Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Re: Víra & zajištěnost

Od: Anonym: Jirka---.91.broadband12.iol.cz )
Kdy: 14. 02. 2016 11:18
Předmět: Re: Víra & zajištěnost

 
 Píšete:
 Znovu a znovu tatáž motivace k víře, tedy že něco ZÍSKÁTE (bezpečí, záruky).  To (získat) je důvod Vašeho rozhodnutí pro následování Ježíše, takže kdyby  Vám nic nezaručoval (bezpečí, záruky), nerozhodl byste se pro něho. Ale jaké  konkrétně vlastně chcete ZÁRUKY a ZABEZPEČENÍ, záruky čeho a zabezpečení  před čím ??? Nejste tedy spokojen s tímto světem, není Vám dost dobrý svět  který pro Vás Bůh stvořil, a s tímto životem, darem Božím, kterého se Vám  dostalo. A to souvisí právě s příběhem Kaina a Ábela, proto jsem ho v minulé  odpovědi uvedl.
Vy jste se rozhodl pro Krista? Pokud ano, tak proč? Psal jsem o tom, že jsem skrze Krista záruky získal.Například Zjevení 20:6 Získal jsem třeba zabezpečení před druhou smrtí, nebo se dá použít termín věčný život. Vy jste získal co? Jsem vděčný Bohu, že jsem se narodil, kde a kdy jsem se narodil, ale daleko více, že jsem Jej směl poznat, že mne zachránil z tohoto zvráceného pokolení. Bůh miluje mne, který se mám jako prase v žitě, stejně jako mého bratra, který trpí například v Sýrii. Chudí lidé, pronásledovaní, nemocní mají podle vás Boha proklínat nebo mu nebýt vděčni? 1Timoteovi 6:6
Ale zároveň máte pravdu, že jsem nespokojen. Ale moje nespokojenost není s Bohem, možná to není ani nespokojenost, ale prostě nejsem zde doma, já jsem občanem jiného království a tady si mi zas tolik "nelíbí". Nelíbí se mi tu, i když jsem Bohu vděčný, protože se těším domů k Otci. Voda, vítr, slunce, květy, …to jsou všechno nádherné důkazy Božího stvoření, ale já stejně chci domů a těším se. Chci být tam, kde je vládcem Otec, ne bůh tohoto světa. 1K 7:31, Jan 18:36, 2K 4:4, 1Janův 5:19, 1K 2:9 Vy se netěšíte domů? Mimochodem, svět ve kterém nyní žiji, není tím světem, který pro mne Bůh stvořil. Bůh stvořil jiný svět, ale ten svět se hříchem pokazil, i proto přišel Boží Syn. Vždyť celé stvoření lká a očekává návrat Krále a očištění země. Vy opravdu tento svět vnímáte jako originál Boží? Proto si nerozumíme, vy jste zde doma, já ne.
Žádné „spekulace“ se nedopouštím. Nic nás neopravňuje k tomu abychom z toho usoudili že Kain po Bohu netoužil atd. jak “spekulujete” právě Vy sám. A ještě k tomu velmi nepromyšleně. Ve Vaší spekulaci pak tedy také musí platit že protože nikde "nečteme" že by Ábel toužil po Bohu a činil vše správně, musíme předpokládat že po něm netoužil atd.. Kain neopovrhl Bohem ale Bůh opovrhl jeho obětí, nepřijal ji a ani na ni nepohlédl.
Rozdíl mezi obilnou a živočišnou obětí neřeším, jelikož to nebyla příčina nepřijetí podle Písem. Já se raději přidržím jasného Božího slova, že Kain nebyl přijat, protože nejednal správně. A to nesprávné jednání nebylo v obilné oběti, ale v jeho srdci, použiji-li jiný termín tak v jeho životních postojích, které jsou v jeho životopise jasně zřetelné. Vidíte, já věřím jinak než vy, já věřím, že Bůh na oběť Kainovu neshlédl z určitých důvodů a ten určitý důvod jsem nazval jeho srdcem. Já totiž věřím v Boha, který si nelibuje ve smrti svévolníka, ani netrpí rozmary jako pozemští vládcové, tedy pokud na oběť Kaina nevzhlédl, tak to souviselo s Kainem, ne s tím, jakou měl "Bůh náladu". Což nic neubírá na svrchovanosti Boží. Ez 33:11
 Ani já nevím co je “gnostismus”, takový termín jsem nikde  nepoužil. Vím však něco o gnosticích, jejich gnostickém myšlení a o Janovu  evangeliu, ale není to stěžejním předmětem naší výměny názorů.
Ano nepoužil jste slovo gnosticismus, ale byl jste to vy, kdo ve smysluplné výměně názorů zpochybnil Janovo evangelium použitím odvozeniny od slova gnoze. Zpochybníte Janovo evangelium, moje svědectví termínem gnostický slovník a pak najednou to není předmětem diskuze? Když myslíte.

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód