Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Re: křest za mrtvé

Od: Anonym: Jirka---.91.broadband12.iol.cz )
Kdy: 03. 03. 2016 18:05
Předmět: Re: křest za mrtvé

Vždyť i Pavel píše, že je pod zákonem svobodný, svobodný, ale ne bez zákona. Marek 12:29-33 Matouš 17:1-7
Tohle je tak absurdní že Vás nemohu brát už vůbec vážně. Říkáte co „Pavel píše“ a odkazujete na texty evangelia Markova a Matoušova. Napsal je snad podle Vás Pavel ? Evangelia nic o Pavlovi a jeho učení nic neví ! Tohle je tak absurdní že Vás nemohu brát už vůbec vážně. Říkáte co „Pavel píše“ a odkazujete na texty evangelia Markova a Matoušova. Napsal je snad podle Vás Pavel ? Evangelia nic o Pavlovi a jeho učení nic neví !
Pane Jirko, to není absurdní, pro Vás je Pavel heretik, a tak jsem použil citace Pána ze synoptických evangelií, která jediná uznáváte, aby jste viděl co říkal Pán. Mohu použít ještě jiná slova, od počátku to tak nebylo, ale pro tvrdost vašich srdcí… Uvedené citace ukazují postavení "Mojžíšova zákona" v učení Pána. Nemá smysl Vám citovat slova heretika Pavla, jelikož je pro vás heretikem.
Nenamlouvejte si, že neučíte jiné evangelium, že nechcete shazovat učení Pavlovo (neznám pravý význam slova denuncovat). Pokud použijete plyšových slov "odlišnost evangelia", "proměna obsahu evangelia", tak to nic nemění na tom, že to znamená jiné evangelium.
Ano nenazval jste Janovo evangelium nečisté, ale jenom problematické. A proč jste jej tak nazval? Aby jste jej nemusel brát vážně, stejně jako Pavla, Janovi listy, . Proč? Protože pro Vás tato písma nejsou čistá! Nebo Vám křivdím? Je tedy Janovo evangelium pro Vás čisté, tedy důvěryhodné a Slovem Božím? Jsou Janovi listy důvěryhodné, tedy čisté? Vždyť ten gnostik Jan píše, že jde o život budoucí, že Pánovo Království není z tohoto světa.
Citace, které nyní uvedu jsou Vaší obžalobou Pavla z jiného evangelia,nic takového jako forma evangelia neexistuje, Pán říká vaše slovo nechť je ano. ano, ne, ne. Nic jako jiné evangelium či jiná forma neexistuje. I kdybych i přijal Vaši myšlenku, že nejde u Pavla o falešné evangelium, tak by zase podle Vašeho učení byl v hříchu Jeruzalémský Sbor, který Pavlovi házel klacky, obžalovával jej, soudil káznil… a to pro pouhou kosmetickou změnu, která nemá vliv na podstatu evangelia?
Do styku s apoštoly se dostává a je jimi konfrontován až po několika letech[2]. Patrně už tehdy,jak z textu vyplývá, byl nucen obhajovat "svou" verzi evangelia, které neodpovídalo obsahu "učení" původních apoštolů a jeruzalémského sboru. Došlo k vzájemnému porovnání a kompromisní dohodě, k omezení Pavlovy činnosti pouze na pohany[3]. Pracoval pod dohledem jeruzalémských autorit a dostával se do příkrých sporů[4]. Ale jak je zřejmé z jeho epištol a z textu Skutků apoštolských dohodu nerespektoval
Pokládal "své" evangelium za jediné správné a spasitelné, a sebe jako pravou autoritu ke kázání evangelia[5]. Ostře polemizuje s učením jeruzalémských apoštolů a otevřeně zavrhuje jejich interpretaci[6].
Odlišnost "jeho" evangelia se projevuje zejména v proměně obsahu evangelia Ježíšova, tj. o příchodu království Božího, na evangelium jehož obsahem je učení o Kristu. Ježíšovo zmrtvýchvstání,
Pavel byl vzděláním a přesvědčením farizej, bylo alfou a omegou "jeho evangelia" [9]. Zatímco pro jeruzalémské apoštoly bylo dále evangelium zvěstí o nastávajícím království Božím, jako bylo evangelium Ježíšovo. Ježíš byl pro ně mesiášem Starého zákona, který vyplnil všechny atributy mesiášství až po sobeobětování na kříži. Farizejské učení o zmrtvýchvstání jim nebylo vlastní. Také neměli zájem na rozchodu s Chrámem a Veleradou, postavit evangelium do protikladu judaismu jim nepřišlo vůbec na mysl. V Římě vybudoval v tamější diaspoře protokřesťanský sbor již neovlivněný autoritou Jeruzaléma, jehož učení bylo založeno jen na Pavlově formě evangelia a interpretaci.
Víte pane Jirko, já jsem proti Vám křesťanský primitiv, věřím v to, že Pán se nenarodil z nemanželského lože, ale byl počat z Ducha Svatého, věřím, že Pán Ježíš nikdy nechtěl dosáhnout Království na zemi Boží Svatou Válkou (viz třeba pokušení na poušti), věřím, že v Pána uvěřili mnozí prostí lidé (rybáři), farizeové (Nikodém), pohané i proselyté… a jiní jej zavrhli.. že Pán Ježíš byl ukřižován a třetího dne vstal z mrtvých, že Lazar zapáchal, ale vstal z mrtvých, věřím, že víra bez skutků je mrtvá, že Pán sedí po pravici Boží (mimochodem dobropověstní mužové naříkali nad smrtí helénisty Štěpána, dopropověstný muž by nikdy nenaříkal nad smrtí rouhače), věřím, že nepatřím pod Mojžíšovu smlouvu, věřím, že i když žiji na zemi, tak jsem zde cizinec, věřím, že se Pán pro mne vrátí, věřím, že Království již začalo na zemi, ale přitom není součástí této země, věřím, že moje narození ze spermie bylo do smrti, kdežto znovuzrození (Nikodém) k životu. Věřím, že ze spermie se nikdo k životu nerodí, jen ke smrti (výjimka je Pán, ale ten se nenarodil z lidské spermie), věřím, že Jericho bylo opevněné, věřím, že odříkat modlitbu spasení ke spasení nestačí, věřím, že si milost Boží nezasloužím, ale jsem za ni vděčný, věřím, že již dnes jsem občanem Ježíšova Království zde na Zemi,ale ono zde na zemi zároveň není, věřím totiž, že okupačním vládcem země je dnes ďábel,.. Víte pane Jirko, já primitivně věřím, že Bible je Slovo Boží a to včetně Pavlových listů, věřím, že jsem naroubován ne na Mojžíše, ale na Krista, proto nejsem pod zákonem, proto mohu vepřové, proto mohu oděv z dvojího vlákna, …
Víte pane Jirko, mně Bůh ani Písmo nezajímá z hlediska vědecké teologie, rozboru,.. mně zajímá Písmo a Bůh a věci Boží, abych viděl a šel správnou cestou, aby Slovo Boží proměňovalo můj život, abych věděl co je to milovat, abych věděl jak se chovat, když mně vytočí kolega v práci, abych viděl naději, když padám a pláču, abych se radoval, když svítí slunce, aby moje skutky na zemi nezarmucovali Boha… Pro mne není Bible předmět vědeckého zájmu, Bible mi zjevuje Pána, ukazujeme mi jaký je Bůh a co znamená Jej milovat a následovat, učí mně cestě..životu s Bohem a bratřími v Jeho království již zde na zemi, protože kde jsou dva neb tři, tam je On uprostřed, tak aby byl uprostřed..
V tomto smyslu Vás zklamu, neumím diskutovat nad teorií Písma, tento přístup je mi cizí, toužím diskutovat/sdílet se s bratřími o tom co činí Pán v našich životech a jaký život se mu líbí. Tedy o dopadu evangelia do praktického života a to je to čím naše diskuze začala, nehledat na prvním místě co učí ten či onen, ale co chce Pán, co učí On a jak On nás vede. No a k tomu mi slouží mimo jiné i Písmo, tedy Bible, včetně pro vás nedůvěryhodných knih, proto jsem Janu odkazoval na Písmo, aby tam hledala, že je to lepší hledání, než hledání rozdílů v učení…
Vy jste se přidal a během několika příspěvků zpochybnil NZ biblický kánon. Pokud máte pravdu, tak věřím "nedůvěryhodné" knize, falešnému evangeliu. Pokud pravdu nemáte, tak jste svůdcem maličkým. Jednou se pravda zjeví, snad nebude pro nikoho z nás již pozdě. JirkaB Galatským 1:8-9

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód