Pane Lachtane, nevím jestli si rezervovanost pražských členů
ČCE nezpůsobujete sám, tím že dáváte na odiv svoji nevzdělanost v tom, kdy a za jakým účelem vznikla bible - vidávajíc ji za filosofickou školu.
Ovšem fenomén uzavřenosti sborů
ČCE není jen pražskou záležitostí. V
ČCE je často slyšet - ten je z nás, ten není z nás.
ČCE se chová se často jako soběstředná samoúčelná skupina, která se negativně vymezuje vůči tzv. nevěřícímu okolí a také katolíkům. Pro mnohé lidi je noční můrou být jako katolíci. Zažil jsem to, když se v jednom sboru mluvilo o tom, ž by večeře Páně měla být jednou měsíčně a ne jen o velkých svátcích.
Bylo mi poněkud trapně, když jsem v zahraničí slyšel od jedné sestry svědectví, jak si při návštěvě jednoho sboru
ČCE, který platí za živý a funkční, musela čtyřikrát přesednout, protože vždy někomu zasedla místo, na které byl zvyklý.
Samostatnou kapitolou je vliv pomluv v tomto prostředí, kde je skoro každý s každým příbuzným, kde se lidé znají.Ve světě když vás někdo chce vyřídit, dělá to alespoň rovnou. V
ČCE je to u jisté části aktivních a vnějšně zbožných lidí, pomocí biblických veršů.