Téma: Diskriminace na evangnetu

Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 21. 02. 2019 16:57
Předmět: Diskriminace na evangnetu

Navigace: link | přehled | fórum
V příspěvcích o homosexualitě jsou stále jen rozebíráni gejové. Mají zde mnoho pozornosti. Na lesby se zde ale zapomíná. Proč?
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 21. 02. 2019 18:01
Předmět: Re: Diskriminace lesbiček na evangnetu

Ať se do diskuze směle zapojí!
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 21. 02. 2019 20:27
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Anonym napsal(a):
 V příspěvcích o homosexualitě jsou stále jen rozebíráni gejové. Mají zde  mnoho pozornosti. Na lesby se zde ale zapomíná. Proč?
Dle mého názoru jsou lesby více tolerované. Ale gayové jsou na tom hůř. Vždy, když se mluví o homosexualitě a homosexuálech, tak v 99 % případů se objevují názory typu "je mi jedno, co si kam strkají", "zvracím, když vidím líbat se dva chlapy", "už nějaký chlap oplodnil jiného chlapa?". Takže souhlasím, na lesby se zapomíná. Zřejmě nebudí takové pohoršení, když dělají to samé, co gay pár.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 21. 02. 2019 20:33
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Gejové ještě mohou ten "styk" nějak alternativně provozovat, ale jak probíhá "styk" nezi dvouma ženama? Žena s ženou si tak akorát může dát pusu. Proto asi nebudí takové znechucení.
Od: Anonym: A.R. <> ( 109.107.211.--- )
Kdy: 22. 02. 2019 20:13
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 Gejové ještě mohou ten "styk" nějak alternativně provozovat, ale  jak probíhá "styk" nezi dvouma ženama? Žena s ženou si tak akorát  může dát pusu. Proto asi nebudí takové znechucení.
Sexuální fantazie jsou tak bohaté, jak je bohatá lidská fantazie. Přemýšlej, třeba přijdeš na to, jak provádějí sex dvě holky. Teda pokud nějakou fantazii máš.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 22. 02. 2019 22:56
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Tak to teda nemám.
Od: Anonym: Velký pes--- )
Kdy: 23. 02. 2019 08:19
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Sem v šoku co se promněnila dyskuze na evangenetu,,misto duchovnich temat —- podme se bavit o Bibli
Od: Anonym: A.R. <> ( 195.146.112.--- )
Kdy: 25. 02. 2019 20:21
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Velký pes napsal(a):
 Sem v šoku co se promněnila dyskuze na evangenetu,,misto duchovnich temat  —- podme se bavit o Bibli
Proč by ses o ní chtěl pořád bavit? Vždyť ji musíš znát nazpaměť i pozpátku, ne? Co takhle zkusit jinou literaturu?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 25. 02. 2019 21:13
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

A jakou jinou literaturu byste navrhoval? - Kdysi dávno mi bylo vést skupinu mládeže v jednom pražském sboru. Ale zdálo se, že mládežníci tam chodí spíše z přání rodičů. A měli brzo námitky, proč se pořád zabývat Biblí? A čím jiným byste se chtěli zabývat? Třeba Satanskou bibli, navrhl jeden z nich, asi to myslel jako provokaci. Ale já jsem na ni přistoupil a asi dvě tři následující setkání jsme se tou knihou Antona LaVeye zabývali. Než sami od sebe přiznali, že Bible je knihou i pro ně neskonale závažnější. - Vím, že to není argument pro vás, pane AR. Protože problém s vámi je takový, že tu leckterý večer vtrhnete, ani pořádně nečtete, na co reagujete, všechno hned okomentujete docela povýšenecky a jste zase pryč. Má úvodní otázka k vám směřuje tehdy, pokud za tou svou: "Co takhle zkusit jinou literaturu?" dovedete chvíli stát.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 26. 02. 2019 20:52
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 A jakou jinou literaturu byste navrhoval? - Kdysi dávno mi bylo vést skupinu  mládeže v jednom pražském sboru. Ale zdálo se, že mládežníci tam chodí spíše  z přání rodičů. A měli brzo námitky, proč se pořád zabývat Biblí? A čím  jiným byste se chtěli zabývat? Třeba Satanskou bibli, navrhl jeden z nich,  asi to myslel jako provokaci. Ale já jsem na ni přistoupil a asi dvě tři  následující setkání jsme se tou knihou Antona LaVeye zabývali. Než sami od  sebe přiznali, že Bible je knihou i pro ně neskonale závažnější. - Vím, že  to není argument pro vás, pane AR. Protože problém s vámi je takový, že tu  leckterý večer vtrhnete, ani pořádně nečtete, na co reagujete, všechno hned  okomentujete docela povýšenecky a jste zase pryč. Má úvodní otázka k vám  směřuje tehdy, pokud za tou svou: "Co takhle zkusit jinou  literaturu?" dovedete chvíli stát.
Nevím, jakou jinou, ale děláte, jako kdyby byla Bible jediná knížka na světě. Copak neexistují nějaké knihy - romány o nábožensky založených lidech? Nebo se vůbec vykašlete na knížky, cestujte po světě navštěvuj se svým kroužkem zajímavá místa. Jsem tady večer, protože jindy nemám čas. Leckdo by si mohl myslet, že jako správný gay jsem v nějaké neziskovce a podobně, ale nikoliv. Jsem technik, projektant dopravních staveb. Nežiju ze vzduchoprázdna. Za tím, co jsem napsal, si stojím.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 26. 02. 2019 21:05
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Jistěže jsou jiné knihy. I mnohé dobré knihy. Sám čtu hodně. Ale Bible je pro křesťana kniha mimořádná. Mimořádně cenná. Jedinečná. Je to sbírka nejpůvodnějších svědectví těch, které oslovil Bůh. Bůh Ježíše Krista. Možná je tady trhlina. Mezi křesťany, pro které je to, co teď píšu, samozřejmostí. A mezi nekřesťany, kteří tuhle zkušenost nemají a nepřijímají.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 27. 02. 2019 20:57
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Jistěže jsou jiné knihy. I mnohé dobré knihy. Sám čtu hodně. Ale Bible je  pro křesťana kniha mimořádná. Mimořádně cenná. Jedinečná. Je to sbírka  nejpůvodnějších svědectví těch, které oslovil Bůh. Bůh Ježíše Krista. Možná  je tady trhlina. Mezi křesťany, pro které je to, co teď píšu, samozřejmostí.  A mezi nekřesťany, kteří tuhle zkušenost nemají a nepřijímají.
Dokážu přijmout fakt, že je to pro věřící lidi mimořádná kniha. Ale proč bych měl pořád dokola číst jednu a tu samou knihu? Mám taky knihu mimořádné kvality a obsahu, na kterou nedám dopustit. Ale tu už znám a i když tu a tam do ní nahlédnu, resp. přečtu si pasáže, které mě zrovna zajímají, chci dát prostor i těm ostatním, abych měl širší rozhled a věděl, co o tématu píší jiní autoři.
Mám tomu teda rozumět tak, že sotva Bibli dočteš, vrátíš se na začátek a čteš ji znovu? Takhle léta a léta? Přijde mi to jednak hloupé a jednak značně omezené.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 27. 02. 2019 21:18
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Ok, řekl jsem, že čtu i jiné knihy. A Bibli nečtu pořád dokola od začátku do konce. I když to možná někteří křesťané dělají a je jim to užitečné. - Stalo se mi párkrát, že jsem nad jedním oddílem z evangelia strávil celý den. Člověk ho čte, medituje nad ním. Čte ho do hloubky, text se mu otvírá až na úroveň jednotlivých slov, až k nahlédnutí hlubokého smyslu celku textu. Nejraději mám evangelia. Čtu je už dlouhé roky, a zdaleka nemám pocit, že bych už je znal. I kdybych se je naučil nazpaměť, můžu nad nimi přemítat znovu a znovu. A je to zkušenost podobná sycení. - Když však píšete, že je to "hloupé a značně omezené", zřejmě stejně neporozumíte, o čem píšu.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 28. 02. 2019 21:23
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Ok, řekl jsem, že čtu i jiné knihy. A Bibli nečtu pořád dokola od začátku do  konce. I když to možná někteří křesťané dělají a je jim to užitečné. - Stalo  se mi párkrát, že jsem nad jedním oddílem z evangelia strávil celý den.  Člověk ho čte, medituje nad ním. Čte ho do hloubky, text se mu otvírá až na  úroveň jednotlivých slov, až k nahlédnutí hlubokého smyslu celku textu.  Nejraději mám evangelia. Čtu je už dlouhé roky, a zdaleka nemám pocit, že  bych už je znal. I kdybych se je naučil nazpaměť, můžu nad nimi přemítat  znovu a znovu. A je to zkušenost podobná sycení. - Když však píšete, že je  to "hloupé a značně omezené", zřejmě stejně neporozumíte, o čem  píšu.
Ale jistěže tomu rozumím. Psal jsem přece, že mám své oblíbené knihy a oblíbené pasáže v nich. Hloupé a omezené mi přijde čtení jedné knihy pořád dokola. Můj dojem je, že takový člověk se ani nesnaží číst jiné knihy, protože ta Bible mu přijde nejlepší na světě. Jenže jak to může vědět, když těm ostatním knihám nedal šanci? Jak může říct, že je nejlepší, když ji ani nemá s čím srovnávat? Chci tím říct, že ty moje oblíbené knihy jsou sice oblíbené, ale nedokázal bych jednoznačně určit, že je nejlepší, protože byť je každá psaná na stejné téma, věnuje se tématu z jiného pohledu. Každá tak vyniká něčím jiným. Takže těch oblíbených mám víc.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 28. 02. 2019 22:33
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Taky mám rád knihy, hlavně o teologii a historii. Mám jich plný pokoj, kromě polic mám je tady pod postelí, pod psacím stolem, různě po pokoji v hromadách a v krabicích, babička mi trpí skříň knížek u ní v pokoji. Dost jich otočím taky z knihoven. Některé mám rád a vracím se k nim už mnoho let. Ale regál s Biblema je takový magický. Bible je mi společník na celý život, některá její místa jsem četl tisíckrát a většinou mi dají zase něco nového, podle toho, co zrovna řeším, prožívám, nebo když jen studuji text z různých přístupů. To musí člověk zkusit a pochopí.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.149.broadband3.iol.cz )
Kdy: 01. 03. 2019 22:58
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 Taky mám rád knihy, hlavně o teologii a historii. Mám jich plný pokoj, kromě  polic mám je tady pod postelí, pod psacím stolem, různě po pokoji v  hromadách a v krabicích, babička mi trpí skříň knížek u ní v pokoji. Dost  jich otočím taky z knihoven. Některé mám rád a vracím se k nim už mnoho let.  Ale regál s Biblema je takový magický. Bible je mi společník na celý život,  některá její místa jsem četl tisíckrát a většinou mi dají zase něco nového,  podle toho, co zrovna řeším, prožívám, nebo když jen studuji text z různých  přístupů. To musí člověk zkusit a pochopí.
Regál s Biblema?? Copak ono jich je víc? Myslel jsem, že je jen jedna.
Od: Anonym: jeden evangelík--- )
Kdy: 02. 03. 2019 14:47
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

patálie je, že nikdo na tomto fóru vlastně Bibli nezná. Kdybyjste ji znali, homosexualita by se zde neřešila a to už tolik roků.
Od: Anonym: A.R. <> ( 109.107.211.--- )
Kdy: 02. 03. 2019 21:36
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

jeden evangelík napsal(a):
 patálie je, že nikdo na tomto fóru vlastně Bibli nezná. Kdybyjste ji znali,  homosexualita by se zde neřešila a to už tolik roků.
A proč by se neřešila?
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 28. 02. 2019 21:17
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Teda, je to tu už k uzoufání, zacyklené. Vede to od nikud nikam a raději jsem to už tady přestal sledovat, jinak bych od své fakulty musel žádat rizikový příplatek. Přesto se chci zeptat znovu na to, co mě na ní zajímá: vy opravdu toho Pavla berete vážně, tak, že co Pavel napíše, třeba v dotčeném textu Ř 1:18-32, že to musí být "pravda", kterou musíte brát za všech okolností bez pochybování vážně, abyste mohli dál být členy své komunity?
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 28. 02. 2019 22:35
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Neděláš ten doktorát nějak moc dlouho?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 01. 03. 2019 09:39
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Á, pan Hodan se po čase objevil. A dovolím si odhadnout, že svou otázkou účelově provokujete, abyste získal materiál pro svůj výzkum. Protože vy přece víte, že český evangelík nemusí číst Římany jako odsudek h., že v našem synodním materiálu o H. vztazích je takový směr výkladu naopak odvysvětlen. - Já takový výklad (totiž, že Pavel je zde až metafyzicky proti h.) pro sebe držím, já Listu Římanům takto rozumím, protože mi Pavlův výklad dává takový smysl, takové vidění světa, že homofilie je vlastně druh xenofobie.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 01. 03. 2019 10:42
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Také Vás zase rád "slyším", velebný pane. No ano: zajímá mě, jak s těmito historickými autoritami pracujete. Dokonce vím, co vydaly (nejde jen o homosexualitu, ono to souvisí i s evolucí a jinými momenty, kdy náboženská společenství začala dělat ústupky, nebo se zatvrdila) různá církevní grémia k rozporům mezi empirickým světem a obrazem světa ve "svatých knihách". Bohužel také vím, že to k běžným vyznavačům v terénu, včetně duchovních, neproniká, o čemž svědčí i fakt že vy, ač absolvent ETF UK, celkem racionální a rozumné argumenty, kterým byste rozumět měl, smáznete, jako "odvysvětlení". Ale vážně, Vážený pane, tak jak to je? O čem ta Pavlova slova primárně jsou a co je jejich sdělením? A může se Pavel mýlit?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 01. 03. 2019 14:31
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Sorry, mám z vás stále pocit, že si ze mně děláte "šoufky", teď když mě oslovujete velebný pane, vy přece víte, že evangelíci tohle nepoužívají. Ale dobrá. Jak Pavlovi na tomto místě rozumím, a vím, že vaše téma není přímo h., ale především závaznost posvátných textů. Tak tedy, mé pochopení tohoto místa mělo charakter "aha zážitku", už kdysi, když jsem se zabýval křesťanskou etikou soustavněji. To, co tady Pavel píše, mi dávalo velký smysl, vhled. Tak proč si myslíte, že by mě měly přesvědčit rozumové argumenty, přesněji jiné rozumové argumety, protože i Pavel tady chce argumetovat rozumově? Mně prostě Pavlovo pochopení přišlo "logické". - A jak mu tedy rozumím? Pavel tady píše, že lidé měli uctívat Boha, ale nebyli toho schopni, a místo toho uctívají stvoření. Vztah/relaci mezi Bohem a člověkem, který se od nich požadoval, si zkrátili. Nesnesli propast, která je od Boha oddělovala, proto začli uctívat to, co mají "po ruce". A proto byli uvrženi do h., kde platí obdobné. Muž se má oženit a milovat se ženou. Ale mnozí tu propast odlišnosti mezi pohlavími nejsou schopni překlenout, proto souloží s příslušníky pohlaví stejného. Atd.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 01. 03. 2019 16:17
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Dělám. Trochu, ale Vy to jistě unesete. Dobrá, ale je to trochu nesrozumitelné: především je v tom mnoho subjektivismu ("mě to", "já …") ale takhle může člověk nahlížet i jiná místa v Bibli, jejichž držení je dnes neúnosné, jimiž se ovšem argumentuje i v Novém zákoně: například vynoření pevniny z pramoře, které předpokládá "plochou zemi" pod skleněným šturcem, oddělující "Vody od vod", což už až na pár bláznů nikdo dnes vážně držet nemůže. Ale 2Pt 3:6 právě takto vysvětluje křest a poněkud uhýbá před jistým raněkřesťanským zklamáním, které tehdy také brali mnozí smrtelně vážně - odložení brzkého příchodu Kristova (1Te 4:17, Mt 24:34 a.j.).
Vám to dává nějaký smysl: homosexualitu tedy chápete, jako neochotu podstoupit trápení se s člověkem jiného pohlaví, takže zkratkovitě volí jednodušší cestu. Upřímně, proč nemůžete věřit jednak zkušeným lidem, jednak odborníkům, kteří mohou doložit, že tak jednoduché to není? Není to proto, že by Vám přestal Pavel dávat smysl, a to je pro Vás důležitější, než fakta? A jste si jist, že smysl, který to dává Vám, je ten, který chtěl prostředkovat Pavel? Uvědomujete si, že Vaše přesvědčení přestává být soukromou záležitostí, když jím zasahujete do života druhých (už jen tím, jak je vnímáte, ale i církevní angažmá na poli legislativním proti akceptaci stejnopohlavních párů …)?
Jinak, dokážete připustit, že Pavel použil představový svět své doby a kultury (zde tradiční židovský pohled na Góje), ale ten nemusí korespondovat se skutečným světem? Jinak, že i Pavel je jen člověk a píše jako dítě své doby a kultury, ale my dnes musíme být dětmi své doby, kultury, a bylo by nezodpovědné, nebrat v úvahu další nové poznatky (i z dějin literatury) jako je církve nakonec musely skousnout už za Galilea?
Jinak: je pro Vás těžké zachovat si schopnost inspirovat s Biblí, aniž byste jí a jejím autorům musel přisuzovat nadlidské vlastnosti?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 01. 03. 2019 16:58
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Pane, jen k druhému odstavci. Co mohou o h. "odborníci doložit"? Co jsou "fakta" o homosexualitě", kromě těch statistických? - Pavlovi nerozumím tak, že mluví o rovině vědomých rozhodnutí. Spíše o nějakých předdějinách, o kolektivním člověku, kde se tvořil matrix lidské duše. - Že těmito názory zasahuji do života druhých? Každá řeč o hříchu může být vnímána jako agresivní. - A jestli je smysl, který ten text dává mně, totožný se smyslem, který chtěl sdělit Pavel? Zaprvé: je to (jen) inspirování v rámci tradice. A zadruhé: přece z teorie literatury víme, že autor přece nikdy nemůže úplně determinovat, jak mu bude rozuměno.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 01. 03. 2019 17:53
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Hmmm. Trochu jste mě zklamal. Jen vyhýbavé odpovědi, ale bohužel, nijak mimo rámec běžného duchovenského diskursu. Chtěl bych někdy potkat faráře, nebo třeba jen obyčejného křesťana, který by dokázal odpovědět bez vytáček.
Co mohou odborníci o homosexualitě říct? Je toho dost, víc, než jenom statistika. Na rozdíl od theologů si ovšem skuteční vědci nehrají s neomylností, nad čímž theologové mohou zajásat. Přesto je Váš pohled na úrovni člověka, který v tváří v tvář Galileovským důkazům řekne: "tsss! Co může nějaký astronom vědět o vesmíru! Vždyť jen čučí do roury." Čekal jsem od Vás víc, ale nevadí, i tohle je pro můj výzkum odpověď.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 01. 03. 2019 17:58
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Taky jste mi moc neodpověděl. A nevím, co považujete za výtačky.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 01. 03. 2019 19:10
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Kdo jsou odborníci přes homosexualitu?
Není pan Hošan taky homosexuál?
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 01. 03. 2019 20:37
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 Kdo jsou odborníci přes homosexualitu?    Není pan Hošan taky homosexuál?
My jsme tady všichni homosexuálové. Pan farář je také homosexuál. Tají to před svou manželkou. :-D
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 01. 03. 2019 21:43
Předmět: Re: Homosexuálové na evangnetu

A já jsem bývalý homosexuál.
Pan Vrána je hezkej. Kvůli němu bych se stal znovu homosexuálem.
Ale raději ještě chvíli budu hledat ženu typu Selena Gomez. Tu bych nejraději.
Od: Anonym: A.R. <> ( 109.107.211.--- )
Kdy: 02. 03. 2019 21:39
Předmět: Re: Homosexuálové na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 A já jsem bývalý homosexuál.    Pan Vrána je hezkej. Kvůli němu bych se stal znovu homosexuálem.    Ale raději ještě chvíli budu hledat ženu typu Selena Gomez. Tu bych  nejraději.
Bývalý homosexuál je stejný nesmysl jako bývalý černoch.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 02. 03. 2019 21:49
Předmět: Re: Homosexuálové na evangnetu

Bývalý černoch? A co Majkl Jackson?
Prostě za to nemůžu, co jsem byl a co už nejsem. Vyrůstal jsem v pochybné rodině, pochybná byla i má orientace. Kdybych neutekl k prababičce, nikdy bych se homosexuality nezbavil. I přesto jsem ale trochu divnej pořád.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 05. 03. 2019 21:39
Předmět: Re: Homosexuálové na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 Bývalý černoch? A co Majkl Jackson?    Prostě za to nemůžu, co jsem byl a co už nejsem. Vyrůstal jsem v pochybné  rodině, pochybná byla i má orientace. Kdybych neutekl k prababičce, nikdy  bych se homosexuality nezbavil. I přesto jsem ale trochu divnej pořád.
I přes svůj nesporný přínos hudební branži byl Michael Jackson podivín a osobnost neměl zcela v pořádku.
Ne, nemůžeš za to, že jsi nemocný a divný. Ale není to kvůli tomu, že jsi homosexuál. Své orientace ses nikdy nezbavil. Jen ji nepřirozeně potlačuješ.
Od: Anonym: A.R. <> ( 109.107.211.--- )
Kdy: 02. 03. 2019 21:40
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Hodan Daniel jr. napsal(a):
 Hmmm. Trochu jste mě zklamal. Jen vyhýbavé odpovědi, ale bohužel, nijak mimo  rámec běžného duchovenského diskursu. Chtěl bych někdy potkat faráře, nebo  třeba jen obyčejného křesťana, který by dokázal odpovědět bez vytáček.    Co mohou odborníci o homosexualitě říct? Je toho dost, víc, než jenom  statistika. Na rozdíl od theologů si ovšem skuteční vědci nehrají s  neomylností, nad čímž theologové mohou zajásat. Přesto je Váš pohled na  úrovni člověka, který v tváří v tvář Galileovským důkazům řekne: "tsss!  Co může nějaký astronom vědět o vesmíru! Vždyť jen čučí do roury."  Čekal jsem od Vás víc, ale nevadí, i tohle je pro můj výzkum odpověď.
Jaké je tvoje výzkumné zaměření? Co má být cílem a výsledkem závěrečné práce?
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 03. 03. 2019 10:30
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Už jsem to tu několikrát říkal. Především jde o dlouhodobý výzkum, a ačkoliv se to nezdá, cílem výzkumu není napsat závěrečnou práci, i když i k tomu musí dojít. Cílem je pochopit nějaký jev, což je pro nás fungování společenství, která se sdružují kolem nějakého textu: náboženství (judaismus, křesťanství a islám), politické strany a jejich programy, a nakonec vztah společnosti k normám, především ústavě a zákonům. Pokud bylo nějaké zadání, tak po 11. 9. 2001 otázka, zda lze na základě znalosti textů předvídat chování těchto komunit, ale to už jsme tenkrát věděli, že ne, a potvrzuje se to čím dál, tím víc. Možná to někdy skončí napsáním tlusté knihy, kterou nikdo nebude číst, zatím jen předběžné studie, ze kterých vyplývá několik velmi i pro zdejší komunitu zajímavých závěrů: především tyto komunity fungují, ačkoliv jejich členové normativní texty v podstatě neznají. Dokonce se dá říct, že pokud členové těchto komunit začnou své texty důkladně studovat, rozpadnou se. Funkce těchto textů je, vytvářet společný orientační a referenční bod a zároveň ve své mlhavosti vytvářet prostor, aby si její členové s nimi mohli spojovat své soukromé naděje a cíle. To při poctivém studiu právě bere za své. Znalost bible u průměrného faráře je například sotva 10%. To bývají nejlepší kazatelé.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 03. 03. 2019 11:21
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Podle mě to jsou výsledky, které lze předvídat i bez výzkumu.
Co znamená znát Bibli na 10 %?
Jaké je tvé vzdělání? Čím se zabýváš?
A jak to vše souvisí právě s homosexualitou?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 03. 03. 2019 13:55
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Ty vaše poslední 2 věty dost napovídají, jaká asi bude ta vaše věda. Určitě je můžete něčím doložit
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 03. 03. 2019 15:35
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Určitě. Nástrojem sociologie je skutečně Vámi s despektem zmíněná statistika. Máme opravdu tisíce GB dat z rozhovorů, kázání, ano, i Váš osobní blog jsme probrali. Připouštím, že jste trochu nad tím průměrem. Ale pokud se osvobodíte od adrenalinu, určitě mi budete muset přiznat, že mnoho Vašich kolegů nástupem do praxe zahodilo všechno, co se na ETF UK naučili, že základem jejich homílií jsou oblíbené veršíky a dogmata, která si osvojili už někdy při konfirmaci. Měli jsme v ruce (jen, pokud jde o křesťany) vědecké práce z oboru biblistiky, které byly založené jen na citacích sekundární literatury! Budete-li ještě upřímnější: na kolik se rozhodující orgány při svých jednáních obracejí k Bibli a na kolik argumentují jen zájmy a potřebami církve?
Přiznávám ovšem, že díky svému poloslosvanskému původu mám na starosti slovanský sektor, tedy výlučně postkomunistické země, neboť jsem jeden z mála, kdo těmto jazykům rozumí (dokonce i Poláci se raději věnují francouzštině či španělštině). Takže mluvím jen o něm. Ale situace v zemích, kde byly nějaké církve státními (např. Skandinávie), je mnohem horší.
Pochopitelně i tady jsem si Vás proklepl, nemějte mi to za zlé, jistě to pochopíte. Čekal jsem, jestli sáhnete po argumentech z Bible, které Vám ležely přímo u nosu, ale nesáhl. Začal jste nervóznět. Ale říkám - jste spíš jeden z těch lepších.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 03. 03. 2019 15:51
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Oh, Bratr je Větší, než bych očekával
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 03. 03. 2019 18:46
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Mi připadá ten pan Hošan jako nějakej diletant, co akorát dělá ze sebe jako vědce.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 03. 03. 2019 20:33
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Pane Hodane, tady se s Jančou shoduji. Jestli jste vědci, tak hodně divní. Vy jste si fakt vytvořili kategorii "nejlepší kazatelé"? To je kádrování jak prase. A mně chcete hodnotit podle toho, jestli jsem tady v řeči s vámi použil "biblické argumenty"? Pak je to metodická chyba. Jinde bych je možná použil, ale já s vámi nehraji vaší hru. Když vím, že jsem pro vás jen pokusný králík.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 04. 03. 2019 09:10
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Tak to jsem moc rád, že jsem dva bratry v Kristu a v jedné denominaci přivedl k vzájemné lásce. On toho o ní totiž ten Ježíš dost namluvil, dokonce chtěl po svých stoupencích, aby milovali i své nepřátele. Nevím, jak mě z tohoto pohledu hodnotíte, ale laskavý vůči mně nejste. K ignoranci Bible v církvi patří i to, že lidi dočtou Ř jen k Ř 1:18-32 a tam ustrnou. Zkuste to dočíst k Ř 12. Zkuste si v Synoptických evangeliích (ale nakonec i u Jana) přečíst, na co kladl důraz on. Mimochodem, kdyby byla skutečně znalost biblických i jiných textů v církvi taková, jak by měla být, že by problémy katolíků nabobtnaly tak, že až teprve František musí svolávat konference? A jak se podobné věci řeší u Vás v církvi (vím o jednom dost frapantním případu přímo v seniorátě, kde jste působil?
Věc kádrování - ano, vy jste z Východu, pro Vás to může znít necitlivě, za což se Vám omlouvám, ale copak se lidé běžně nekádrují? Cožpak, když Vaši představení rozdělují odměny, nekádrují, který duchovní si to zaslouží víc a který méně.
Pokud byste měl víc lásky a méně svatého hněvu, neútočil byste na mě za to, že mluvím o "nejlepším kazateli", ale zeptal se mě, podle jakých kritérií jsem to hodnotil. Možná bych mohl použít pojem "nejúspěšnější," ale i na tom bychom se neshodli. Já to samozřejmě nehodnotím teologicky, nýbrž sociálně: jak je duchovní přijímán svojí komunitou, jestli ho "bere". A tady už mi budete muset přeci jenom trochu dát za pravdu: není pravda, že faráře "který stou biblí moc prudí," se začnou bát i jeho kolegové? Vy jste si nevšiml odklonu práce s mládeží (to je celosvětový problém) od Bible a teologie směrem k zábavnosti, protože mládež to prý odrazuje?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 04. 03. 2019 10:11
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Ok, to mě skutečně taky zajímalo, podle čeho je vaše kvalifikace "nejlepší kazatel." Když teď napíšete "nejúspěšnější", už pro mě srozumitelnější, jak by to mohlo být vědeckým hodnocením. A potom by mě ještě zajímalo taky, jak zjištujete, kolikaprocentní znalost Bible ten který kazatel má. A hned mě napadá, že samo o sobě je takové číslo k ničemu. Dovedu si představit fakt dobrého kazatele, který dobře zná jen jedno evangelium, což může být třeba jedno procento textu Bible. Zatímco někdo jiný se stále vrtá v Pentateuchu, což může být třeba 10 % - je na tom lépe? A takoví Pouštní otcové, kteří znali třeba jen pár výroků z evangelia, někteří určitě byli kazateli dobrými i úspěšnými. A že ten, kdo furt mluví o Bibli, prudí? Víte, jak živou knihou může BIble být? Na kolik zajímavých způsobů se dá otvírat? Znám několik dobrých kazatelů, je mi líto, že především katolických, u kterých se to bere jako velká přednost, že žijí v Bibli a s Biblí.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 04. 03. 2019 11:49
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

On nemusí skutečně prudit. Ale bude z toho okamžitě podezřelý. Samozřejmě, že to hodnocení je velmi složité a určitě nepřesné. Ani míra znalosti Bible nevypovídá o lidských kvalitách člověka. Přesto si myslím, že pro významnou osobu ve společenství řízeném textem měla být kompetence v textu velmi závažnou, ale není.
K tomu pruzení: nevím, jak to teď chodí na ETF UK, znával jsem lidi, jako byl prof. Heller i Pokorný (oba působili i publikovali v Německu), to byli znalci par excelence. Předpokládám tedy, že, nejsou-li dnešní profesoři biblistiky většími znalci Bible, než Vy, určitě ne horšími. Přesto Vy, aniž byste považoval za nutné se nad jejich závěry zamyslet a zrevidovat ten svůj, jednoduše je označíte za "odvysvětlení". Není to divné? Nejste důkazem, že Vaše komunita skutečné znalce neakceptuje?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 04. 03. 2019 12:13
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Máme i dnes velmi dobré biblisty. Mám rád skoro všechny publikující, nebudu nikoho jmenovat, abych jiného neopomenul. Jen např. na novozákoníkovi JM bych ukázal, čeho je dnes potřeba nezbytně, a co třeba vzorově uměl JH - aby byl takový autor (v prostedí naší malé denominace) obecně srozumitelný a vtipný. - Já mám moc rád i oba autory synodního dokumentu o h. A MP byl pro mně v mnoha jiných textech velmi inspirativní. Jen tohle od nich neberu. Podle mého je to "účelovka" (slovo dnes v naší zemi velmi populární. Už když text berete do ruky, víte jaké bude vyústění. A pravidelně se tam opakuje "odvysvětlovací" matrix: h., o které mluví Bible, nneí totéž, jako ta dnešní. Ale dál to znovu rozepisovat nebudu, vám přece nejde o to téma…
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 04. 03. 2019 13:12
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Proč by takovou "účelovku" dělali? Někdo je k tomu nutí nebo je za to platí? Jestli podle nich není h. z Ř totéž, co tím míníme dnes, proč to nepřijmout? Jen proto, že je to něco jiného, co byste chtěl slyšet Vy? Jejich odbornost se v tu chvíli podle Vás nějak vypnula?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 04. 03. 2019 14:08
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Naše výklady jsou vždy zaujaté. Za tímto dokumentem cítím snahu o politickou korektnost nebo o humanismus. Já jsem zase zaujat pro co možná nejdoslovnější chápání, což může být taky někdy chyba, vím.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 04. 03. 2019 18:45
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Humanismus by neměl člověka, který věří, že Bůh sám se stal člověkem, až tak zaskočit. Přečtěte si J 5 v řečtině, je tam drobný detail, který překlady zpravidla opomíjejí, a už pozdní rukopisci mu nerozuměli, proto tam dělali různé úpravy. Snad pochopíte.
Předpokládáte tedy, že Vaši jindy tak skvělí biblisté najednou zapomněli na vědeckou poctivost, i když z ušlechtilých důvodů? Není to vůči nim non fair?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 04. 03. 2019 20:43
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Poctivá kapitola 4.1.1.1 o Ř 1,24-27, pár útržků z ní: "sex, o němž je řeč, přestal být pojítkem mezi ženou a mužem, jejich společným vzájemným vztahem, a stal se jejich vlastní věcí, žena a muž jsou subjekty sexuálního jednání každý odděleně", "nejprve je řeč o ženách a jejich záměně přirozeného sexuálního chování za takové, které je „proti přirozenosti“", "pohlavní styk mezi muži již není označen neutrálním chrésis, nýbrž je charakterizován jako „páchání neslušnosti“", "Pavel tu tedy popisuje homosexuální chování jako důsledek toho, že se lidská sexualita (obecně) dostala do vleku pudů a vášní, poklesla na zvířecí, smyslovou úroveň."
Kapitola 4.1.1.2 - K výkladu Ř 1,24-27, jen jeden citát: "Výklad, že Pavel na tomto místě prohlašuje homosexualitu za hřích, je v každém případě nepřiměřený: neodpovídá tomu, co Pavel říká." - Toto nazývám "odvysvětlováním".
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 04. 03. 2019 21:16
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

A k páté kapitole Jana: je dlouhá, nevím, na co přesněji myslíte
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 05. 03. 2019 09:58
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

K tomu Janovi: zaměřte se na odpověď chromého. Ale Vy na to určitě přijdete sám, možná Vám to prospěje k nějaké homílii a určitě bych Vás nerad připravil o Váš další osobní "aha zážitek" tím, že Vám to řeknu.
K ostatnímu: stále opakujete, že to považujete za "odvysvětlení", ale to není argument. Vytrhné ze souvislostí to samozřejmě může působit i všelijak, což platí i o citátech z Bible. Ale Pavel tam skutečně nemluví o tom, že by homosexualita byla hřích. Exegetujte, to přece umíte.
Navíc - stále přecházíte fakt, že jste své profesory, kterých si prý jinak vážíte, obvinil, možná dokonce nařkl, z účelové manipulace s předmětem jejich bádání. Pokud máte pravdu, měli by být tedy podle běžných univerzitních pravidel okamžitě ze svých postů odvoláni.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 05. 03. 2019 10:23
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

K otázce profesorů: obvinil? Nařkl? Přece jsem napsal, že jsem si vědom, že každý výklad je zaujatý, neexistuje objektivní. To by pak nemohli být žádní vědci v humanitních vědách. Neobviňuji je z vědomé manipulace, spíše podvědomého směřování. - A k vám, pane: své výtky vůči dokumentu jsem na příkladu odprezentoval. Už to nebudu dále rozebírat, pokud nejste partnerem v diskusi, ale supervizorem. Leda žeby jste mi např. ukázal, v čem mé "vytržení ze souvislosti" pozměnilo smysl výňatků.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 05. 03. 2019 10:42
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

..a u toho J 5, jestli myslíte na slova "nemám člověka", tak o těch vím. Ano, je to místo velmi zajímavé. Český studijní překlad to uvádí jako variantu překladu pod čarou, i s dvěma důležitými cross references. - A vy, jestli se nepletu, jste chtěl toto uvést jako doklad pro důležitost humanismu. Humanismus je důležitý, ale co znamená, že "člověk je mírou všech věcí"? Že má být vše posuzováno lidskostí? Rozumím tomu na základě nádherného viděmi z Daniele 7: tam se nejdříve zdá, že nad světem vlánou jakési divoké mocnosti jako šelmy. Pak se ukáže, že ještě nad nimi je Syn člověka - to by napovídalo, že celý svět je tu pro člověka, že člověk má vládnout světu. Ale ještě dále se ukáže, že moc Synu člověka byla dána Věkovitým/Bohem. Mírou všech věcí je boží vůle.
Od: Anonym: Hodan Daniel jr.--- )
Kdy: 05. 03. 2019 15:46
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Jo, to je taková zapšklá interpretace humanismu od staré ortodoxie. Ale je zajímavé, že humanismus se zrodil právě na půdě křesťanství a nikde jinde. Člověk není konkurencí pro Boha (možná jen církve žárlí na vědomí autonomie dospělého lidství), ale cílem křesťanství, alespoň původně, bylo dospělé lidství. Dokonce i Pavel Korinťanům píše, aby se nenechali stále od někoho vodit za ručičku a za nos, zatímco církve lidem stále říkají: nedůvěřujte svému rozumu, dojte se vodit od nás.
Zeptám-li se Vás, co je pro Vás spasení, mnoho lidí si pořád myslí, že jde o to, jestli si budu po smrti vznášet na obláčcích nebo péct v pekle (obraz světa je už ale jiný, než v době Danteho) a kdo si za mě odpyká mé hříchy. Jenomže o to nikde v NZ nejde. Nakonec cílem víry je dokonalé a dospělé, samostatné, autonomní lidství, tedy humanita, humanita Kristova - Ef 4:13-16. Ano, mírou všeho je lidství, ne naše lidství, nýbrž Kristovo. Být Vámi, kladl bych si před přípravou homílií otázku, zda Vás Vaše víra skutečně činí lidštějšími?
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 05. 03. 2019 16:52
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Pane, tady s vámi můžu souhlasit úplně ve všem. Spása je pro mě taky především přítomná eschatologie. A pokud je mírou všeho Kristus, pak k tomu patří taky otevřenost k víře a k oběti. Tak proš by byla ona interpretace humanismu zapšklá? Já ji rozumím právě v tomto smyslu.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 05. 03. 2019 21:44
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Hodan Daniel jr. napsal(a):
 Už jsem to tu několikrát říkal. Především jde o dlouhodobý výzkum, a ačkoliv  se to nezdá, cílem výzkumu není napsat závěrečnou práci, i když i k tomu  musí dojít. Cílem je pochopit nějaký jev, což je pro nás fungování  společenství, která se sdružují kolem nějakého textu: náboženství  (judaismus, křesťanství a islám), politické strany a jejich programy, a  nakonec vztah společnosti k normám, především ústavě a zákonům. Pokud bylo  nějaké zadání, tak po 11. 9. 2001 otázka, zda lze na základě znalosti textů  předvídat chování těchto komunit, ale to už jsme tenkrát věděli, že ne, a  potvrzuje se to čím dál, tím víc.  Možná to někdy skončí napsáním tlusté knihy, kterou nikdo nebude číst, zatím  jen předběžné studie, ze kterých vyplývá několik velmi i pro zdejší komunitu  zajímavých závěrů: především tyto komunity fungují, ačkoliv jejich členové  normativní texty v podstatě neznají. Dokonce se dá říct, že pokud členové  těchto komunit začnou své texty důkladně studovat, rozpadnou se.  Funkce těchto textů je, vytvářet společný orientační a referenční bod a  zároveň ve své mlhavosti vytvářet prostor, aby si její členové s nimi mohli  spojovat své soukromé naděje a cíle. To při poctivém studiu právě bere za  své. Znalost bible u průměrného faráře je například sotva 10%. To bývají  nejlepší kazatelé.
Aha, děkuju. Z dalších příspěvků jsem teda pochopil, že jsi sociolog. Ale tím, že bys někdy napsal tlustou knihu, se netrap. Já ji napsal taky :-D. Moje disertace má necelých 200 stran bez příloh.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.149.broadband3.iol.cz )
Kdy: 01. 03. 2019 23:05
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Sorry, mám z vás stále pocit, že si ze mně děláte "šoufky", teď  když mě oslovujete velebný pane, vy přece víte, že evangelíci tohle  nepoužívají. Ale dobrá. Jak Pavlovi na tomto místě rozumím, a vím, že vaše  téma není přímo h., ale především závaznost posvátných textů. Tak tedy, mé  pochopení tohoto místa mělo charakter "aha zážitku", už kdysi,  když jsem se zabýval křesťanskou etikou soustavněji. To, co tady Pavel píše,  mi dávalo velký smysl, vhled. Tak proč si myslíte, že by mě měly přesvědčit  rozumové argumenty, přesněji jiné rozumové argumety, protože i Pavel tady  chce argumetovat rozumově? Mně prostě Pavlovo pochopení přišlo  "logické". - A jak mu tedy rozumím? Pavel tady píše, že lidé měli  uctívat Boha, ale nebyli toho schopni, a místo toho uctívají stvoření.  Vztah/relaci mezi Bohem a člověkem, který se od nich požadoval, si zkrátili.  Nesnesli propast, která je od Boha oddělovala, proto začli uctívat to, co  mají "po ruce". A proto byli uvrženi do h., kde platí obdobné. Muž  se má oženit a milovat se ženou. Ale mnozí tu propast odlišnosti mezi  pohlavími nejsou schopni překlenout, proto souloží s příslušníky pohlaví  stejného. Atd.
Takže já jsem byl uvržen do homosexuality, protože jsem neměl nikoho jiného po ruce?? No větší blbost jsem nečetl. :-D To je tak, když se homosexualitou zabývá amatér. A proč můj bratr homosexuál není, když jsme vyrůstali ve stejných podmínkách?
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.149.broadband3.iol.cz )
Kdy: 23. 02. 2019 21:40
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 Tak to teda nemám.
Tak pak už můžu doporučit jedině specializovaný žánr, kterého je na internetu kvanta.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 23. 02. 2019 21:42
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Vy už taky mluvíte v hádankách, jak ten pan Vrána. To je tady jakási nákaza nebo co.
Od: Anonym: A.R. <> ( 195.146.112.--- )
Kdy: 25. 02. 2019 20:20
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 Vy už taky mluvíte v hádankách, jak ten pan Vrána. To je tady jakási nákaza  nebo co.
Nechtěl jsem to psát, protože nevím, jak moc jste vy věřící cimprlich. Třeba byste se z toho mohli i opupínkovat. Prostě si pusť lesbické porno a uvidíš, jak to ženský mezi sebou dělají.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 26. 02. 2019 08:55
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

No ale proč vy jako homosexuál od přirozenosti používáte jako argument něco, co nemá nic společného s tím opravdovým vztahem mezi dvěma lidmi, totiž pornografií. Tak jde tedy vám homosexuálům o uznání vašich citů společností nebo o schválení sexuálního dobrodružství?
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 26. 02. 2019 10:51
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 No ale proč vy jako homosexuál od přirozenosti používáte jako argument něco,  co nemá nic společného s tím opravdovým vztahem mezi dvěma lidmi, totiž  pornografií. Tak jde tedy vám homosexuálům o uznání vašich citů společností  nebo o schválení sexuálního dobrodružství?
Jde nám o stejná práva, jako mají heterosexuálové. A když už zmiňuješ sexuální dobrodružství, tak myslím, že stačí, když se poptáš heterosexuálů. Dokáží být velmi vynalézaví. Na to nemusíš rýpat do homosexuálů.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 26. 02. 2019 12:22
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Já psal, že od přírody jsou homosexuálové nekompatibilní pro pohlavní styk a plození. To není moje rýpání, to je příroda. A už z pohledu přírody nebudete mít nikdy stejná práva jako heterosexuálové, protože nezpodíte spolu vlastního potomka. Já taky nebudu mít stejná práva jako třeba tadyhle rómové. Velkýmu Psovi zaplatila sociálka kuchyňskou linku. My máme s babičkou na umývání nádobí ještě takovej ten stůl, co se z něho vysunou ty dva kovový lavóry - myslíš si, že nám dá někdo na myčku nebo dokonce na celou linku? Nikdy nebudou mít všichni lidi stejný práva. Lidi jsou dnes jak dospělý děcka, všechno by chtěli, co má druhej.
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 26. 02. 2019 17:13
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 Já psal, že od přírody jsou homosexuálové nekompatibilní pro pohlavní styk a  plození. To není moje rýpání, to je příroda. A už z pohledu přírody nebudete  mít nikdy stejná práva jako heterosexuálové, protože nezpodíte spolu  vlastního potomka. Já taky nebudu mít stejná práva jako třeba tadyhle  rómové. Velkýmu Psovi zaplatila sociálka kuchyňskou linku. My máme s  babičkou na umývání nádobí ještě takovej ten stůl, co se z něho vysunou ty  dva kovový lavóry - myslíš si, že nám dá někdo na myčku nebo dokonce na  celou linku? Nikdy nebudou mít všichni lidi stejný práva. Lidi jsou dnes jak  dospělý děcka, všechno by chtěli, co má druhej.
Asi si pleteš práva s rovnostářstvím.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 26. 02. 2019 18:06
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Anonyme, psals, že "Jde nám o stejná práva, jako mají heterosexuálové."
Dobře, tak napiš, jáká práva máš na mysli.
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 26. 02. 2019 18:30
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 Anonyme, psals, že "Jde nám o stejná práva, jako mají  heterosexuálové."    Dobře, tak napiš, jáká práva máš na mysli.
Práva máš definovaná v zákoně, rozhodně tam není nic o tvém lavóru na nádobí, ani o super lince souseda.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 26. 02. 2019 18:44
Předmět: Re: Diskriminace homo-hetero sexuálů

Jo ale myslel jsem, že podle vás dvou nejsou ta práva spravedlivá. Jak by sis představoval svá práva ty, co se týká homo vs. hetero sexuality?
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 26. 02. 2019 21:05
Předmět: Re: Diskriminace homo-hetero sexuálů

Martin Janča napsal(a):
 Jo ale myslel jsem, že podle vás dvou nejsou ta práva spravedlivá. Jak by  sis představoval svá práva ty, co se týká homo vs. hetero sexuality?
S dovolením odpovím já. Neříkal bych tomu "právo", ale spíš "možnost". To znamená, že heterosexuálové mají možnost uzavřít manželství, ale ne každý heterosexuál toho využije. A to taky znamená, že stejnou možnost by měli mít i homosexuálové, když si chtějí vzít svou milovanou osobu. Tedy ve zkratce to, co je dovoleno heterosexuálům, by mělo být dovoleno i homosexuálům.
Já hlavně vůbec nevím, proč se lidi rozlišují podle sexuální orientace. K čemu je to vlastně dobré?
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 26. 02. 2019 21:18
Předmět: Re: Diskriminace homo-hetero sexuálů

Samozřejmě odpovědět můžeš, tvůj názor mě zajímá.
No a vždyť máte to registrované partnerství, tak co vám tedy schází?
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 27. 02. 2019 21:01
Předmět: Re: Diskriminace homo-hetero sexuálů

Martin Janča napsal(a):
 Samozřejmě odpovědět můžeš, tvůj názor mě zajímá.    No a vždyť máte to registrované partnerství, tak co vám tedy schází?
Srovnej si oba legislativní předpisy a uvidíš, v čem je problém. Je to to samé, jako kdybych já vzhledem k nějakým svým vlastnostem měl nárok na mercedes a ty jen na tříkolku. Dostaneš tříkolku, protože jsi takový a takový. Na mercedes nemáš nárok. Taky nechápu, jak někdo může vůbec posoudit, jestli gayům a lesbám registrované partnerství stačí, když vůbec netuší, co to znamená.
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 26. 02. 2019 22:08
Předmět: Re: Diskriminace homo-hetero sexuálů

Martin Janča napsal(a):
 Jo ale myslel jsem, že podle vás dvou nejsou ta práva spravedlivá. Jak by  sis představoval svá práva ty, co se týká homo vs. hetero sexuality?
Tak si přečti zákony týkající se registrovaného partnerství a zákona týkajícího se manželství a pochopíš. Jen pro příklad - SMJ u partnerů neexistuje, vzít si jako partneři hypotéku neexistuje, vlastnit byt dohromady neexistuje atd. Vlastně v tom zákoně neexistuje téměř nic. V podstatě jsou to stále dva singl, kteří se zaregistrovali jako když registruje páníček svého psa na úřadě. Na to partnerství nepotřebuji. V takovéto podobě to je blbost.
Od: Kazatel ČCE Aleš Wrana <>
Kdy: 26. 02. 2019 22:23
Předmět: Re: Diskriminace homo-hetero sexuálů

Myslím, že dnes už (skoro) nikdo nezpochybňuje, že homosexuální partnerství může a má mít stejná práva jako manželství. Jediná legitimní námitka ze strany křesťanů podle mně je, že se má pro takové partnerství použít jiný název než "manželství".
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 27. 02. 2019 21:11
Předmět: Re: Diskriminace homo-hetero sexuálů

Kazatel ČCE Aleš Wrana napsal(a):
 Myslím, že dnes už (skoro) nikdo nezpochybňuje, že homosexuální partnerství  může a má mít stejná práva jako manželství. Jediná legitimní námitka ze  strany křesťanů podle mně je, že se má pro takové partnerství použít jiný  název než "manželství".
Legitimní jistě je, ale jakou váhu mělo manželství Ivy Frühlingové a Richarda Krajča, když trvalo jen 4 měsíce? Fakt se to dá označit za manželství? Já jsem s partnerem 12 let, je mi teprve 31 let, jemu 29 let. Kolik manželství se takto udrží? Je zajímavé, že s tím neměli problém v těch státech, kde už to je. V angličtině "marriage", v němčině "Ehe" nebo ve španělštině "Matrimonio" vůbec z podstaty slova neznamená, že si muž vzal ženu. Jazykový problém tedy neměli. Ale nelze se upínat na etymologii toho slova, protože dnes všichni používáme slova, která během historie změnila svůj původní význam. Třeba telefon dnes vypadá jinak než před 50 lety. Vypadá jako mrňavé kuchyňské prkýnko, ale stejně se mu říká telefon.
Mám takovou myšlenku, že by se tyhle svazky dělily na dvě úrovně. Registrované partnerství, protože má velmi omezená práva i povinnosti, bych uvolnil i pro heterosexuály. Dva lidé, kteří budou chtít strávit společný život, uzavřou toto registrované partnerství a tím pádem si vyzkouší, jaké to je žít spolu a hospodařit. A až se budou na to cítit, poznají, že jim to spolu klape a chtějí být spolu napořád, mohou uzavřít plnohodnotné manželství se všemi právy i povinnostmi. Ono totiž rozvázat registrované partnerství je mnohem jednodušší, než rozvázat manželství. Takže pokud partneři uznají, že jim to spolu nejde, prostě se "odregistrují" a nebudou řešit ty šílené věci jako u rozvodu manželů.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 26. 02. 2019 21:03
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 Já psal, že od přírody jsou homosexuálové nekompatibilní pro pohlavní styk a  plození. To není moje rýpání, to je příroda. A už z pohledu přírody nebudete  mít nikdy stejná práva jako heterosexuálové, protože nezpodíte spolu  vlastního potomka. Já taky nebudu mít stejná práva jako třeba tadyhle  rómové. Velkýmu Psovi zaplatila sociálka kuchyňskou linku. My máme s  babičkou na umývání nádobí ještě takovej ten stůl, co se z něho vysunou ty  dva kovový lavóry - myslíš si, že nám dá někdo na myčku nebo dokonce na  celou linku? Nikdy nebudou mít všichni lidi stejný práva. Lidi jsou dnes jak  dospělý děcka, všechno by chtěli, co má druhej.
Zase meleš blbosti. Homosexuálové nejsou nekompatibilní pro pohlavní styk. Jsou homosexuálové, kterým nevadí sex s opačným pohlavím. A už vůbec je nesmysl, že jsou neplodní. Sexuální orientace nemá s plozením nic společného. Mám zdravé spermie, chodím darovat sperma, jsem na tom o několik řádů líp než průměrný Středoevropan. Chodím darovat už 3 roky a výsledky jsou uspokojivé. Takže rýpat si běž na zahradu.
Dospělá děcka? Takže když má soused byt, tak ty ho budeš mít taky? Nebo aby ses odlišil, budeš bydlet v karavanu? Soused chodí do práce, tak aby ses odlišil a neopičil, budeš nezaměstnaný? Mám auto. Soused ho má taky, ale já ho měl dřív. Znamená to, že on chtěl to samé, co mám já?
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 26. 02. 2019 23:19
Předmět: Re: Homosexualita je (ne)normální

Darováním spermií se nepochybně rozmnožíš až až. Ale já měl na mysli přece něco jiného. Pytlík můžeš mít sice pohádkovej, ale jak se rozmnožíš ty s tvým partnerem stejného pohlaví? Nijak. Nejde to. A to je ten důkaz, že homosexualita je z pohledu přírody abnormál, že to je porucha. Já ti ji neberu, já mám zase svoje jiné abnormality, ale musíš si přiznat, že nejsi normální, když jsi homosexuál. Jinak si prostě lžeš sám sobě. O tom tady je řeč.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 27. 02. 2019 21:15
Předmět: Re: Homosexualita je (ne)normální

Martin Janča napsal(a):
 Darováním spermií se nepochybně rozmnožíš až až. Ale já měl na mysli přece  něco jiného. Pytlík můžeš mít sice pohádkovej, ale jak se rozmnožíš ty s  tvým partnerem stejného pohlaví? Nijak. Nejde to. A to je ten důkaz, že  homosexualita je z pohledu přírody abnormál, že to je porucha. Já ti ji  neberu, já mám zase svoje jiné abnormality, ale musíš si přiznat, že nejsi  normální, když jsi homosexuál. Jinak si prostě lžeš sám sobě. O tom tady je  řeč.
Nejde to, to máš pravdu. Ale taky jsem nikdy neříkal, že se o dítě snažíme nebo že to jde. Já teda doufám, že tenhle hloupý argument, že dva jedinci stejného pohlaví nikdy nemohou zplodit dítě, jsme si vysvětlili a už se nebude opakovat, protože si tady fakt připadám jako v ústavu.
Chtěl jsem tím jen vyvrátit to, že gay nemůže mít dítě. Může. Se svým milovaným ne, ale jinak může. V dnešní době už není nutný přímý pohlavní styk. Spermie se s vajíčkem může spojit i mimo ženské tělo. A vůbec se nemám strach, že se metoda IVF masově rozšíří, protože lidi prostě šukali a šukat budou.
Homosexualita normální a přirozená je. Já jsem si ji nevymyslel. Navíc proti přírodě nemůže být něco, co příroda sama vytvořila. Spousta lidí se v tomhle nesmyslném bludu udržuje a vůbec nechápu proč.
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 01. 03. 2019 10:34
Předmět: Re: Homosexualita je (ne)normální

Martin Janča napsal(a):
 Darováním spermií se nepochybně rozmnožíš až až. Ale já měl na mysli přece  něco jiného. Pytlík můžeš mít sice pohádkovej, ale jak se rozmnožíš ty s  tvým partnerem stejného pohlaví? Nijak. Nejde to. A to je ten důkaz, že  homosexualita je z pohledu přírody abnormál, že to je porucha. Já ti ji  neberu, já mám zase svoje jiné abnormality, ale musíš si přiznat, že nejsi  normální, když jsi homosexuál. Jinak si prostě lžeš sám sobě. O tom tady je  řeč.
V tom případě podle tvé logiky, kdo se nemůže rozmnožit, je úchyl. Takže tam zařaď také všechny heterosexuální neplodné páry a celoživotní svobodné jedince bez sexuálních aktivit, ti všichni se totiž nerozmnoží. Ostatně, ty se také nerozmnožuješ. A pokud partnerku nenajdeš, jsi také úchyl?
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 01. 03. 2019 11:04
Předmět: Re: Homosexualita je (ne)normální

Psal jsem o poruše, ne o úchylce. Ano, i neplodnost je porucha, jakož i homosexualita. Příroda vytváří i jedince s poruchami.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.149.broadband3.iol.cz )
Kdy: 01. 03. 2019 23:08
Předmět: Re: Homosexualita je (ne)normální

Martin Janča napsal(a):
 Psal jsem o poruše, ne o úchylce. Ano, i neplodnost je porucha, jakož i  homosexualita. Příroda vytváří i jedince s poruchami.
Jenže homosexualita není porucha ani úchylka. Tady je základní kámen úrazu, který nejsi schopen překousnout.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 26. 02. 2019 20:58
Předmět: Re: Diskriminace na evangnetu

Martin Janča napsal(a):
 No ale proč vy jako homosexuál od přirozenosti používáte jako argument něco,  co nemá nic společného s tím opravdovým vztahem mezi dvěma lidmi, totiž  pornografií. Tak jde tedy vám homosexuálům o uznání vašich citů společností  nebo o schválení sexuálního dobrodružství?
Hele, já fakt nevím, jak se mám bavit s blbcem tvého kalibru. Tyhle odpovědi myslíš vážně?
Není mi znám člověk, který by měl sex jen proto, že chce mít děti. Sex, jak už jsem psal, je hlavně koření lásky, intimní spojení mezi dvěma lidmi, kteří se mají rádi. Někteří toto intimní spojení ale ponížili na čistou živočišnou potřebu. A v podstatě je to pravda - potřeba sexu je stejná jako potřeba pít nebo jíst. Ale budu psát jen o těch dvou milencích, kteří jsou do sebe zamilovaní. Takoví si chtějí ten sex zpestřit - koupí si pomůcky, dívají se na videa, kde zkouší různé nové věci, nebo trénují svoji vlastní fantazii. Vysvětli mi, proč heterosexuálové provádějí orální sex, když vůbec nevede k početí dítěte? Zkus se někoho na to zeptat, odpověď tě určitě překvapí.
Jak jsi poznal, o sex vůbec nejde. Když heterosexuálové uzavírají manželství, taky jim nejde o sex.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 26. 02. 2019 21:14
Předmět: Re: Kamarád se přiznal, že je úchyl

Za prvé nevím, co to je orální sex. Vyjadřuj se srozumitelně, prosím, nechce se mi s každým tvým druhým příspěvkem chodit na Wikipedii. Za druhé moje teze zněla, že z pohledu přírody homosexualita je porucha, protože těla osob stejného pohlaví nejsou kompatibilní a není možné rozmnožování. To je zákonitost přírody.
Zkusím ti to vysvětlit na příkladu. Můj kamarád se mi svěřil s velice zvláštní věcí, že prý ho vzrušují nafukovací balónky. Prý pohled na ně v něm vyvolává pocity, jako když by koukal na nahou ženu. A že když byl sám doma, tulil se k tomu balónku, dával si ho pod mikinu a tak. Že to byl velmi silný pocit vzrušení. Co je důležité, že kamarád řekl, že si je vědom, že to není normální a že je asi úchyl. (Taky nemá holku.) Podle tebe by měl můj kamarád tvrdit, že to normální je, protože heterosexuálové přece taky dělají v ložnici zvláštní věci. (?)
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 26. 02. 2019 22:17
Předmět: Re: Kamarád se přiznal, že je úchyl

Martin Janča napsal(a):
 Za prvé nevím, co to je orální sex. Vyjadřuj se srozumitelně, prosím, nechce  se mi s každým tvým druhým příspěvkem chodit na Wikipedii. Za druhé moje  teze zněla, že z pohledu přírody homosexualita je porucha, protože těla osob  stejného pohlaví nejsou kompatibilní a není možné rozmnožování. To je  zákonitost přírody.    Zkusím ti to vysvětlit na příkladu. Můj kamarád se mi svěřil s velice  zvláštní věcí, že prý ho vzrušují nafukovací balónky. Prý pohled na ně v něm  vyvolává pocity, jako když by koukal na nahou ženu. A že když byl sám doma,  tulil se k tomu balónku, dával si ho pod mikinu a tak. Že to byl velmi silný  pocit vzrušení. Co je důležité, že kamarád řekl, že si je vědom, že to není  normální a že je asi úchyl. (Taky nemá holku.) Podle tebe by měl můj kamarád  tvrdit, že to normální je, protože heterosexuálové přece taky dělají v  ložnici zvláštní věci. (?)
Jak chceš diskutovat o tématu, když o něm nic nevíš. Brojíš proti registrovanému partnerství, ale zákon o registrovaném partnerství si nečetl, pouštíš se do diskuze o sexu, ale vůbec nic o něm nevíš, neznáš ani pojem orální sex, který provozuje téměř každý až na výjimky. Není jen sex na misionáře a fertig. Ale tuším, že ani v tomto případě nejsi orientovaný. Nepouštím se do tebe, že máš nulové sexuální zkušenosti, ale že brojíš proti věcem, o nichž nemáš ani ponětí místo toho, aby ses na daná témata alespoň teoreticky dovzdělal.
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 26. 02. 2019 23:08
Předmět: Re: Kamarád se přiznal, že je úchyl

Dobře, ale jak to vše vysvětluje tu danost, že homosexualita není z pohledu přírody normální?
Se mi zdá, že místo racionální diskuse o homosexualitě pořád stáčíte téma na hodnocení kritiků homosexuality. A kdo se tady pouští do "hodnocení" Bible, o jejímž obsahu nemá ponětí o nic větší, než já o zákonu o registrovaném partnerství; ani ochotu se v ní trochu dovzdělat.
Od: Anonym: Anonym--- )
Kdy: 27. 02. 2019 15:05
Předmět: Re: Kamarád se přiznal, že je úchyl

Martin Janča napsal(a):
 Dobře, ale jak to vše vysvětluje tu danost, že homosexualita není z pohledu  přírody normální?    Se mi zdá, že místo racionální diskuse o homosexualitě pořád stáčíte téma na  hodnocení kritiků homosexuality. A kdo se tady pouští do  "hodnocení" Bible, o jejímž obsahu nemá ponětí o nic větší, než já  o zákonu o registrovaném partnerství; ani ochotu se v ní trochu dovzdělat.
A na to, že nemáme ponětí o Bibli si přišel jak?
Od: Anonym: Martin Janča--- )
Kdy: 27. 02. 2019 17:32
Předmět: Re: Kamarád se přiznal, že je úchyl

Podle AR. "Fantasy literatura", Někdo mu řekl, "že podle Bible by člověk nemohl ani chodit do koupelny"…
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 27. 02. 2019 21:23
Předmět: Re: Kamarád se přiznal, že je úchyl

Anonym napsal(a):
     A na to, že nemáme ponětí o Bibli si přišel jak?
Tím myslel určitě mě. Nikdy jsem ji nečetl a nemám to ani v plánu, protože potřebuju číst jiné knížky. Bible je mi v mé profesi k ničemu.
Ve volných chvílích čtu diskuze, kde se zapojí i věřící a hned citují něco z Bible. V několika filmech nebo dokumentech se Bible zmiňuje a nemyslím si, že by zrovna v těch filmech šlo o nadsázku. I když to jsou jen útržky, tak mi to všechno připadá jako fantasy literatura. Některé pasáže, které jiní citují, jsou vyloženě nesmyslné a nelogické.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 27. 02. 2019 21:31
Předmět: Re: Kamarád se přiznal, že je úchyl

Martin Janča napsal(a):
 Dobře, ale jak to vše vysvětluje tu danost, že homosexualita není z pohledu  přírody normální?    Se mi zdá, že místo racionální diskuse o homosexualitě pořád stáčíte téma na  hodnocení kritiků homosexuality. A kdo se tady pouští do  "hodnocení" Bible, o jejímž obsahu nemá ponětí o nic větší, než já  o zákonu o registrovaném partnerství; ani ochotu se v ní trochu dovzdělat.
Homosexualita z pohledu přírody normální je. Ber to jako fakt.
Mám dojem, že racionální diskuze o homosexualitě, zvlášť tady, ani být nemůže, protože se to pořád točí okolo toho, jestli je dobrá nebo špatná a na homosexuály se spousta lidí dívá skrz prsty. Takže jsou lidi, kterým je homosexualita lhostejná a neřeší ji, a jsou lidi, které z neznámých důvodů irituje. Přitom je to akorát tvoje zbytečná starost, jestli někdo homosexuál je nebo není. Herec Sir Ian McKellen je gay. Budeš mu jako mně ukazovat obrázky své vyvolené a přesvědčovat ho, že žije špatně? Chceš mu vnucovat pocit, že on má problém, když je gay? Nechtěl by sis raději vyřešit svoje problémy?
Na začátku jsem se domníval, že tě homosexualita zajímá z toho důvodu, že jsi chtěl vědět a poznat, jak někteří gayové žijí, o čem sní, jaké mají touhy, jak to mají s romantikou a třeba i s tím sexem. Ale nečekal jsem, že mě budeš přesvědčovat, že jsem nenormální úchyl.
Od: Anonym: A.R. <> ( ---.net.upcbroadband.cz )
Kdy: 27. 02. 2019 21:18
Předmět: Re: Kamarád se přiznal, že je úchyl

Martin Janča napsal(a):
 Za prvé nevím, co to je orální sex. Vyjadřuj se srozumitelně, prosím, nechce  se mi s každým tvým druhým příspěvkem chodit na Wikipedii. Za druhé moje  teze zněla, že z pohledu přírody homosexualita je porucha, protože těla osob  stejného pohlaví nejsou kompatibilní a není možné rozmnožování. To je  zákonitost přírody.    Zkusím ti to vysvětlit na příkladu. Můj kamarád se mi svěřil s velice  zvláštní věcí, že prý ho vzrušují nafukovací balónky. Prý pohled na ně v něm  vyvolává pocity, jako když by koukal na nahou ženu. A že když byl sám doma,  tulil se k tomu balónku, dával si ho pod mikinu a tak. Že to byl velmi silný  pocit vzrušení. Co je důležité, že kamarád řekl, že si je vědom, že to není  normální a že je asi úchyl. (Taky nemá holku.) Podle tebe by měl můj kamarád  tvrdit, že to normální je, protože heterosexuálové přece taky dělají v  ložnici zvláštní věci. (?)
Ty nevíš, co je orální sex? Dokážeš si přeložit cizí slovo "orální"? Víš, co to znamená, když se léčivo podává orálně?
Úchylka je úchylka a sexuální orientace sexuální orientace. Už jsem to tady někde psal. Prosím tě, kolik je ti let?