl s Bohem obcovat. Ale Bůh ho vzkřísil z mrtvých a Ježíš z mrtvých vstal. A protože vkládám svou víru v Boha, mám také naději, že mne také vzkřísí k životu věčnému s Ním, jakož mne i skrze víru vzkřísil svým Duchem k životu s Ním už nyní na této zemi. Proto také věřím, že tělesná obřízka je pouze vnějším kultickým znamením obecenství Boha s člověkem na těle, která však smrtí těla zaniká. Avšak Bůh křísí mrtvé pro obřízku srdce, kterou činí On sám svým Duchem.
 Nehodlám se takto točit dokola v diskusi s Vámi. Nenacházím nic „ateistického“ na tom že beru život na této zemi jako Boží dar, příležitost prokázat se hodným tohoto daru a důvěry teď a tady na této zemi.
Ano, napsal jsem o tom, čemu věříte: "jakási kombinace učení farizejského a saducejského(tečka). Snad i pod vlivem ateistického vnímání života, ale to samozřejmě nevím (tečka)." Tedy ani já nenacházím nic ateistického na tom, v co a jak věříte a ani jsem nic takového nepsal. Asi zde oponujete sobě nebo někomu jinému.
Že berete život na této zemi jako Boží dar a příležitost prokázat se hodným tohoto daru a důvěry teď a tady na této zemi, je správná motivace. Já tak činím také, ale s vědomím, že bez Boha bych tu příležitost "prokázat se hodným" nejen nedostal, ale bez Boha se hodným toho povolání k životu ani prokázat neumím.
Souhlasím s Ježíšem že Bůh je jen Bohem živých.
To já také a naprosto. A proto jsem v Něho složil svou víru a naději, že když zemřu jako Ježíš, ač i ne způsobem jeho smrti, a jako mrtvola nebudu moci s Bohem obcovati stejně jako Ježíš, protože Bůh není přeci Bohem mrtvých, přijde čas, kdy mě z mrtvých povolá k životu k obcování s Ním, neboť Bůh je přeci toliko Bohem živých, a to stejně jako zemřelého Ježíše, který se podle těla stal sice kulticky nečistým a obřízka těla ani jemu neprospěla, když jeho tělo bez ducha bylo mrtvé.  
 Loučím se a přeji vše dobré Jirka S
Také i já Vám přeji vše dobré, pokoj Boží a Boží požehnání. Petr Šíma

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód