Aktuálně v ČCE

Co hýbe s ČCE...

Odpověď na příspěvek: Re: h.

Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 17. 04. 2018 09:25
Předmět: Re: h.

Přeji pěkný den.
Potíž je v tom, že pojmy, jako "hřích" (normální, nedokonalost, všeobecný stav …) jsou dogmatem. Proto je nakonec vyznavač takového dogmatu nucen usvědčovat sebe i druhé (řekl to při vernisáži jedné knihy o identitě ČCE), jinak by dogma přestalo platit a svět by se mu zhroutil. Typickým příkladem může být i Vaše "skromné" "… stále jen uboze subjektivní poznámky" - sám sebe snižujete, ostatně Vám to pomáhá proti případné kritice, že něco není správně, takže i trocha alibismu.
Představa 'nedokonalosti' je také problém. Jednak se to zase tolik v bibli neakcentuje, jako v teologii, zjména té evangelické. A pokud, někdy to hraničí s orientální podlézavostí před panovníkem, což je také prostředí, ve kterém bible vznikla. Údajně tkalci perských koberců schválně dělají chyby, aby dokonalostí svého díla neurazili dokonalost Alláhovu. Křesťanská víra (ale i židovství - vždyť podle jedné hagády rabíni udiskutovali samotného Boha) by měla dodat více asertivity.
Pokud jde o Vaši reflexi homosexuality, pak se motáte kolem "'užíání pohlavních orgánů'". Vám, protože i Vaší bibli, uniká, že jde o mnohem víc, nežli pouhý koitus. A který orgán užíváme správně? Naše plíce jsou stavěny na klima deštného pralesa, tedy dobře fungující prádelny, což by nevydržela naše kůže ani srdce; naše páteř je stavěná na to, aby malý živočich visel za pracky na větvy, a ne aby nesla vzpřímeně tíhu bez mála dvoumetrového kolosu; naše nohy a jejich klouby jsou stavěny na svěží klus stepí, ne abychom se ploužili po tvrdém chodníku a všechny tyto potřeby našeho těla nelze skloubit. A těžko říct, že pohlavní orgány nebyly stvořeny k tomu či onomu, v obou přípdech technicky vzato fungují a některou ze svých funkcí plní. Stejně jako třeba u neplodných párů. Jenomže to je mimo obzor Vašich "svatých textů", které řeší spoustu jiných věcí. Jeden z jejích autorů v 1Ko 13,9 sám přiznává, že všechno neví, proč by jeho spisy musely být neomylné? Vůbec mi křesťané přijdou, jako sexualitou obluzení, nevnímající nic jiného a dosazující ji i tam, kde o ni vůbec nejde.
Vy kolegům, kteří se pokoušejí o jiný pohled (třeba panu Pvlúsovi) podsouváte, že jim jde jen o to, neurazit. Že se snaží pochopit bibli i člověka, nepřijímáte. Tím se míjíte s povinností více naslouchat Jk 3,17. Literu stavíte proti 'humanismu', jímž pohrdáte, ale Ježíš, podle Vaší víry přece Bůh, který se stal člověkem, jí nepohrdal a proti liteře ji stavěl (Mk 2,27 - zde, viděno z pozice 'prostého čtení Písma', byli jeho odpůrci v právu, ne on).
Motáte se (ne jen) Vy kolem 'nedokonalosti', ale Váš Pán hledá dokonalost někde úplně jinde (Mt 5,48 Jk 1,4), což i ti největší křesťanští moralisté obcházejí, soustřeďují se raději na témata podružná, vnichž jsou pevní a zásadoví, že?
Tak se nezlobte. Dokonce tady trochu v diskusi s Vámi porušuji zásadu odstupu od zkoumaného objektu, ale chtěl jste znát můj názor.

Přidat příspěvek:


















Ověřovací kód