Aktuálně v ČCE

Co hýbe s ČCE...

Odpověď na příspěvek: Re: ČCE a synodní dokument o homosexualitě

Od: Anonym: josef---.home.nbox.cz )
Kdy: 31. 01. 2006 10:13
Předmět: Re: ČCE a synodní dokument o homosexualitě

strom poznáte podle ovoce - toť jsou slova ježíšova a jsou velmi obecná. Souhlasím s Vámi, že není v mých silách, ani v silách žádného jiného člověka, určovat vždy co je dobré a co ne. Na druhou stranu nejsme kameny, denodenně narážíme na ne-černobílost života, a snad i proto nám Ježíš nedává vyčerpávající soupis dobrého a špatného (v podobě zákona), ale radši mluví o ovoci (jehož příklady jsou alespoň z části uváděny apoštolem pavlem v jeho listech). Myslím si, že nejsme roboti, kterým se stanoví program a pak se podle něho jede.
Ovoce mého vztahu jsem už vyčetl už dříve a nevím, jestli to má smysl opakovat. Jsem si jist, že vzájemná podpora, obohacování se, pomoc atp. nejsou zlé plody (a to právě podle bible). To je to, o čem totiž vztah je. Připusťte alespoň, že bible, pokud na homosexualitu naráží, naráží vždy jen na určité praktiky, nikde nenaráží na věrný vztah dvou mužů, nebo žen (a když, tak spíš v pozitivním smyslu - viz třeba David a Jonatan, jejichž vztah byl netradičně silný. David říká o Jonatanovi "byls ke mně pln něhy, tvá láska ke mně byla podivuhodnější nad lásku žen", což mi připadá jako velmi silné vyjádření). Podle mého názoru bible komentuje spíš ty heterosexuály, kteří si homosexuálními styky spestřují svůj sexuální jídelníček (jak to trefně vyjádřil Halík). Takže můj dotaz na plody zůstává stále nezodpovězen (já jsem vyjmenoval plody - i dle bible - pozitivní).
Přechodem ke vztahu bratr-sestra jste opět nezohlednil to, co tomuto příkladu vytýkám - stále se zde míchají hrušky s jabkama. Adekvátním protějškem na homosexuální rovině by byl vztah bratr-bratr, nebo sestra-sestra. I zde by případní sourozenci měli možnost volby jiného partnera ve svém okolí - nerodí se s dispozicí bytostně preferovat své sourozence. Navíc opět nevím o žádném takovém vztahu, takže o něm můžu jen spekulovat a to považuju hlavně za ztrátu času. Řešil bych spíš vztahy, o kterých víme, že existují.
Ve svém předchozím komentáři jsem se nesnažil zlo definovat, jak mi podsouváte. Já jsem jen uvedl určité "zlé plody" a nemyslím, že by byly jen "fyziologické" - ubližování druhém je spíš psychickou bolestí, než fyzickou.

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód