Otázky zvenčí

Co jste kdy chtěli vědět o křesťanství a evangelících a báli jste se zeptat...

Odpověď na příspěvek: Re: Víra & zajištěnost

Od: Uživatel Evangnetu Jirka S <>
Kdy: 14. 02. 2016 05:15
Předmět: Re: Víra & zajištěnost

Jirka napsal(a):
 Pořád si nerozumíme.  Bůh nabízí bezpečí, jelikož v jiném jménu než Ježíš není spasení, nikde není  bezpečí než u Boha. To hmatatelné rukama co je nejbezpečnější je Písmo. Více  než katechismy, neboli hledání rozdílů v učení denominacích. Nic více jsem  nepsal.  Já nemluvil nikdy o bezpečí ve smyslu dlouhověkosti, zdraví, majetku,  pohodlí, závětří..velmi dobře vím, že nebude učedníka nad Mistra.  Rozhodnutím a následováním Krista získáváme jedinou záruku, která pod nebem  je. Podle vás se vírou zříkáte záruk, vidíte a já věřím, že rozhodnutím pro  Krista jsem bezpečí/záruky získal. Zatím je bezpečí skryto jen v naději,ale  běžím, abych získal cenu připravenou pro vítěze. Ano, toto bezpečí může  znamenat útrapy, pronásledování, smrt těla, rozchvátáni majetku….ale kdo  ztratí život pro Krista, ten jej získá. To je ta záruka.  Ohledně Kaina používáte spekulace. Písmo o ničem takovém nehovoří. Nečteme o  tom, že by Kain činil vše správně, nečteme, že by toužil po Bohu, Kain  přinesl oběť z nejlepšího. Toužil však po Bohu? Když po někom toužím a on  přijde, tak se těším, raduji, pokud je vyšší než já, tak mu sedím u nohou a  radostně mu naslouchám a s radostí poslechnu. Kain slovo od Boha ignoroval,  Bůh mu několikrát ukazoval na svoji podstatu, ale Kain zůstal zatvrzelý a  nepochopil co mu Bůh říkal ať před vraždou nebo po ní.  Proti jakým pravidlům Bůh věnoval zájem Abelovi? Šlo o Boží pravidla? Ty  Kainovi sám objasňoval, aby i Kain mohl být zachráněn, ale Kain se nepokořil  a Boží pravidla odmítl.Genesis 4:7  Toužit po Bohu, milovat Jej znamená následovat a poslouchat (to není pustit  mechanické vlny zvukovodem do ucha), ale odpovědět jako Samuel, tady jsem  Pane, slyším a poslouchám, nebo Abraham..  Janovo evangelium je hodně jiné než jiná evangelia, to vím, ale nevím co je  gnostismus.  
Píšete:
Rozhodnutím a následováním Krista získáváme jedinou záruku, která pod nebem je. ….. a já věřím, že rozhodnutím pro Krista jsem bezpečí/záruky získal.
Znovu a znovu tatáž motivace k víře, tedy že něco ZÍSKÁTE (bezpečí, záruky). To (získat) je důvod Vašeho rozhodnutí pro následování Ježíše, takže kdyby Vám nic nezaručoval (bezpečí, záruky), nerozhodl byste se pro něho. Ale jaké konkrétně vlastně chcete ZÁRUKY a ZABEZPEČENÍ, záruky čeho a zabezpečení před čím ??? Nejste tedy spokojen s tímto světem, není Vám dost dobrý svět který pro Vás Bůh stvořil, a s tímto životem, darem Božím, kterého se Vám dostalo. A to souvisí právě s příběhem Kaina a Ábela, proto jsem ho v minulé odpovědi uvedl.
Píšete:
Ohledně Kaina používáte spekulace. Písmo o ničem takovém nehovoří. Nečteme o tom, že by Kain činil vše správně, nečteme, že by toužil po Bohu, Kain přinesl oběť z nejlepšího. Toužil však po Bohu?
Žádné „spekulace“ se nedopouštím. Nic nás neopravňuje k tomu abychom z toho usoudili že Kain po Bohu netoužil atd. jak “spekulujete” právě Vy sám. A ještě k tomu velmi nepromyšleně. Ve Vaší spekulaci pak tedy také musí platit že protože nikde "nečteme" že by Ábel toužil po Bohu a činil vše správně, musíme předpokládat že po něm netoužil atd.. Kain neopovrhl Bohem ale Bůh opovrhl jeho obětí, nepřijal ji a ani na ni nepohlédl.
Vámi nabízený verš už je důsledkem, sledujete kam jde kouř, zatímco příčina, tedy odkud fouká vítr, je ve verších Gen 4:3-5 “Po jisté době přinesl Kain Hospodinu obětní dar z plodin země.Také Ábel přinesl oběť ze svých prvorozených ovcí a z jejich tuku. I shlédl Hospodin na Ábela a na jeho obětní dar,na Kaina však a na jeho obětní dar neshlédl”.
Je to tatáž modelová situace jako Vaše motivace k víře (záruky, bezpečí). Kain také věřil že má od Boha nějaké záruky a že se mu je Bůh splní (práva prvorozenství). Bůh se ale rozhodl podle svého ….atd. (viz. minulý příspěvek). Pokud z toho můžeme vyvodit nějaké poučení je právě to, že ani ve víře nemáme žádné záruky a zabezpečení, že naše rozhodnutí pro víru by nemělo být založeno no tom že tím něco získáme. Abychom nedopadli jako ten Kain, který ze zklamání nad tím že Bůh nesplnil to co si Kain myslel že se mu po právu dostane, se dopustil i vraždy.
Ani já nevím co je “gnostismus”, takový termín jsem nikde nepoužil. Vím však něco o gnosticích, jejich gnostickém myšlení a o Janovu evangeliu, ale není to stěžejním předmětem naší výměny názorů.
To, proč věříte a v co věříte je Vaše osobní věc. Nejsem Vaším mentorem a nehodlám se dále takto nesmyslně točit dokola, svůj názor jsem vyslovil a nevyhýbám se výměně názorů pokud jsou smysluplné……………. Jirka S

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód